Tips, ervaringen & aanraders #5

Wij hebben ook een ronde, ben er heel blij mee. M’n zoontje is nu bijna 7 maanden en heeft ruimte zat.

1 like

@Mees wow ik ben helemaal onder de indruk van de Nomad autostoel. Ik denk dat het echt ideaal is voor mensen zonder eigen auto zoals wij. Is mega klein vergeleken met die andere stoelen, zit een geïntegreerd tasje in, super compact! Als de stoel eenmaal uitgeklapt is, ziet hij er gewoon ook heel stevig en degelijk uit. Voor mensen met deelauto’s lijkt me dit echt DE oplossing! Dit is echt nog een extra reden dat we zelf geen autootje hoeven, want dit maakt het heel makkelijk.

Je zou het ook mee kunnen nemen als handbagage in vliegtuig als je op plek van bestemming geen autostoel hebt.

Foto’s

17 likes

Wow dat klinkt echt ideaal! Zo handig om mee te nemen en het ziet er stevig/degelijk uit. Dikke merci voor je uitgebreide review.
Met de maxi cosi was het tot hiertoe geen enkel probleem om geen eigen auto te hebben, we moeten sowieso naar de standplaats wandelen, maar eens ie daar uit is wordt het wat anders. Maar perfect te doen met zoiets, fijn.

Spellen van Haba zijn altijd erg leuk, op de website van planet happy kun je die filteren op leeftijd.
Of een spel van smartgames, op hun website gamesbysmart.com kun je ook filteren op leeftijd.
Beide soorten zijn net iets minder standaard en wel heel erg leuk om als cadeau voor meerdere kindjes te geven.

Vorig jaar hebben wij met Sinterklaas Boomgaard van Haba als cadeau gegeven aan onze kinderen (toen 3 en 5) en dit jaar krijgen ze een bouw je eigen tent kit als gezamenlijk cadeau. Dat is van pl-ug en vanaf 5 jaar.

2 likes

Hetzelfde probleem hebben wij ook inderdaad, tot nu zetten we de maxicosi gewoon op de kinderwagen ofzo, of gewoon tillen als we naar de auto lopen. Maar met zo’n grote kinder autostoel zag ik dat echt niet voor me hoe we dat zouden doen.

Hebben ze heel goed over nagedacht en ontworpen bij maxi cosi, dit systeem zit echt goed en stevig en elkaar. Ben niet snel onder de indruk maar dit is een goed stukje engineering!

En scheelt mij (en jou misschien straks ook) heeeeel veel sjouwen :sweat_smile:

1 like

Mijn vriend was ook al enthousiast. Het staat hier genoteerd!

1 like

Shit deze was ideaal geweest! Ik heb uiteindelijk wel een “normale” autostoel gekocht, groep 1/2/3. Ik heb ook geen eigen auto, maar leen soms die van mijn ouders, dus hem ‘m daar nu maar in laten staan. Maar als ik dan een andere auto gebruik, dan moet ik eerst dat stoeltje gaan halen… Had ik dit maar een maand geleden geweten :sob:

1 like

Ik ben in verwachting van de tweede. 1 maand na de tweede verjaardag van onze dochter ben ik uitgerekend. Mijn dochter loopt goed, maar nog geen grote afstanden. Wat raden jullie aan qua wagen? Een duo-wagen of is zo’n zitje / plankje voldoende? Ik vind het lastig in te schatten of zo’n zitje / plankje handig is…

Ik vind zo’n plankje echt drie keer niks. Vond het super onhandig rijden en J vond het ook niet fijn. Zij staat nu gewoon soms op de rand van de kinderwagen… maar ze was ook bijna 3 toen haar broertje werd geboren

1 like

Heel persoonlijk maar mijn ervaring; Onze oudste dochter is nu bijna 2,5 en de jongste 1 en ik heb vd zomer nog via Mp een wagen gekocht dat ze beiden naast elkaar kunnen zitten. Ik vond de oudste een jaar geleden nog te jong voor een meerijdplankje, nu ze bijna 2,5 is vind zou dat wel goed gaan, maar als ze moe is wil ze gewoon zitten/hangen. Wij doen wel veel lopend, als het enigzins kan qua weer. Of op de fiets, maar dan kan er niet worden geslapen tijdens het wandelen :wink:

Het eerste half jaar had ik R. in de reiswieg of draagzak/draagdoek en dan onze oudste in de zit (easywalker harvey hebben wij, met zon extension ding). Maar toen R. ook in de zit moest, was het dus of 1 in de draagzak of een fietsje oud mee en voor langere stukken is dat niet altijd ideaal, helemaal niet toen R. ouder werd die wil soms ook gewoon in de wagen zitten en rondkijken. Optie was om voor onze wagen een 2e zit erbij kopen, maar dan zit eentje onderop en dat vind ik niet fijn/ongezellig. Ik heb voor het bedrag wat zon extra zitje kost vd zomer een 2e hands wagen gekocht dat ze naast elkaar zitten. Gaf mij weer een stuk meer vrijheid terug en het is ook zo leuk wat voor interactie ze dan met elkaar hebben.

