Ik heb een babybjorn mini ben echt verrast over hoe makkelijk je hem om doet.
Sterkte! Wij hadden deze primeur ook een maandje terug. Hopelijk knappen jullie snel op!
Hier heeft ook het hele gezin buikgriep sterkte!
Ik heb alleen geoefend met een consulent en vond de Hoppediz idd echt geweldig! @itakepictures
Iedereen tipt weer een ander maar goed om.te weten dat er dus geen enorme uitblinker is, dan ga ik gewoon even kijken wat ik makkelijk ergens kan proberen.
Beetje late reactie, maar is vanuit de Islamitische cultuur toch? Want we waren in Bosnië, in het gedeelte waar de islam het grootst is. Ik heb vandaag ook M een keer naar me toe getrokken toen ik voelde dat een oudere dame haar misschien aan zou raken. Ik hoop maar dat het praten met M zelf ook helpt.
Heeft iemand een tip voor een leuk zwembad in Noord-Holland? Bij ons in de buurt is het vrij saai, en ik zou het wel leuk vinden om eens ergens anders heen te gaan. Iets waar misschien ook een beetje leuke glijbaan is voor een 2,5 jarige
Ik kreeg gisteren het zwembad wat bij Centerparcs Zandvoort hoort getipt! Ben er zelf dus nog niet geweest maar buren zeiden dat het leuk is met een peuter.
En mijn man gaat elke week zwemmen in de Waterakkers in Heemskerk, daar is iig ook een peuterglijbaantje.
Dag 10 na mijn bevalling. Ik ben eigenlijk nog steeds aan bank en bed gekluisterd.
(door veel bloedverlies laag HB) en veel last van bekkenbodem. Vooral dat laatste maakt dat ik niet langer dan een paar seconden kan staan of lopen. En ook nog niet op de wc kan zitten langer dan een paar seconden, omdat ik dan die enorme druk voel beneden.
Ik wil nu een afspraak maken met een bekkenbodemfysio, en kreeg als tip al mee van verloskundigen etc dat ik die spier telkens een paar seconden kan aanspannen. Maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat dat mini spiertje zo een paar sec aanspannen, ervoor kan zorgen dat mijn hele onderkant niet meer beurs voelt? Zo vreemd.
Misschien zijn hier nog tips? Of eigenlijk zoek ik meer een lotgenoot/'ervaringsâdeskundige. Want ik baal er enorm van.
Ja ik zou beginnen met ademhalingsoefeningen, waarbij je aanspant bij uitblazen. Voor voorbeeld daarvan kan je op insta zoeken naar âsterkherâ. Zij heeft ook een postnataal fitness programma, goed gericht op bekkenbodem enz.
Er is een app met bekkenbodemoefeningen en maak alvast een afspraak bij een goede bekkenbodemfysio. En geef het alsjeblieft wat tijd!!! Ik ben na 6 maanden geloof ik weer gaan sporten terwijl het met 6 weken officieel âmagâ.
Ik heb hier ook een heel lang herstel mee gehad. Ik weet hoe de teleurstelling voelt dat je na 10 dagen nog vrijwel niets kan. Maar eigenlijk is het âpasâ 10 dagen en ben je net bevallen.
Ik zou trouwens het advies van je bekkenbodemfysio afwachten. Door zelf verkeerd aan te spannen kun je ook extra last krijgen.
Leeghwaterbad in Purmerend is volgens mij wel leuk en wij waren laatst naar een zwembad bij de Bongerd volgens mij, heel leuk voor kinderen!
Het wordt echt beter! Het voelt nu niet zo, maar 10 dagen is pas super kort. Hoe vaak ik wel niet heb zitten huilen op de wc die eerste dagen/weken⊠maar met kleine stapjes ging het vooruit en ik durf te zeggen dat nu, 15 maanden na bevalling, echt alles weer is zoals voor de zwangerschap (minus litteken van knip). Ik zou zeker een afspraak maken met een bekkenbodemfysio. En verder vooral niet te veel van jezelf verwachten, doe rustig aan en durf veel hulp te vragen.
Ik haalde vorige keer in mn hoofd om na 10 dagen een boswandeling te maken⊠Na 10 min omgedraaid want dacht dat mijn baarmoeder eruit zou vallen.
Daarna voorzichtig begonnen met die spier paar seconden aan te spannen en dan weer te ontspannen. Hielp voor mijn gevoel wel.
Tegen beurse gevoel en zwelling hielp ook op een wat hardere stoel te zitten. Tegendruk gaf echt verlichting (tot even moment van opstaan).
Elke dag even op die stoel zitten heeft naar mijn idee goed geholpen.
Ik sluit me aan bij alle tips hier, vooral ook de bekkenbodemfysio! En ik wil nog als tip voor op de wc geven: met je hand tegendruk geven. Als ik moest poepen, voelde het alsof mân baarmoeder er zo uit zou vallen. Deed dan wat wcpapier tegen de ingang van mân vagina en duwde daar tegenaan (niet te hard natuurlijk ivm hechtingen) en dan voelde het minder vervelend.
Het gaat echt beter worden! Maar ik vond dit ook het vervelendste van het herstel. Voelt gewoon kut
Overigens zou ik oppassen met die oefeningen doen zonder bekkenbodemfysio te consulteren; ik had na mân bevalling een overactieve bekkenbodem waar ik heel veel last van had en als ik dan oefeningen had gedaan met aanspannen was ik veel verder van huis geweestâŠ
Oké lang verhaal kort; bekkenbodemfysio!
Hoe vallen de slaapzakken van Prenatal? Onze baby draagt maat 68/74, dat is ook een maat bij Prenatal maar ben bang dat het wat klein valt, en een maat groter is meteen 80/86/92. Ze heeft zomerslaapzakken van Hema maat 68/80 maar die zijn echt nog mega groot dus ben bang hun winterslaapzakken ook.
Of raden jullie nog weer iets anders aan?
Ik koop de slaapzakken liever iets te groot dan te klein. Stop het lange stuk wat âoverâ is onderaan dan in het voeteneind, onder het matras. Werkt top hier!
De mouwtjes rol ik een beetje op.
Het is niet echt de lengte wat te groot is maar echt het lijfje. De mouwen rol ik ook op maar dat blijft niet zitten, het is ook echt te wijd bij de hals en de oksels, soms trekt ze haar elleboog of armpje er in. Zit gewoon echt niet goed. Hoop dat die van Prenatal beter zitten maar heb ze liever ook weer niet aan de kleine kant.