Tips, ervaringen & aanraders #5

Welke hebben jullie/zijn jullie er blij mee?

1 like

Ik wil graag het boek Deze ridder zegt nee! aanraden. Leuk verhaal op rijm en leuk geïllustreerd! Minder schattig ofzo dan veel andere boeken. Mijn dochtertje komt er meerdere keren mee aanzetten op een dag. En er zit een rode draak en dat is natuurlijk helemaal leuk en spannend!

4 likes

Ik zoek een maillot met van die bretels maar dan echt klein, maat 50-56. Ik vind alleen grotere maten? :face_with_monocle: iemand tips?

De kleinste maat van Silly Silas is te groot? Die is 0-6 maanden. Anders de Remi van 1+ in the Family misschien, al lijkt dat meer een broekje dan een maillot.

Met of zonder voetjes? De Neele van Your Wishes gaat vanaf maat 50 maar is zonder voetjes

2 likes

Wij zijn pas begonnen met echt sinterklaas toen de oudste een jaar of 3,5 was. Toen kreeg ze het een beetje mee op tv en mocht ze wel eens haar schoen zetten. Ze kreeg dan een klein cadeau en op 5 december kreeg ze 2 grotere cadeautjes. Verder niks. Ze snapte er toch maar de helft van.
Nu is ze 7 en dit is het laatste jaar voor haar, na dit jaar gaan we het haar vertellen dat we der al jaren voorliegen :wink:
De jongste zijn 2 en die krijgen nu ook de gekte mee van hun zus. Maar ze snappen er niks van dus dat is mooi.
Zolang ze het niet snappen zou ik ook niet teveel er aan doen. Als ze 4 zijn en ze gaan naar school dan wordt het al erg genoeg. En hopelijk (over 2 jaar…) is je dorp ook eindelijk mee gegaan in de 21ste eeuw en zijn er geen zwarte pieten meer.
Oh ja, wij boycotten dus wel alles waar zwarte pieten zijn. We gaan niet naar de intocht hier, want zwarte pieten. T heb ik thuis gehouden 2 jaar geleden toen ze zwarte pieten op school hadden. Daar doen wij niet aan mee. Bij mijn ouders kwam vorig jaar nog een zwarte piet op bezoek??? Nou dat heeft me bijna mijn huwelijk en mijn ouders gekost maar HELL NO dat mijn kinderen daar bij zijn.

6 likes

Ja, ik boycot het ook hoor. Bij mijn (schoon)ouders hebben ze gelukkig intochten met roetveeg, dus als we naar een intocht waren geweest hadden we daarheen gegaan. En geweest gaan ook niet naar mijn man zijn werk omdat ze daar op zp hebben (ze zeggen zelfs ‘als we geen zp meer mogen doen, gaan we het niet meer vieren’) mijn man en 1 of 2 collega’s (mijn man wit en 2 collega’s zijn poc) die ertegen zijn, maar die kunnen echt hun mond niet opentrekken.

Maar we gaan nu off topic. Ik weet genoeg en ik denk dat we het niet gaan vieren.

Ik kom er niet uit met autostoel. We hebben geen eigen auto, gebruiken deelauto’s, dus moet met gordels vastgezet kunnen worden. Hij hoeft niet te kunnen draaien. Axiss, goliath 1/2/3 kunnen allemaal draaien maar dat maakt hem ook vrij zwaar om enigszins vlug in een andere auto kunnen zetten.

De lichtere autostoelen die niet draaien, hebben ofwel isofix ofwel hebben geen harnasje en is voor grotere kinderen. We kunnen de goede maar niet vinden. Heeft iemand een fijne autostoel zonder isofix, met harnas, die niet draait?

Edit: 5 seconde na ik dit postte hebik de perfecte autostoel gevonden: Maxi Cosi Nomad. Heeft iemand daar ervaring mee?

Iemand tips voor een fietsstoel voor? Wil er graag nu al één die volgend jaar ook op een andere fiets kan, want dan gaan we voor nieuwe fietsen kijken.

En tips voor een loopkar met rem?

2 likes

Wij hebben een Thule Yepp, ben er tevreden over.

2 likes

Wij hebben de Bobike en die vind ik ook prima en voelt wel gewoon veilig. Thule lijkt me handiger bij regen, maar is ook wel een stukje duurder.

1 like

Yepp Mini hebben wij, fijn ding!

Wij hebben een loopwagen zonder rem van Hape, maar de wielen staan schuin waardoor het tegen loopwagentje aankomt als er gewicht op staat en het als een fungeert. Fijn loopwagentje ook omdat er een soort uitsparing in het midden is, dus kindjes kunnen er makkelijk achter lopen. Met wat zware boeken erin valt ie niet om.

1 like

Wij hebben m toevallig ook net gekocht, omdat deze wat smaller is en er daardoor drie naast elkaar kunnen. Tot nu toe vinden we het een fijne stoel, maar gebruiken het dus nog niet zo heel lang.

Fijn! Ook geschikt voor wat kleinere kindjes? Enige nadeel is misschien dat het niet zo hoog is dus dat ze vrij laag zitten? Maarja dat weegt echt niet op voor die keren dat we met de auto gaan en telkens dus een autostoel moeten installeren.

Onze dochter van drie zit er heel goed in, ons zoontje van 1 is er denk ik nog iets te klein voor. Zijn hoofd zat niet helemaal goed tussen de hoofdsteunen. Ligt dus denk ik wel aan de lengte van je kindje! En ze zitten inderdaad wel wat lager, maar heb haar daar nog niet over horen klagen!

Wij hebben een Yepp Mini, prima stoeltje die ook goed tweedehands te krijgen zijn. Ik heb hem inclusief windscherm en adapter voor 35 euro via MP gekocht.

1 like

@Qwerty123 ik hetzelfde als Koda! Ook via mp. Ook meteen stoeltje voor achterop. Fijn stoeltje van Yepp.

1 like

Ik dacht echt ´huh, drie fietstoeltjes naast elkaar?’.
Maar dank voor de tip, ook @Ovenschaal , wij hebben ook geen eigen auto en waren aan het nadenken voor een opvolger van de maxi cosi. Ik sla deze even op.

In wil dit gedrochtelijke ding even promoten voor kinderen die bezig zijn met zindelijk worden of het al zijn maar nog niet zelf op de wc kunnen klimmen. Is bij ons iig een groot succes en ze voelen zich zo ongeveer volwassen nu :nerd_face:

9 likes

Thanks! Die van ons is anderhalf, maar wil pertinent niet meer in de babystoel/maxicosi alhoewel dat nog net past.

We zaten laatst in taxi van/naar vliegveld en daar hoeven geen kinderstoelen in en hebben ze ook niet… zat dat kind gewoon los op schoot, helemaal legaal maar vond het heel spannend. Ookal is deze dan iets te groot, toch veiliger dan niks.

@Mees ik zal ook nog wel even laten weten hoe hij bevalt. Alle andere grote kinderstoelen zijn echt hele grote zware gedrochten om telkens vast te moeten zetten (je hebt evt de Tobi en Axiss van Maxi Cosi maar die ik me niet elke keer erin en eruit tillen).

3 likes