Tips, ervaringen & aanraders #5

Nee hij slaapt nu nog echt goed tussen de voedingen door. Het is denk ik het dag-nacht ritme dus toch proberen om daar wat meer structuur in aan te gaan brengen en tegelijkertijd aan toegeven. Dat gaf vannacht al veel meer rust.

Ik had laatst van de zeeman, maar die zijn heel slap. Plakken goed op het papiertje dat erbij zit.
Mijn moeder had laatst van die dikke stickers en volgens mij had ze ze random van de kruidvat.

1 like

Wij hebben er 3. Van Dr Brown, Hema en Kruidvat en vind ze alledrie fijn maar bij die Dr. Brown hoef je alleen maar het dekseltje te draaien. Dan knoei je het minst. Maar de torentjes vind ik ook prima, zijn wat smaller voor in de luiertas.

1 like

Het grote voorleesboek voor papa’s:

1 like

Die van ons had ook schreeuwuurtjes tussen 22-24, maar sliep verder prima, dat heeft tot ongeveer 7-8 weken aangehouden en toen wat dat opeens over

1 like

Een dag nacht ritme ontwikkelen baby’s pas wat later, vanaf zes weken ongeveer. Dus het is heel normaal als daar nog geen structuur in zit hoor. Natuurlijk kun je wel al dingen proberen, maar als het nog niet lukt komt het vanzelf wel. Je baby is pas tien dagen, ik denk dat het ook voor iedereen heel herkenbaar is zo’n huil/jammer moment rond een vaste tijd. Gewoon lekker bij je nemen, de overgang van jouw buik waar hij 24/7 voeding kreeg en er geen dag/nacht ritme was is natuurlijk ook heel groot. Dat heeft wel echt even tijd nodig.

8 likes

Ik heb een groot boek met herbruikbare dierenstickers van Melissa en Doug, is al twee jaar een grote hit hier. Verder laatst in de supermarkt een boek met herbruikbare dinostickers gevonden. Bij ICA (ik woon in Zweden, aan de andere kant vd brug)

1 like

Dat is ook zo! Was meer even aan het zoeken naar herkenning en tips naast het al bij je nemen. Het is sowieso zoeken en ik merk dat het voor mij wat extra voelt na al die dagen ziekenhuis ineens thuis te moeten doen zonder een kraamhulp die even mee de nacht evalueert.

2 likes

Ja dat is ook wat ik in mijn post bedoelde, bij ons was van 19-22 het jammer-moment waarbij echt niks goed was, verder sliep onze dochter idd ook heel erg veel tussen de voedingen door. Dus denk dat er met jullie ritme helemaal niks mis idd, maar dat dat het ‘jammer-moment’ van jullie baby is. Klinkt alsof je het verder allemaal hartstikke goed doet hoor :heart:

1 like

Ik ben aan het kijken, aangezien ik binnenkort met de fiets naar het werk kan, om een nieuwe elektrische fiets aan te schaffen. We twijfelen nu alleen tussen een moeder/transport fiets of een bakfiets.
Hebben jullie nog tips of waar moeten we op letten? Van een bakfiets lijkt me ideaal dat ik m’n zoontje nu kan afzetten en als er eventueel 2e komt de maxi cosi er ook bij kan. Qua prijs zijn ze redelijk gelijk (diegene die we hebben gezien)

1 like

Ik zat ook te twijfelen, maar uiteindelijk voor de cortina family gegaan omdat ik het leuker vind dat mijn kindje dichterbij zit en zo alles kan aanwijzen en vertellen enzo. Ook voor op vakanties kan de fiets op de fietsendrager mee.

MAARRR
 nu ben ik in verwachting van mijn tweede en komt er toch een bakfiets :see_no_evil: het duurt anders nog heel lang voordat we weer als gezin kunnen fietsen en het is makkelijker (en ik vind het ook veiliger) voor als ik straks alleen wil fietsen met twee kleintjes.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt 
 want als ik nu achteraf kijk vind ik het heel fijn dat ik eerst een gewone fiets heb gekocht ipv gelijk een bakfiets.

Ja ik vind dus ook het grote pluspunt dat ik dan nog iets van vrijheid heb als er een 2e komt. (Duurt echt nog wel 2 jaar denk ik Haha) We hebben maar 1 auto nl, maar vind het ook zonde om nu zoveel geld uit te geven en dan over 2 jaar weer.

Op m’n vriend z’n fiets zou dan wel een gewoon fiets zitje kunnen

2 likes

Wij hebben precies hetzelfde
 daardoor gaan we nu al rond 21:30 naar boven met z’n allen. Dan kijken wij tv (bijna op mute :joy:) in bed en zij ligt dan meestal bij mij. Vind ook wel lastig want we eten vaak pas rond 20:00 en zo zijn onze avonden samen echt weg.

1 like

En @Karl_Lagerfeld

Kan alleen maar zeggen: het wordt beter! Wij zijn begonnen met haar tussen 20-21u boven leggen toen ze ongeveer 3 maanden was kan ik terugzien (we houden/hielden haar slaap bij in een app). Sindsdien hadden we onze avonden vaak weer een klein beetje terug. Dat tussen 20-21 naar boven hing af van hoe het uitkwam qua slaapjes, en dat is nog een paar maanden later geëvolueerd naar echt een bedtijd.

2 likes

Was bij S ook altijd zo. Hij sliep dan wel rond 23 uur in tot ongeveer 5 uur. Wij hadden persoonlijk dit dan wat sommige anderen doen zoals 19 uur op bed leggen en dan begin van de nacht al meerdere keren eruit. Het is maar net wat je wilt. Wij vonden de avonden met z’n 3-en veel fijner.

2 likes

Hier precies zo! En vanaf 5 maanden is haar bedtijd echt 1830 (om en nabij) geworden.

1 like

Vanaf 2,5 maand ongeveer ging mijn zoontje rond 19.00/20.00 uur naar bed. En hadden wij dus onze avonden terug. Hij kreeg dan uiteraard nog wel een flesje rond 23.00 uur.

Ik vond die periode met z’n allen beneden de eerste maanden juist ook altijd wel gezellig en fijn, zeker omdat je weet dat ‘t tijdelijk is.

Komt goed!

1 like

Oh fijn!! Mijn baby slaapt nu tussen 21/22/23 in de avond pas, vind dat niet zo heel erg.
Alleen kan hij niet elke dag tot 9/10/11u in de ochtend slapen, dan zou 20u tot 8u al praktischer zijn :rofl:

Ik wil voor mijn dochter voor Sinterklaas een zilveren armbandje met naam en evt bedeltje kopen. Maar er zijn online zoveel aanbieders dat ik eigenlijk al geen zin meer heb om iets te kiezen. Ik wil zo’n klassiek naamplaatje en echt goede kwaliteit. Iemand hier die dit voor haar kindje heeft en heel erg tevreden is?

Volgende stap is uiteraard een oldschool offline juwelier maar wilde het hier toch even checken.

3 likes

Ik was dus helemaal vergeten dat het wintertijd was
 :tired_face: