Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik heb geen bakfiets maar een gewone alleen als ik jou zo hoor (lees haha) zou ik voor de bakfiets gaan. Iedereen die ik ken met zo’n ding is wild enthousiast (zou ik ook zijn met wat ze kosten overigens) en de meesten gebruiken m als vervanging van tweede auto.
Zeker als ze beide ongeveer even duur zijn zou ik voor de bakfiets gaan.
En met de bakfiets zit je kindje wel wat verder dan recht voor je stuur maar het is alsnog gezelliger dan dat ze achterop zitten vind ik.

@Karl_Lagerfeld wat wij deden het eerste half jaar was eigenlijk met baby op schoot op de bank hangen en dan met z’n allen naar bed. Ze had toen toch nog geen ritme dus dan viel ze gewoon op schoot in slaap, konden wij gewoon tv kijken en eten en rond dat we naar bed gingen werd ze weer wakker voor een voeding. Pas rond een half jaar gingen we dr om 7 uur/half 8 in bed leggen en pas toen ze echt een jaar was en mee at zijn we ook rond half 6 gaan eten met z’n allen aan tafel.

4 likes

Wat waren bij jullie voortekenen dat je ging bevallen en hoeveel weken was je toen en hoeveelste kindje?

40 en 5 dagen brak mijn water opeens. Helemaal niks daarvoor gemerkt. Geen voorweeën of iets. Na 25 u kreeg ik pas weeën en toen halve dag later was ze er.
Eerste kindje trouwens.

1 like

Ik verloor mijn slijmprop (35+4) en die avond braken ook mijn vliezen (á la Hollywood-style). De weeen begonnen een uur nadat de vliezen gebroken waren.

1 like

Bij eerste 37+5 door een scheur in mijn vlies, daarna ingeleid en bij de tweede met 40+3 begonnen met weeën

2 likes

Met 37 weken had ik 2cm ontsluiting en de dag erna verloor ik mijn slijmprop in de ochtend, die avond begonnen de weeën :grin:
eerste kindje

40+6 en werd wakker van krampen.

@fullmoon had ik dat maar tegen mijzelf gezegd met een newborn, dat het een fase was. Heb zo met mijzelf in de knoop gezeten omdat ik ook steeds dacht “ik wil mn avond terug”. Op een gegeven moment heb je die weer terug en kijk je met weemoed terug op die eerste periode.

4 likes

41+5 wakker van krampen (en al 2x gestript, dus het mocht ook wel een keertje)

1 like

Bij 39+4 braken m’n vliezen. Bij 39+6 uiteindelijk bevallen.
Eerste kindje!

Misschien is het toeval, maar ik geloof liever dat dit komt door wat we hebben gedaan. H. is 6:00 nieuwe tijd wakker geworden, dit is de tijd dat hij altijd wakker wordt. Dus eigenlijk was die 7u wakker…

We zijn maandag begonnen met 20 minuten later naar bed en 20 minuten later uit bed halen. Woensdag 40 minuten, dus 20 min erbij. En vrijdag 1 uur later. Ik was alleen vergeten eten enzo dan ook later te doen.

Voor mijn gevoel heeft dit dus geholpen. Maar we moeten het nog echt zien natuurlijk!

1 like

40+2 braken 's avonds mijn vliezen. Weeën begonnen ergens in de nacht en met 40+3 ben ik bevallen. Eerste kindje.

Ik was 39+5. Totaal geen voortekenen gehad, die avond nog uitgebreid het hele huis gepoetst. Tot in ‘s nachts rond 4u wakker werd van de krampen, zoals bij een menstruatie. Bij het ontbijt bleek ik al 5cm ontsluiting te hebben en rond de lunch was mijn zoontje er. Het kan snel gaan haha

1 like

Precies zo ging de bevalling/lancering bij mij ook. Alleen dan bij 37+2. Vliezen braken bij mij pas toen ik al 7cm ontsluiting had.

4 likes

Bij eerste kindje 42 wkn, paar keer gestript maar niks. Uiteindelijk met 42.1 zijn de vliezen gebroken ‘s nachts, en 24u later begon de bevalling (thuis).
Ik zou die ochtend erop ingeleid worden ivm langdurig gebroken vliezen. Dus iedereen was in de war en in “paniek” dat er “ineens toch een baby kwam” haha

Bij 2e kindje was ik hele dag ziek (40.2) en ik heb nog de vk gebeld of dit wel goed was. Nog gegrapt: “Naja niet dat ik een baby verwacht binnen nu en 2wkn lol.”
Had echt koorts, zwak, misselijk, diarree, echt buikgriep achtig. En die avond begon de bevalling met een harde buik en kleine 2u later was ze er (thuis in bad).

1 like

Overdag nog veel nesteldrang gehad en om 19:00 braken mn vliezen. Maar niks voelen rommelen oud. Was precies 39 weken.

Ja uiteindelijk is ze daar gisteravond ook weer beland😂 na de 6e keer naar boven lopen voor de speen was ik het zat. Toen hebben we maar samen halloween gekeken op tv

Op 40 gestart met inleiden want op de echo was te zien dat de baby in het water had gepoept dus moest over naar de 2e lijn. Pas op 40 3 in de nacht bevallen. Heel lang weeen gehad :sob:.

Nu met de tweede is het idee inleiden in week 38 a 39 afhankelijk hoe de suikers zich gaan ontwikkelen (ben bang dat het toch insuline wordt ondanks dat ik nauwelijks meer koolhydraten eet).

Hoe gaan jullie om met mensen die ongevraagd je kind aanraken? Mijn kind heeft een prachtige bos krullen en we zijn nu op vakantie in het buitenland en ze wordt vaak even aangeraakt.

Ik probeer haar wel weg te houden van mensen die het doen en geef ook aan haar aan dat het gek is dat die mensen dat doen en dat als ze het niet leuk vindt, ze ook nee mag zeggen. Maar het is hier volgens mij ook meer een cultuurding en er is ook een taalbarrière dus ik kan die vreemde mensen niet zomaar wegduwen ofzo. Het is heel lastig in het moment zelf vind ik.

1 like

Ja lastig. Vooral toen we maar Soedie-Arabië gingen vonden met name ouderen m’n zoontje een schatje. Bos krullen mooie bruine ogen. Ik weet dat in mijn cultuur en hun cultuur het als normaal beschouwd wordt om een kind aan te raken en zelf te kussen. Of zomaar snoep of iets anders aan te bieden. Ik had daar echt wel moeite mee, want ik ben hier opgegroeid en ben van zijn grenzen bewaken. Moeder was mee en die probeerde mij dan toch gerust te stellen dat het iets moois is. Was er niet helemaal mee eens. Trok m’n kindje dan ook wel eens naar mn toe of ik pakte het snoepje aan. Kortweg moeilijk.

1 like

Ik heb eindelijk fotoboek van eerste jaar afgemaakt (en een klein fotoboekje met alleen de milestone kaarten foto’s, zo cute). Doe het altijd bij Once Upon trouwens.

Maar ik heb nog een mapje liggen met allemaal echo-printjes en andere papiertjes, handafdrukjes dat soort dingen. Dat wil ik in een boek plakken. Heeft iemand een aanrader daarvoor? Zou ik een fotoboek moeten nemen of gewoon een boek met normaal papier en leuke kaft? Zo’n journaling boekje zegmaar?

2 likes