Tips, ervaringen & aanraders #5

Yes! Succes is niet 100% verzekerd haha, want onze 1,5 jarige slaapt nog niet elke nacht helemaal door. Maar wel een fijn boek en ik ga hem nu bij de tweede er ook weer bij pakken.

2 likes

Ja bij KLM is het ook maar tot 65 cm bijvoorbeeld, dus dat zou hem al lang niet meer worden.

Ik overweeg om dan maar ergens in het midden een vliegtuighotel te boeken, zodat hij in ieder geval een tijdje in bed kan slapen. Mijn man vindt het een vreselijk idee haha, die wil gewoon in Ć©Ć©n keer zodat we er vanaf zijn. Maar een vlucht van 12 uur met een oververmoeid kind is ook niet ideaal.

Oh en de jetlag, dat wordt ook leuk.

1 like

Tot welke kledingmaat paste jullie kindje in zon voetenzak in de buggy/wagen? Wij hebben er 1 en die gebruik ik nu voor R., maar vandaag was het best koud en hebben we een flink stuk gewandeldā€¦ twijfel een beetje of het nog de moeite is er 1 bij te kopen voor K., of dat ik opzoek ga naar een lekker dekentje voor haar benen.

1 like

Wij hebben een vlucht van 12 uur gehad toen mijn middelste zoontje 16 maanden was, en mijn oudste was toen 4 jaar.
Ik had me ingesteld op het ergste, maar uiteindelijk viel het mee.
Mijn zoontje van toen 16 maanden had geen eigen stoel of bedje en zat dus bij ons op schoot. Maar we wisselden ook wel af met de oudste.
We liepen ook veel met hem door het gangpad, lazen boekjes, hadden speelgoed mee, rozijntjes, rijstwafels haha noem maar op.
Ik zou er denk ik wel voor kiezen om de vlucht in 1 keer te maken, want dan ben je er maar ā€˜van afā€™. Anders duurt het nog langer en je bent sowieso al vermoeid na zoā€™n reis.

1 like

Misschien is zoā€™n stokke stoel/bed om de stoel te verlengen ding een idee?

En ik zou er ook tegen op zien. Mijn vriend wil ook graag naar zijn vader met onze baby maar mn schoonvader mag wat mij betreft hierheen komen :joy:

1 like

Eigenlijk is dat laatste wel een goede. En bij aankomst zijn mijn schoonouders er dus die kunnen lekker de baby opvangen terwijl wij kunnen slapen.

@Karl_Lagerfeld ja dat zou kunnen! Ga nog even nadenken over de extra stoel, maar dat is wel een handige als we een extra stoel hebben.

Ik snap je overweging wel om het in stukken te delen, de reis. Twee dagen rustig aan ipv 1 hele lange dag. Ben zelf meer van het: liever rustig aan doen en no stress, dan sneller maar met stress als het mā€™n kind betreft. Maar snap ook wel weer de overweging om het in 1x te doen.

Een vriendin van me is onlangs geƫmigreerd maar die kreeg vlucht van het bedrijf incl business class. Had kind gewoon n lekker bedje (= stoel helemaal plat/als bed). Heb je geen flikker aan behalve jaloezie :sweat_smile:

3 likes

oh man daar is de wintertijd niks bij
wel heel tof dat jullie eindelijk daarheen kunnen!

1 like

Niet 12 uur, maar wel iets van 10 uur ivm tussenstop in Turkije. S was toen net 2 dus had een eigen stoel. Dat scheelde enorm. We hadden onderling afgesproken dat de ene slaapt en de ander volledig op de kleine stort. Ik nam ook wat speelgoed mee in cadeaupapier als verassing en om wat te kleuren. Meeste vliegtijden geven kinderen ook goodiebags om zich te vermaken.

1 like

Inderdaad wikkeljurkjes, blousjes of een rok met een T-shirt/top :dancer:

2 likes

Eerst wilde ze niet slapen. Half 2 pas.
Maar nu slaapt ze nog steeds. Ga haar maar wakker maken, ze zal wel chagrijnig zijn.

