Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik zou wel een fotoboek nemen, daar is de kaft wat wijder. Als je een normaal boekje neemt en daar veel foto’s in plakt gaat het helemaal bol staan omdat de pagina’s 2x zo dik worden en de kaft daar niet op berekend is.

Hoe gaan jullie er mee om dat je altijd “aan” staat.
Als ik sochtends wakker wordt dan denk ik vaak: neeeeeeeee nog even niehieeeet. En dan ben ik vaak het eerste uur niet te genieten en moe.

5 likes

Ik zeg gewoon tegen m’n man hij is nu van jou joehoeee. Nee maar zonder grap we verdelen het tijd wel, want we hebben in de weekend ook gewoon toe aan eventjes rust.

7 likes

ja dit, verdelen. En kies vaak zat ook voor de makkelijke weg, even filmpje kijken in bed.

Ik heb dat aspect van het ouderschap echt onderschat. Altijd aan moeten staan en altijd maar door moeten gaan, juist op dat punt waarop je zonder kinderen allang was afgehaakt.

1 like

Ja deed ik in de ochtend ook even, want wilde mij een uur liggen.

1 like

Ja dit dus. Ik heb heel erg de behoefte om gewoon een hele dag in bed te liggen of een ochtend tot 13 uur op de bank te hangen met een serie.

In plaats van me zelf te verplichten om continue maar door te gaan en " doen zoals het hoort"

Wil ook pauze pfft

3 likes

Bij eerste kindje met 39+6 slijmprop verloren. S nachts begonnen de weeën en ben toen vrij snel bevallen, met 40+0 dus.

De tweede zit nog lekker in m’n buik.

1 like

Ik was 41 weken precies. Werd in de nacht wakker van krampen. Ik voelde alleen niets in mijn buik, maar alleen in mijn rug, dus had eerst niet door dat er iets was begonnen. In de ochtend zakte het weer weg. Daarna kwam verloskundige langs, omdat ik die dag sowieso gestript zou worden. Toen bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben. Na het strippen ging het helemaal los en paar uur later is onze dochter thuis geboren, het ziekenhuis hebben we niet meer gehaald :sweat_smile:

Ja ik vind het ook lastig en ik sta altijd een beetje perplex als iemand mijn kind aanraakt. Het is nu twee keer gebeurd en ik zei niks omdat ik gewoon even niet wist wat ik moet zeggen. Ook laatst toen we een vloer gingen uitzoeken, liep de andere verkoper op m’n kind af en zat aan z’n wangen en haar. En ik (en kind) konden alleen maar ongemakkelijk en daar kijken. En pas toen hij wegliep dacht ik ‘wtf is dit’.
Ik voel me dan ook echt stom over mezelf want ik wil het echt absoluut niet en het is ook niet normaal.

Welke draagzak vinden jullie een aanrader voor newborns? Draagdoeken heb ik al, en een gewone tula maar die newborninsert vond ik destijds echt niks.
Liever geen artipoppe want :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

Hoppediz primeo

2 likes

Een half buckle in elk geval!

2 likes

Onze newborn zat heel mooi in de Tula Explore! Ze is nu bijna 7 maanden en zit er nog erg mooi in trouwens, haha.

2 likes

ByKay hoor ik vaak!

2 likes

Zo… volgens mij heb ik het volgende level in het ouderschap bereikt. 6 maanden oude baby en m’n man en ik alle drie tegelijk hardnekkige buikgriep.
Niet te doen. :weary:

3 likes

Hebben jullie een wandelrugzak/babydrager aanrader?
We willen outdoor gaan wandelen en een gewone draagzak zal met het slechte weer niet lukken. Baby is 9,5 maand oud en kan goed zelf zitten.
Ik denk dat een regenkap en zonnekap wel belangrijk is? Iemand tips?
We hebben hem wel snel nodig dus liefst iets snel leverbaar…

Als je niks zo snel kan vinden, zijn er ook (gevoerde) regenhoezen met capuchon voor een gewone draagzak.

Wij hebben er een, van Deuter, de Kid comfort! Vind ik wel echt een aanrader (zit lekker, met zonnekap en ook nog best wat ruimte voor spulletjes). De prijs is wel minder :wink:

Ik had hem destijds ook snel nodig en via Kampeerwereld.nl gekocht, toen was die na een dag binnen (en dat staat nu nog steeds op hun site zie ik)

1 like

Wij hebben ook deuter kid comfort via marktplaats gekocht, scheelt enorm in de prijs. Hele goede aankoop!

1 like

Ik vond de ergobaby embrace heel fijn! Ook zo zacht :heart:

2 likes