Tips, ervaringen & aanraders #5

Mag je die voeding niet mengen met elkaar? Dat de overgang dan langzaam gaat.

1 like

Is het niet ook gewoon die heftige darmkramp fase in combinatie met misschien die allergie? Bij ons was het op een gegeven moment ook niet meer te doen met huilen savonds in de eerste 2 maanden. Vooral savonds gigantische krampjes. A had geen koemelk allergie, dus met die voeding heb ik geen ervaring, maar met Nutrilon had ze ook echt veel krampjes.
Wel pittig hoor, ik hoop dat het snel verbeterd!

1 like

Ja waterpokken gaan best snel, ging hier van 7 naar 40 in een paar uur.

2 likes

Super, thanks. Is hier totaal niet het geval en romp heeft geen blaasjes dus dan is het gewoon hand voet mond. Thanks!

2 likes

Ja daar verschillen de meningen over een beetje… maar ga maandag even cb bellen erover en kijken wat ze daar zeggen

1 like

Kan me voorstellen met speciale voeding dat het niet kan. Maar maakt het misschien wel makkelijker. Hopelijk weet cb het.

In mijn zoektocht naar een buggy wilde ik nog even laten weten dat ik uiteindelijk voor de Maxi-Cosi Jaya ben gegaan. Liep er tegenaan in de Babypark, om nog een keer de Easywalker Miley te bekijken, maar de MC is nog net wat wendbaarder, compacter en verfijnder. Het was echt een ideale buggy voor in het vliegtuig en op vakantie!

3 likes

Ja dat zou ook nog eens kunnen inderdaad… ze is nu bijna een maand oud.

Gelukkig viel de nacht reuze mee. Ze sliep nog eerder dan ik :face_with_monocle:

1 like

Over het algemeen zitten ze bij waterpokken dan de dag erna helemaal onder. Maarja uitzonderingen maken de regel dus 100% daarop vertrouwen… handmondvoetziekte is ook besmettelijk toch of niet?

Ja is ook besmettelijk idd, dus ze moet sowieso thuis blijven. Maar ze wil de andere ouders en andere gastouders die ze vaak ziet met kindjes kunnen informeren welke ziekte het is. Maarja ik weet het niet zeker. Ze is ook niet ziekig zelf, ook geen koorts, lijkt me sterk dat waterpokken zo extreem mild verloopt. Zullen morgen wel ff huisarts bellen.

Foto blaasje

Dit ziet er voor mij ook meer uit als hand-voet-mond ziekte dan als waterpokken. Wij hebben beiden hier inmiddels gehad. Maar ik ben niet bepaald een arts ofzo. :grimacing:

Is er nog een bepaald merk babynestjes dat jullie aanraden?

Ja, denk het wel hè. Het verspreidt zich verder totaal niet over de rest van het lichaam dus zal wel moeten dat het dit is.

Ze is alleen totaal niet ziek, geen koorts, rondom de mond geen blaasjes. Weet niet of het nog snel heel erg kan uitbreiden maar als het zo mild als nu is kan ik in m’n handjes knijpen.

Ik heb een sleepyhead, heet nu volgens mij sinds kort dockatot. Ben er wel heel tevreden mee. Blijft lekker stevig. Ze ligt ermee in ons bed en ik lig dan meestal met mn hoofd op de rand en die is tot nu toe nog niet ingezakt ofzo.

Zo zag de hvm ziekte er bij ons ook uit!

3 likes

Iemand nog tips om een zieke dag met dreumes door te komen? Ik ben ziek, kind is ook niet lekker/koortsig. Bij m’n vriend valt het mee dus die is onze lifesaver maar hij moet morgen werken. En als ik pech heb dinsdag nog zo’n dag (gaat ze normaal naar de opvang maar ja, als ze ziek is niet). Zie er echt tegen op.

Ik heb in het begin de doomoo cocoon nestje gebruikt vanwege het ademende stuk bij het hoofdje. Toen ze eruit groeide heb ik de grote sleepyhead gekocht, maar die viel mij erg tegen ivm zweterigheid (?) van de stof…

1 like

Hier ook een zieke dreumes. Vandaag hele dag beetje rondgehangen, nu op de bank tegen elkaar aan hangen en sesamstraat kijken. Vooral niet te veel willen en verwachten is hier het devies.

1 like

Thanks! Was die ook mild? Of ging het heel langzaam dat er meer bultjes kwamen? Ze had vrijdag het eerste bultje op dr wang, en inmiddels 2-3 bultjes op dr wang en in totaal 4 op dr handen.

Wij hebben het ook gehad, onze baby had het het ergst qua bultjes, maar ze heeft weinig last ervan gehad en ook geen koorts gehad. Onze peuter had wel koorts, maar alleen een paar plekjes in haar mond. Mijn vriend had hoge koorts en vooral plekken op z’n hoofd, een paar rond z’n mond en op z’n handen en voeten een paar. Het duurde bij allemaal inderdaad een paar dagen dat de bultjes opkwamen, maar bij onze baby zagen we ze wel vrij snel tegelijk opkomen, zij had er ook heel veel.

3 likes