Ik krijg echt reis kriebels van jullie haha! Willen zo graag naar zuid Afrika :see_no_evil:! Ook voor familie. Maar de situatie daar is echt nog mwehhhh qua covidā€¦ dus denk dat we het 2jr opschuiven helaasch

Mijn moeder wil graag een kerstcadeau kopen voor J (11 maanden) en stelde voor een loopfiets te kopen.
Is een loopfiets een must-have of zijn er ook kinderen die er niks van moeten hebben? Als we er zouden krijgen wil ik ook alleen dat hij buiten gebruikt wordt, is dat haalbaar of kan ik vast afscheid nemen van de houten vloer en strakke muren?

Lijkt me prima haalbaar hoor, hebben wij ook gedaan.

1 like

Ik vond een loopfiets echt mega fijn.
Wij gebruikten hem ook alleen buiten en konden zoveel sneller overal heen dan wanneer ze zelf ging lopen.
Ook is het heel erg goed voor evenwicht en kunnen kinderen vaak sneller en makkelijker leren fietsen wanneer ze gewend zijn aan een loopfiets.

1 like

Ja loopfiets wordt hier met 3 jaar nog dagelijks gebruikt! Ook alleen buiten.

1 like

Iemand ervaringen met de vtech scan en leermand?

3 likes

OkƩ, wij twijfelen dus heel erg of wij (dit jaar, maar eigenlijk ook later) sinterklaas willen vieren (H. Wordt 2 januari 2).

De redenen dat we het wel willen doen:
ā€¢ De omgeving doet het ook/versiert (kdv, op straat, familie)
ā€¢ Enn leuke activiteit (schoen zetten, sintjournaal, intocht bij evt. opa en oma, knutseltjes?)
Ā° Later komt hij er toch wel in aanmerking en is het raar/stom voor hem als hij er niks aan doetā€¦

De redenen om het niet te doen:
ā€¢ Zwarte Piet wordt nog in ons dorp gedaanā€¦ :frowning:
ā€¢ Hij snapt het nog niet
ā€¢ Het wordt wel heel duur met ook Kerst en zijn bday.
ā€¢ Wij vinden Kerst leuker om te vieren.
Ā° De sint zenuwen wanneer hij het snapt
Ā° Ik denk (hoop) dat sinterklaas over een paar jaar niet meer is, dat is verwarrend.

Hebben jullie nog proā€™s/cons die mijn twijfel kunnen wegnemen? (Of erger maken?)

2 likes

Mijn oudste zoontje is begin december jarig en nu ie bijna 4 wordt begint het pas echt te leven. Dus wat je zegt over de redenen dat jullie het wel willen doen merk je eigenlijk nog niet op die leeftijd (is mijn ervaring). Wij vieren het nu eigenlijk ook pas echt voor het eerst omdat wij ook met zijn verjaardag zaten/zitten en kerst zelf ook leuker vinden. Voorgaande jaren wel met de familie gevierd maar dan deden we echt iets heel kleins/goedkoops, meer voor het idee dan dat hij echt doorhad dat ie Sinterklaas vierde. Is nu helaas wel anders, hij heeft het verlanglijstje voor zā€™n verjaardag en die voor Sinterklaas al klaar :rofl: ik zou het dus nog lekker even laten en met kerst nog een keer goed uitpakken nu je zoontje nog geen benul heeft van Sinterklaas

2 likes

Als hij het toch nog niet snapt kan je ook alleen de dingen doen waar je zin in hebt. Het is niet Ć³f alles (intocht, journaal, pepernoten bakken, schoen zetten, pakjesavond) of niks. Maakt voor hem toch nog niks uit of er samenhang in zit of niet, haha.

Onze dreumes snapt er niks van dus we doen er niks mee, maar wij gaan wel pakjesavond vieren. Maar dat is vooral voor de andere kindjes uit de familie (okĆ© en de volwassenen haha), ons kind is erbij voor de gezelligheid. En kerst is bij ons een feest zonder cadeauā€™s en dat wil ik juist ook zo houden.

Als ZP er zelfs nog is in je dorp zou ik er trouwens maar geen rekening mee houden dat Sinterklaas over een paar jaar verdwenen is uit jullie omgevingā€¦

3 likes