Tips, ervaringen & aanraders #5

Dankjewel! Dan is het hopen dat het blijft meevallen bij ons, ze is totaal niet ziek nu. Fingers crossed! Aww sneu wel dat je man het ook heeft gekregen!

1 like

@Duchess
deze hebben wij ook:

Ik vind hem fijn. En laat de baby er met een gerust hart in slapen vanwege het ademende deel bovenaan. En hij is niet zo duur als Sleepyhead.

2 likes

Ja eerste keer (hij heeft het twee keer gehad) ook zo mild!

1 like

Wow het Leeghwaterbad was echt te gek!! Dankje voor de tip :grinning: als je binnen komt is er in de hal meteen een groot zwembad van glas waardoor je dus alle zwemmende mensen kunt zien (net een soort aquarium) en er was duikles dus er kwamen allemaal duikers naar ons zwaaien. Echt zo cool. En het hele recreatiezwembad lag vol opblaasflamingo’s en speelgoed en leuke muziek. Echt een mega aanrader!

11 likes

Ja, ik moet me er inderdaad maar aan overgeven en alles wat ik normaal wil loslaten. Mijn dreumes kan nog niet zo goed hangen helaas, die gaat dan de hele tijd jengelen. En ik ben nu de ziekste van ons twee, haha, dus ik trek dat niet zo goed nu.

Heb een logeeradres voor de hond geregeld en besloten dat ze heeeeeel lang in bad mag (haar favo) en als ze gaat jengelen gaan we wandelen. Dan komen we de dag vast wel door. Beterschap voor jouw kleintje!

Wij hebben deze, nu maandje of 3 voor onze dochter. Het was een week even wennen maar dat was meer ook de switch van slaapzak naar dekbed denk ik. Ze slaapt er prima in en valt er niet uit.
Ze is nu 2,5 en heeft er nog heel veel ruimte in. Nu is ze zelf ook iets kleiner dan gemiddeld, maar hij sta

3 likes

Ja die switch moeten wij dan ook gaan maken. Ben benieuwd hoe ze het allemaal gaat vinden.ze is net ziekjes geworden, dus ik wacht nog maar even tot ze weer wat beter slaapt denk ik.

Uit nieuwsgierigheid.

Hoe ervaar jij het 's avonds naar bed brengen van je kind(eren) over het algemeen?

• Fijn/mooi/gezellig en ik ben degene die mijn kind(eren) (bijna) altijd naar bed brengt
  • Fijn/mooi/gezellig en ik ben degene die mijn kind(eren) (ongeveer) de helft van de tijd naar bed brengt
  • Fijn/mooi/gezellig en ik ben degene die mijn kind(eren) (bijna) nooit naar bed brengt
  • Vervelend/stressvol/niet fijn en ik ben degene die mijn kind(eren) (bijna) altijd naar bed brengt
  • Vervelend/stressvol/niet fijn en ik ben degene die mijn kind(eren) (bijna) nooit naar bed brengt
  • Vervelend/stressvol/niet fijn en ik ben degene die mijn kind(eren) (ongeveer) de helft van de tijd naar bed brengt
  • Anders / neutraal / nvt

0 stemmers

Gelukkig een makkelijke slaper in huis. Als mijn man en ik samen thuis zijn, doen we het wel samen. Maar het uiteindelijke in bed leggen doe ik wel vaak. Maar het is ook geen probleem als ik er een avondje niet ben.

Super fijn! Wij doen het naar bed gaan ritueel ook vaak samen, maar Ă©Ă©n van ons blijft dan achter met ons kind om de fles te geven, te knuffelen en in bed te leggen. Wij staan daar zo anders in haha, mijn vriend vindt het heerlijk een knuffelmomentje en ik ben alleen maar bezig met ‘wat als ze niet gaat slapen’. Terwijl het over het algemeen best redelijk gaat. Nu brengt hij haar dus vaker naar bed maar dat vinden we allebei helemaal prima.

1 like

Ja dit snap ik ook wel. In fases dat het inslapen wat lastiger gaat heb ik dat ook wel. Het blijft toch onvoorspelbaar of ze zich er gelijk aan overgeven. En ik moet soms wel echt even de geduldstand aanzetten. Soms ben je moe van de dag en vind ik dat wat lastiger.

2 likes

Wij verdelen het slaapritueel, de ene doet hem in bad en de ander op bed. Nu hij binnen twee minuten weg is of gewoon nog even zit te frunikken aan je kleding is het naar bed brengen mijn favoriete onderdeel, omdat het maar vijf, hooguit tien, minuten duurt.
Maar als het weer een moeilijke periode is doe ik hem liever in bad want dat duurt sowieso maximaal een kwartier :’)

Maar ik vind het wel altijd een fijn rustmomentje.

2 likes

Ik kijk net de baby musthaves van Mascha, ja i know zo ver ben ik gekomen inmiddels. Maar als musthave heeft ze dat grasmat ding voor flesjes, is dat iets wat ik echt moet hebben?

Slim dat de hond uit logeren gaat! Want poeh ziek zijn en een kind hebben is echt pittig. Jij ook beterschap!

2 likes

Hmm ik breng altijd (als ik thuis ben) E naar bed en dat is tiet - rozig - in bed - doei. Dat vind ik heel fijn en gezellig.
Mijn man brengt altijd T naar bed (als hij thuis is), maar de keren dát ik dat moet doen ervaar ik wel stressvol :sweat_smile:

1 like

Ik vind het een hoop gedoe, maar heb er natuurlijk 2 tegelijj dus niet helemaal representatief. Sinds het thuiswerken is het wel iets beter verdeeld maar ik ben alsnog in 65% van de gevallen degene die de kinderen naar bed brengt denk ik. Toch maar weer eens over in gesprek gaan.

2 likes
  • ja
  • nee
  • misschien

0 stemmers

heb geen idee wat het is trouwens, misschien dit??

2 likes

Hier exact dit. Als hij makkelijk gaat slapen vind ik het heerlijk, drinken/knuffelen/verhaaltje en even blijven zitten tot hij slaapt. Maar als dat niet zo vlot gaat word ik heel zenuwachtig (hallo chronisch slaapgebrek) en dat helpt natuurlijk niet. Soms roep ik mijn vriend dan, voor ik S helemaal aansteek met mijn onrust. Dus ik denk ook de hele tijd Žo jé, misschien wordt het weer moeilijk slapen gaanŽ.
Doet me denken aan waar het hier een tijdje geleden over ging, over partners die snachts zenmaster blijken te zijn.

2 likes

Nouja niet specifiek dat grasmatje misschien, maar ik zou niet zonder afdruiprek voor flesjes kunnen

4 likes

Wij zetten het gewoon op een schone theedoek, maar kan me voorstellen dat zoiets wel makkelijk is als je daar geen (half) werkblad voor over hebt in de keuken. Maar die dingen bestaan ook in andere vorm/goedkoper dan zo’n grasmatje gok ik :slightly_smiling_face:

1 like