Tips, ervaringen & aanraders #5

Gewoon even bellen. Bij onze Vrije School moest ik daar ook echt achteraan gaan, gebeurde toen blijkbaar intern even veel. Je kunt altijd zeggen dat je ook benieuwd bent naar verdere informatie als pantoffeltjes mee etc, als je dat nog niet hebt ontvangen :slight_smile:

Onze deed in elk geval niet aan wennen, alleen de eerste dag iets korter.

2 likes

Voor L heb ik Aunt Jackie (oid) baby curls, gekocht bij het kruidvat. Staat bij de haarproducten. Werkt voor haar goed :relaxed:

1 like

Hoe ver van te voren nodigen jullie mensen uit voor kinderverjaardag? Ik zit met al die feestdagen.
En straks misschien weer alles dicht. Ik twijfel ook hele dag (met slaap pauze) of twee keer een middag of alleen 1 middag.

Denk nu misschien te vroeg en vergeten. Maar dat over paar weken weer te laat is. En niemand komt, want nodig al niet zoveel uit.

Een maatje groter pakken dan normaal en ze zitten heerlijk zegt m’n dochter. Je ziet ze ook niet zo meebewegen met lopen, die bergstein waren heel slap ofzo

Ik ben ook op tijd, vind het zelf fijn om het geregeld te hebben maar idd ook met alle feestdagen. Mijn kind is ook van dec ‘19, wij vieren het van 10-13 en van 15-18. Dan hebben we iedereen gehad en blijft het beperkt bij 1 dag!

1 like

Mijn kind is van zelfde jaar en periode.
Ik ga aan mijn man voorstellen om ook die tijd te doen.
Hoeven we ook niet perse avond eten te regelen voor iedereen. Wie blijft plakken wel. Zijn we niet moeilijk in, wordt toch friet.

1 like

Oké, dan ga ik ze ook bestellen! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ruim van tevoren heb ik aan de mensen van wie we écht wilden dat ze kwamen gevraagd of ze konden. Konden allemaal niet haha :sweat_smile: maar een andere datum allemaal wel gelukkig. Dus zij hielden die datum al vrij en 2 of 3 weken van tevoren hebben we de uitnodigingen verzonden.

We hebben iedereen tegelijk gedaan op een feestje dat 2 uur duurde en dat vond ik ideaal! Één keer klaarzetten en opruimen, de middag hadden we vrij en ons kind was ook helemaal niet vermoeid of overprikkeld ervan. (Alle gasten waren gevaccineerd trouwens, anders had ik het misschien niet zo gedaan.)

1 like

Nog tips voor Sinterklaas? Ze krijgen beide een pyjama, J iets van paw patrol en het poepieknor spel. Voor B geen idee. Dacht een houten treinbaan die aan de little dutch garage past

Niet kammen?
Althans ik kam het alleen als hij in bad of onder de douche is geweest, daarna niet meer. Dus niet in de ochtend, dan maak ik het alleen een beetje nat.

Dat deed ik ook altijd, maar nu het langer wordt is het wel echt nodig. Achterop zit het soms helemaal in de knoop inclusief plukjes die recht omhoog staan vol met pluisjes :upside_down_face:

Alvast vragen of ze vrij houden is wel slim idee.

Ik doe denk ik wel gespreid over de dag omdat het anders echt te druk wordt binnen.
Als we 5 mensen op bezoek hebben is het eigenlijk al redelijk vol mbt zitten haha. Huis is op zich niet klein maar dan opeens wel.

Ja, als het dan echt hutje mutje wordt is dat niet lekker natuurlijk. Mijn dochter is jarig in de zomer dus dan kan je buiten er nog bij trekken.

1 like

Dat is echt ideaal. Hier vlak voor kerst. Dus feestdagen (waar je elkaar al x keer ziet) en geen weer om buiten te zitten.

1 like

Lastige periode voor verjaardagen is dat idd!

Mijn dochter zou eigenlijk in de herfst geboren worden (nu zo ongeveer) maar ze kwam veel te vroeg. Dat ze nu haar verjaardag in de zomer heeft vind ik het enige voordeel van haar vroeggeboorte, haha.

Is de app van oei ik groei de 4 euro waard? Ik ben totaal niet thuis in die sprongetjes enzo, maar het leek me wel interessant

Ik vind van niet, H. Reageerde amper op de sprongetjes en ik vergat vaak te kijken. Enige fijne vond ik om te zien wat hij ongeveer zou kunnen oppakken en hoe ik deze ontwikkeling kon stimuleren.

6 likes

Precies dat. In de eerste weken vond ik het leuk om te lezen wat er qua ontwikkeling gebeurde, maar de sprongetjes kon ik echt niks mee, ik herkende daar niks van bij mijn dochter. Dus het ligt er een beetje aan wat je ervan verwacht, @Flerken. Ik vond het niet zonde van m’n geld ofzo, het was maar 4 euro, maar heb de app wel vrij snel verwijderd en zou hem bij een volgende niet weer aanschaffen.

2 likes

Ik vind dat je beter een luxe koffie kan kopen van die 4 euro omdat die sprongetjes geen wetenschappelijke basis hebben.
Ik weet niet wat er verder nog voor info instaat en sommigen vinden het prettig als soort houvast maar ik heb oei ik groei op geen enkel moment gemist en een luxe koffie wel :wink:

23 likes

Goed punt😅

1 like