Ja zit er zo niet in in onze Nederlandse fietscultuur he. In heel veel andere landen wel, maar denk juist omdat wij zo’n fietsland zijn dat we minder de gevaren zien? Ik zag ze ook nooit tot ik zelf een kind had waar ik verantwoordelijk voor was.
Iedereen moet het uiteraard zelf weten, maar denk er een keer over na en dan kun je een weloverwogen keuze maken. Wij doen ook wel veel lopend of op de fiets, als het alleen af en toe een plezierritje was had ik het wellicht ook niet gedaan, terwijl de kans net zo goed aanwezig is
Zelfde nu weer met de winterjassen in de autostoel; op langere stukken gaan ze zonder jas erin maar als we ze met de auto naar de opvang brengen (meestal op de fiets tenzij het regent of 1 van ons ze vanuit werk ophaalt ivm maxicosi R.) ben ik er vaak laks in. Alsof ze dan daar denken het is ijskoud en de kindjes komen aanlopen zonder jas aan (die hele 10 meter vd auto naar de deur). Terwijl de kans op een ongeluk ook op 2km rijden aanwezig is. Dat heb ik trouwens ook hier geleerd van die winterjassen haha
@Nefertiti wij wonen in een klein dorp, maar ik kan in de ochtend op dat kleine stukje echt leip worden van woon-werkverkeer wat je op de meest gekke en gevaarlijke manieren en punten voorbij schiet in rap tempo op de fiets. Toen ik nog in een stad woonde was dat helemaal irritant.