Tips, ervaringen & aanraders #5

Oh dat is lief,dank je! We krijgen nu een aantal autostoeltjes aangeboden van vrienden/familie die ze niet meer gebruiken, maar het zijn allemaal zulke zware en logge dingen. Dit klinkt ideaal!

1 like

Wij hebben de maxi cosi priori voor in de 2e auto. Je kan hem heel makkelijk en snel bevestigen en hij weegt bijna niks. Ideaal want ik moet hem er elke keer uithalen na gebruik. Z zat er met 1,5 ook al goed in.

1 like

Klinkt ook goed! Mocht deze toch niet gevallen kan ik daaraan denken. Maar dat ik de Nomad in een tasje mee kan nemen is wel erg ideaal. Als ik bijv parkeer dan laat ik de auto vaak achter, en staat er later in de buurt een nieuwe auto.

1 like

Heeft iemand de tip voor het organiseren van een verjaardagsfeestje voor een 3 jarige. We willen het niet thuis vieren maar op locatie. Ik zoek iets in de omgeving Arnhem. Algemene tips zijn natuurlijk ook welkom!

1 like

Kan iemand mij helpen met tips voor juiste maat slaapzak? Ik krijg straks mijn eerste baby en dat wordt een winterbaby. Nu wil ik een winterslaapzak halen van de Prénatal (zijn nu in de aanbieding btw), maar welke maat moet ik dan nemen? 56/62 of is 68/74 slimmer omdat ze zo snel groeien? Ik heb echt geen idee nu :sob: Ben trouwens in feb uitgerekend, dus hoeft denk maar twee maanden mee.

Dan zou ik 56/62 doen. Onze baby heeft het eerste half jaar in die maten gezeten.

2 likes

Stadboerderij de Korenmaat heeft een horecagedeelte erbij (de hooimaat) en dat kun je afhuren.
Ik denk dat dit bij het Theehuis Horsterpark (tussen Duiven en Westervoort) ook wel kan.
Pannenkoekenhuizen zijn ook altijd leuk; den Strooper in Arnhem en De Snippenhof in Duiven hebben leuke speelgelegenheid.
Roadhouse en Trix hebben dit ook maar weet niet of dit al voor een 3 jarige geschikt is.

1 like

Ik zou de kleinste maat doen. En als je hem graag gebruikt zou ik nog een tweede kopen (als de andere vies is midden in de nacht).
De grotere maat heb je waarschijnlijk geen winterslaapzak meer nodig en is die mogelijk te warm zodra hij erin past.

Edit: gezien geboorte in februari zou ik als tweede misschien al een iets dunnere tweede slaapzak kopen. Je hebt hem waarschijnlijk maar tot april/mei max nodig. Afhankelijk van je kindje en de temperatuur buiten.

1 like

Welke wondermiddeltjes zijn er om luieruitslag te verminderen? L krijst gewoon als we haar verschonen, zó zielig :pleading_face: sudo smeer ik al maar denk dat we grover geschut nodig hebben.

Laat je de sudo crème al even aan de lucht indrogen? Ik deed echt even kwartier/20 minuten met de blote kont op een kleed.
Voor de rest gebruikte ik de baby billen zalf van dr. Leenarts, hele fijne creme (bij Etos).

1 like

Ja Dr Leenarts billencrème! Hier ook weleens echt helemaal open huid gehad, 's avonds dikke laag van dat spul en de ochtend erna was het stukken minder. Topspul.

2 likes

Micronazol! Kan je zonder recept bij de apotheek halen maar volgens mij ook gewoon bij kruidvat. Werkt super goed hier.

1 like

Hoe meer zinkoxide, hoe beter. Sudo heeft ongeveer 15%, Dr Leenarts 25%.
Volgens mij is er bij de apotheek ook zinkolie die nog geconcentreerder is.

3 likes

Dankjewel dames, ga even kijken morgen! @Batalash @Hetty @Neverland @Zitzak

2 likes

Ah, ik gebruik deze:

Heb echt heel veel zalfjes gehad maar ga toch steeds terug naar deze. Leenarts doet 't hier minder goed maar zijn ook veel juist positief over. En idd wat @Neverland zegt, mijn huisarts gaf als tip om dan, als het open is, eerst een beetje maïzena te gebruiken en dan de crème. Lees daar alleen verschillende dingen/meningen over. Toen ze spruw had ook uitslag op de billen en toen heb ik het wel zo gedaan, want tja advies huisarts. Werkte toen ook wel aardig.

Thanks voor de suggesties! Ik ga even kijken of er iets voor ons tussenzit! Trix wonen we naast haha, zou handig zijn!

2 likes

Maar dan is Den Strooper ook nog goed te doen!

Ik weet dat ze eerder bij de Houtplaats (Rheden, onderaan de Postbank) ook een leuke speel plek voor kids hadden, en prachtige omgeving!
Korenmaat altijd goed!!

2 likes

Ik twijfel over het aanschaffen van een. Ronde of vierkante box. Ik vind een ronde mooier in ons interieur staan maar heb het idee dat er minder bewegingsruimte is tov een vierkante box. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Heeft er iemand ervaring of kennis over het verzinnen van dingen of mensen door een 3-jarige? Gister heeft ze bijvoorbeeld tegen de oppas de hele dag heel stellig beweerd dat er een jongetje bij mama kwam wonen . Ze noemde dat jongetje ook bij een Nerderlamdse jongensnaam die niemand van ons ooit gehoord had.