Tips, ervaringen & aanraders #5

Hier helaas ook ervaring met KMA. Wij merkten na een week al verschil en nature weken hadden we een compleet ander kind. De voeding wordt vergoed door de verzekering (wel een recept nodig van de kinderarts, dus ik zou dat via de ha aanvragen) en na een maand of 8-10 wordt je kindje getest bij een allergoloog op kma. Babys die zo klein zijn kunnen er nog overheengroeien namelijk. Wij hebben het net weer opgebouwd met koemelk en dat gaat helemaal goed! Ik zou je aanraden het uit te proberen. Als het niks doet kan je weer terug naar de normale nutrition!

1 like

Ja de huisarts deed daar beetje vreemd over. Ze zei iets van ja normale voeding moet je ook betalen dus waarom zou dit vergoed moeten worden. En dat is ook prima, kunnen dat wel betalen maar zou het zonde vinden als we het voor niks doen want het is dubbel zo duur.

Oke! Dan zou dat hier ook zo kunnen zijn, overdag heeft ze minder last maar in de avond word het erger en inderdaad ook die kringen om haar ogen!

Nou dan gaan we het zeker uitproberen!

En klopt het dat die voeding minder vult? want ik heb wel echt een hongerige baby :joy:

Ah oké, pepti kun je inderdaad zelf kopen en is niet helemaal koemelkvrij. Daarna heb je nog nutramigen en neocate. Die worden wel vergoed omdat dat echt niet te betalen is.

Wij gingen van gewone melk naar nutramigen en daarna naar neocate. Bij mijn kind was het zo heftig dat het wel even duurde voor het goed ging, maar na een paar dagen-week ging het al wel wat beter. Maar wel in combinatie met medicatie voor reflux en laxeermiddel.

De neocate en nutramigen zijn wel iets lichter verteerbaar, maar het kan ook goed zijn dat je kindje veel wil drinken tegen de pijn die ze heeft. Dat was bij mijn kind ook.

2 likes

Wordt wel vergoedt als het een bewezen KMA is. Huisarts zou de baby moeten testen na een proef periode van 4 weken. Of via de kinderarts.

1 like

En dat testen is ook afhankelijk van je kinderarts en je verzekering. Mijn kind is nooit getest omdat het zo duidelijk was en onze verzekering er niet om vroeg. Met 7/8 maanden zijn we het thuis wel gaan proberen, maar nooit in het ziekenhuis hoeven testen.

2 likes

Momenteel wandel ik dagelijks met mijn dochter, geen moeten, maar echt gezelligheid. Zo rond een uur wandelen we dan. Ik neig steeds meer naar een duowagen, maar misschien is het beter om te wachten. Misschien wil dochter als zij 2 is ook niet meer in de wagen. Ik sla het merk in ieder geval op, dank je!

Helaas ervaring. Begonnen met Pepti, daarna Neocate en toen Nutramigen. Dochter wilde geen van alle drinken helaas. Maar het is wel het proberen waard. Bij ons ging het via de kinderarts en alles werd vergoed. Ruim 70 euro voor een pot is niet meer te betalen anders.

Iemand tips/advies?

T is bijna jarig en hij wil maar 1 ding: alles van Paw Patrol. Je hoeft echt neit met iets anders aan te komen; het is slapen en opstaan ermee en dat slapen doet ie in een PP pyjama :’)

Maar goed, hij is dus over 2 weken jarig, daarna is het sint/kerst en daarmee moet 'ie het dan wel weer een jaar doen. Ik wil dus niet alleen Paw Patrol spullen op z’n lijstje zetten. Is dat heel gek? Maar hij kan ook letterlijk NIKS anders aanwijzen in speelgoedboeken of in de winkel
 Ik ben een beetje bang dat het een bevlieging is en ie er over een maand klaar mee is haha.

Wat zouden jullie op z’n lijstje zetten?
Uberhaupt; wat geef je aan een jochie van drie? Hij heeft een hekel aan fietsen, zowel loopfiets als trappen (kan ie niet en wil ie niet).

1 like

Is het heel erg als het een fase / bevlieging is? Bij ons bleef paw patrol heeeel lang, maar ik snap dat dat niet overal zo is. Ik zou zelf ook wat praktische dingetjes doen met dat thema, dus lekkere sokkies, broodtrommel, rugtas etc. Allemaal dingetjes die ze wel kunnen gebruiken maar dan met hun favoriete beestjes

2 likes

Heeft iemand toevallig dit meegroei bedje van Ikea? Ziet er zo leuk uit, maar vroeg me af of het in de praktijk ook fijn slaapt en ook echt even mee kan.

2 likes

Ik zou dan sowieso wat dingen van paw patrol geven, en daarnaast zelf wat verzinnen. Hier kreeg hij met zijn derde verjaardag de brandweerauto van Playmobil, en dat was echt een grĂłte hit! Verder zijn spelletjes en puzzels ook leuk op die leeftijd.

1 like

Yes, de zwarte variant. Zoon slaapt er nu ruim 2 jaar in denk ik, nog niet superlang natuurlijk maar het staat inmiddels in de 2e stand. So far geen gebreken ontdekt., maarja wat kan er mis zijn met een bed?

1 like

Mijn ervaring met kinderen zelf iets laten kiezen/aanwijzen, is dat ze sowieso voor datgene kiezen wat ze kennen en niet snel iets anders aanwijzen. Op zich niet zo gek, want ze weten niet of dat leuk is. En ze weten niet wat ze met andere dingen kunnen doen.

Paw Patrol is wel iets wat langer blijft, dan alleen als ze 3 zijn. Mijn dochter is 5 en haar klasgenootjes spelen ook nog volop met paw patrol.

Duplo
Evenwichtset van Decthalon voor kleutergym
Step
Een paw patrol fiets haha?

3 likes

Ik zou er gewoon in meegaan denk ik. Mijn neefje van 5 vindt PP nog steeds fantastisch.

Vindt hij zo’n stepje misschien leuk? Die zijn er ook van PP zag ik trouwens.
Verder misschien houten keukenapparatuur? Ik kocht een koffiezetapparaat en toaster bij Kruidvat laatst.

1 like

Ja wat kan er mis zijn, geen idee haha. Misschien vindt ik het zelf vooral spannend om over te gaan naar een peuterbed :relaxed:

2 likes

Yep! Onze dochter heeft deze en ze is er dolblij mee en nog nooit uitgevallen

4 likes

Vind het beddengoed op het plaatje wel echt heel leuk trouwens! Wat is de bron? Pinterest?

Edit:was makkelijk zelf te vinden, beddengoed kost 80 euro dus ik zoek wel iets anders :sweat_smile:

3 likes

Hier bleef paw patrol wel ruim een jaar. Voor z’n 3e tot aan z’n 4e (en toen plots dino’s). We kochten dan wel alles van paw patrol, ze hebben echt veel daarvan. En net verkoopt nadien ook wel prima.

In m’n omgeving is het wel als 2-3 jarige paw patrol en daarna niet meer.

1 like

Mijn zoon is met 4,5 nogsteeds dol op paw patrol. Zou het gewoon geven als hij het leuk vind, als hij er op uitgekeken raakt kun je het weer verkopen.

1 like