Tips, ervaringen & aanraders #5

Goed kijken en luisteren naar je kindje. Wij houden ons niet echt aan een schema maar geven eten als we merken dat hij honger heeft. Op een dag wilde hij ineens pas om 12 uur de fles in plaats van half elf. En daarna pas om 5. Wij dachten dat hij midden in de nacht wakker zou worden met honger maar hij wist het beter dan wij.

Ik zou me niet te veel zorgen maken om de richtlijnen, kinderen weten heel goed wat ze nodig hebben en zolang je gezond eten aanbiedt komt het helemaal goed.

2 likes

Potje mee en soms even stoppen om op een parkeerplaats een plas te doen. En idd altijd paar (onder)broeken extra in de tas.
Mijn kinderen zijn in principe zindelijk maar krijgen eind vd dag op de opvang een luier omdat er dan maar 1 leidster is en ze dan niet met die van mij naar de wc kan (het lukt ze nog niet zelfstandig) lk merk dat ze daar nogal van in de war zijn: ze vragen dan steeds of ze in hun luier mogen plassen enzo. Dus ik kies er voor om ze, buiten het slapen om, eigenlijk geen luier te laten dragen.

Je hebt van die training onderbroeken, die vangen een klein plasje nog wel op. Niet zoals een wasbare luier maar een klein beetje opvangvermogen.

Help, wat doen jullie je peuters (2/3 jaar) aan in bed? Die van ons ligt soms in zijn gewone kleren (alleen als het zachte kleren zijn, omdat hij niks anders aan wil) onder een deken, maar hij vindt de deken soms stom en wil hem dan 's nachts af. Maar zijn kamer wordt 's nachts echt behoorlijk koud. Nu zie ik dat slaapzakken tot 86-104 gaan, wat ik dan ook weer niet zĂł groot vindt, dus zou het zonde vinden als hij daar nog maar een maand in past. Heb even dat hele gedoe weer als toen je baby net geboren was :stuck_out_tongue:

Ik zie ook nu pas dat er nog grotere slaapzakjes zijn. Maar kan zo slecht inschatten of hij dat nog wil of niet haha.

1 like

Pyjama met romper eronder? Ik zou denken, als hij het koud heeft gaat hij vanzelf wel weer onder z’n dekbed liggen? Of ben ik nu te naïef

Ja, ik weet niet of hij zo snugger is haha. Misschien vind ik hem ook kouder dan hij het heeft hoor, want hij slaapt toch wel, maar gisteren was z’n hele rug ook koud en dat vind ik niet zo’n fijn idee.

Wij hebben toen hij een nieuw peuterbed kreeg meteen met hem een deken en dekbedovertrek uitgekozen. Hij slaapt dan daaronder in een pyjama en daaronder gewoon hemd en ondergoed. De slaapzakken worden idd op gegeven moment te klein.

1 like

Als ie het echt koud heeft zou hij wel wakker worden idd! Je kan er ook voor kiezen hem een wollen rompertje onder z’n pyjama aan te doen, isoleert wat beter. Tenminste, dat zeggen ze hier als onbetwiste waarheid :sweat_smile:

2 likes

Hahaha en we kunnen wel stellen dat die Denen goed nagedacht hebben over wat ze hun kind aandoen :grinning:

4 likes

Het is een soort 3-jarige studie met eindexamen, tenzij je hier bent geboren dan krijg je deze kennis bij de baring

Ik zit in een Facebook groep met international moms hier en 90% van de berichten gaan erover ‘wat moet mijn kind aan en wanneer trek je x aan’. Verwarring alom

6 likes

Het ziet er naar uit dat we rond 15/16 maanden een 24uursvlucht gaan maken
 Ik had me tijdens de zwangerschap al helemaal ingelezen op reizen met een kleine baby, en het leek me nog best eenvoudig. Maar heeft iemand wel eens lange vluchten (12+ uur) gedaan met een kind van die leeftijd?
Neem je dan nog zo’n wiegje aan de voorkant? Hebben ze een eigen stoel (dat wordt duur :grimacing:). Hoe zorg je ervoor dat niet het hele vliegtuig twaalf uur in de hel is?
Hij is nu al zo druk en wil amper op schoot.

Haha wat leek je eenvoudig op voorhand? Ik zou proberen die vibe terug te vinden

1 like

Is dit het slaapboek waar vele van jullie succes mee hebben behaald?

Een baby van drie maanden beweegt nog niet zoveel, huilt als het honger heeft of wil slapen, kan nog bovenop je in slaap vallen.

Ik zou willen dat ik mijn zoontje weer een jaartje jonger kon maken maar dat wordt lastig haha.

Edit: voor de duidelijkheid, eigenlijk zouden we deze reis dus maken toen hij 3 a 4 maanden was, maar dat is niet doorgegaan. Maar daar had ik me dus op ingesteld.

@roeptoeter ik wel ja!

2 likes

Wij wel :slightly_smiling_face:

4 likes

Wij hebben een vlucht naar AziĂ« gemaakt toen de oudste ruim 11 maanden was. We kregen toen een wiegje, maar dat kon nog net volgens de persoon die sprak (had de airline gebeld), ik geloof dat het eigenijk tot 1 jaar is. Het zijn ook kleine wiegjes, we vonden het wel fijn om haar er soms in te zetten maar we moesten haar wel vasthouden, anders klom ze er zo uit. We deden haar in de draagzak als we wilden slapen, dat was echt onze lifesaver. Het ging eigenlijk verrassend goed wel. Maar als je kindje inderdaad niet meer in zo’n wiegje mag/kan, dan moet je hem dus de hele reis op schoot houden. Dan zou ik toch wel een eigen stoel overwegen, al is dat voor zo’n reis wel heel duur natuurlijk :grimacing:
Wij willen trouwens ook zodra dat land versoepeld naar Azië, naar schoonfamilie, en nu dus met peuter en baby. Zal ook wel een pittige reis worden :sweat_smile:

K. pakt zelf haar deken wel weer als ze het koud heeft, of duwt hem in haar slaap omlaag als ze het warm heeft.

1 like

Ja dat maakt de reis 50% duurder natuurlijk. Ik hoop stiekem dat mijn schoonouders wat willen bijdragen :grimacing:

Met twee kindjes lijkt me nog lastiger!

Bedankt voor je antwoord in ieder geval, zo’n wiegje wordt het dus niet.

1 like

Ik zou het even navragen maar denk dat dat hem niet wordt inderdaad. Dat was met Cathay Pacific trouwens.