Ik neem de hals vaak wat in zodat ze er iig niet in kan zakken…
Heeft er iemand ervaring met je dreumes weer in zijn/haar eigen bed leren slapen na een paar maanden samen slapen?
Ik heb maar 1 slaapzak van Prenatal maar die had ik in 68/74 volgens mij en met maat 68 kon ik z’n armen er al niet in krijgen. Echt onhandig.
Deels. Eigen bed naast ons bed. Toen T 16-17 maanden was kreeg hij geen borstvoeding meer en we kiezen ervoor de richtlijnen veilig samen slapen te volgen en daarom dus alleen <24mnd te slapen op 1 oppervlak mits borstvoeding. Dus het was / voelde wel wat noodgedwongen voor ons en niet helemaal uit de wens: we willen niet meer samen slapen zegmaar. Dus dat voelde ook wel vervelend ofzo.
Samenvatting
Ik heb toen een aantal avonden naast T z’n ledikant gelegen (die fungeerde altijd al als co maar ging sinds dien dicht). Arm door de spijlen en zo vasthouden tot ie sliep. Hij was wel verdrietig, maar liever tranen dan onveilig (was ons mantra) en met dat in m’n hoofd heb ik liedjes gezongen, gesust, geaaid en eindeloos gezegd: “mama is hier liefje…”
en dan Steeds iets minder vasthouden, tot ik er alleen maar naast zat en zachtjes praatte terwijl hij dronk (hij dronk een flesje water of soja melk). Ik denk dat t wel een week of 2 duurde maar daarna sliep ie naast ons in z’n ledikant ipv in een ledikant-co, en viel daar dus ook in in slaap (niet altijd natuurlijk, maar over het algemeen wel).
Uiteindelijk is hij rond 2jr weer bij ons gekomen, de ledikant ging toen naar E.
Iets na 2jr gingen we verhuizen en hebben we samen met hem een eigen kamer ingericht. Elke avond laten kiezen: waar wil jij slapen? Het grote bed of je huisjes bed? En geleidelijk aan koos hij steeds vaker z’n huisjesbed. Maar toen was ie dus al wel ouder.
Die 68/74 van Prenatal is klein! Op zich is lang niet erg als je baby’s hoofdje maar niet in het hoofdgat kan verdwijnen
Wij zijn dat ook aan het proberen en wij hebben nu zijn bed bij ons op de kamer gezet. We willen dan elke week het bed wat verder zetten en dan uiteindelijk in z’n eigen kamer weer.
Dit is de tweede avond en geen succes want er ligt iemand naast mij . Dus eigenlijk zoek ik ook nog tips
@Fishing ik zat er idd ook aan te denken om het logeerbed naast haar bed te zetten en haar hand vast te houden ja, dat moet met het middagdutje ook en dan gaat dat ook prima. Verder heeft ze mij 's nachts nooit nodig, het is alleen het inslapen dus hopelijk accepteert ze dat… Ik denk dat het vooral een groot probleem zal worden dat ze nu gewend is dat we eerst nog met z’n drieën in bed knuffelen/chillen voor we gaan slapen en dat ze dan gelijk alleen ligt maar we gaan het gewoon proberen, misschien valt het heel erg mee.
@Patagonia haha aahw! Hoe oud is je kindje ook alweer?
De 5 minuten methode schijnt goed te werken
Dat is gcontroleerd laten huilen toch? Dat is geen optie voor ons
5 minuten en dan weer heen gaan. Elke keer 5 minuten wachten.
Ik was ook niet van het gecontroleerd laten huilen en nu is onze zoon 5 en moet ik nog steeds naast hem liggen want hij kan niet alleen slapen. Ben dus elke avond een uur kwijt met hem in slaap krijgen.
Hij lag tot halverwege de zomer ook nog tussen ons in.
Als ik terug kon in de tijd had ik het anders gedaan
Kan je haar in slaap knuffelen en dan over leggen :)? Mijn man ligt ook nog elke dag even bij onze zoon. Die verzint verhaaltjes (van letterlijk paw patrol tot pepernoot fabrieken en alles er tussen in ), en knuffelt hem dan in slaap. Duurt inmiddels nog maar 10-15min (mits niet geslapen in de middag).
E voed en knuffel ik in het grote bed half in slaap (14mnd) en leg ik daarna over in dr eigen bedje. Als wij gaan slapen leg ik haar in de co
Ze slaapt nog in een ledikantje en het logeerbed kraakt heel erg dus dat durf ik nog niet. Anders is het wel een optie om haar ledikant bij ons te zetten en haar over te leggen als ze eenmaal slaapt. Ik ga het denk ik eerst wel in haar eigen kamer proberen. Die wil ik sowieso nog anders inrichten omdat de commode enz naar de babykamer gaan. Ze heeft ook al een dekbedje en kussen in haar ledikantje wat ze helemaal geweldig vindt, dus hopelijk wil ze dan ook steeds vaker graag in haar eigen kamer slapen!
Hij wordt in december 2 jaar. Wat wij ook trouwens doen is de hele dag zeggen “vanavond ga je in je eigen bed slapen hè en papa en mama zijn vlakbij”
Mijn schoonouders willen graag een treinset van de LIdl of Ikea geven met Sinterklaas. Weet er iemand of die ook te combineren zijn met andere merken? Zodat je het een beetje kan uitbreiden?
Oh dat klinkt niet goed idd.
Ik vind de 4-seizoenen slaapzak van Jollein wel fijn! Die heb ik in de maat 90cm en mijn zoontje is nu 6 maanden.
Z’n armpjes blijven goed zitten als ik de mouwen oprol. Het lijfje is natuurlijk wel wat breed, maar niet dat hij er echt in verdrinkt ofzo. Z’n hoofd verdwijnt ook niet door de halsopening.
Dus misschien is deze slaapzak nog een tip voor jullie!
Die van ikea iig wel, met de officiële van Brio, maar het zit dan wel strak, dus niet super. Die van lidl ken ik niet.
Ik had ergens gelezen dat je die van de Lidl en Ikea met elkaar kan combineren.
Heeft er iemand tips voor feestelijke kleding waarin je makkelijk borstvoeding kan geven? Ik heb zat leuke jurkjes voor kerst maar die zijn niet praktisch als ik even snel wil voeden.
Wikkeljurkjes?
Ik droeg altijd veel blouses. Dus misschien een nette blouse?