Voor kortere stukken is een loopfietsje of zon fiets met duwstang om het een beetje te kunnen sturen prima, mits de oudste niet moe is. En als je niet bij ieder bloempje en stokje wilt stoppen is een wagen ook wel makkelijker dan iets waar ze erg makkelijk zelf af kunnen :joy:

@Ohappyday K. staat idd ook vaak op de rand bij kortere stukjes. Ben ook bang dat ik met zon plankje er steeds tegenaan loop,

2 likes

Ja, dat gebeurde bij ons. Ik voelde me echt een pinguin en dat vond ik echt kut. Wij lopen elke dag naar het kdv of een rondje en ik vond dat echt geen doen. Leek me zo ideaal. Echt een deceptie

1 like

@Ohappyday Bedankt voor jullie antwoorden! Dit is wel een bevestiging voor wat ik al dacht… zo’n plankje lijkt mij idd onhandig. Een draagdoek is een goede tip! En ik ga op MP kijken voor een andere wagen.

2 likes

Ik vond sowieso een rekbare draagdoek de eerste periode echt onmisbaar! Einde vd dag had K. vaak wat extra aandacht nodig en was R. hangerig. Dus R. in de draagdoek, dan viel ze lekker in slaap en kon ik ondertussen met K. duplo’en ofzo en waren ze beiden tevreden tot mn man weer thuis was en dan kon 1 van ons de kids doen en de ander koken.

1 like

Ik vind een plankje juist prima! Maar scheel denk ik ook dat ik korte benen heb en daardoor niet tegen het plankje aanschop.

Kindjes schelen 2 jaar en 2 maanden.

Hoe doen jullie het met een mutsje en fietshelm? Gewoon over elkaar?

En bestaan er van die vingerhandschoenen voor baby’s met open vingers. Mijn baby haat wanten, die trekt hij er meteen af (herkenbaar). Hij wil graag overal aan friemelen.

Ik heb zon strikmutsje voor onder de fietshelm, zit ook meteen goed over de oren (die worden vaak koud op de fiets vind ik) en voor als het straks nog kouder is een bivakmuts van Dilling.

2 likes

Haha hier ook paw patrol als eerste fiets. Heeft hij nog steeds.

1 like

Mijn kids schelen 15 maanden en ik heb het eerste jaar veel plezier gehad van de duowagen (tweedehands easywalker duo, zijn goedkoop en supersterk). Was echt mijn lifesaver om relaxed de deur uit te kunnen. Maar na jaar 1 (toen was de oudste dus 2 jaar en 3 maanden) werd de duowagen amper nog gebruikt. We gingen met de fiets en als we gingen lopen deed ze vrijwel alles op haar loopfietsje of lopend. Als ze moe was stond ze achterop de kinderwagen.
Maar het ligt ook erg aan hoe vaak en veel je moet/wil wandelen. Voor ons was het vooral naar de buurtsuper, af en toe naar de stad en de speeltuin in de wijk, geen ‘moetjes’. Als je bijv met de kinderwagen wegbrengt naar het kdv of een hond uit moet laten (en dus de deur uit MOET) zou ik wel voor een duowagen gaan

1 like

Mijn zoontjes schelen net geen 2 jaar. Ik heb alleen een meerijplakje. Dit werkt voor ons ideaal. Peuter blijft er goed op staan en vindt het ook heel leuk. ik schop er niet tegen aan dus geen hinder van. Ik doe wel de duwstang wat hoger zodat hij er goed tussen past. Maar dat gaat heel makkelijk met onze Joolz.

Ik bedenk me nu ineens dat mn kind al maanden in het stoeltje voorop zit zonder helm??
Heb er nooit bij stil gestaan dat dat zou moeten, wij wonen dan ook niet in een stad maar een rustig dorp. Hebben meer mensen een fietshelm voor baby’s?