Tips, ervaringen & aanraders #5

Jaa, die heb ik, maar die zijn van stof en niet waterdicht. En de leren versie kan ik niet vinden op Vinted :disappointed_relieved:

Ik kan je niet dm’en, maar kijk even op vinted :wink: Niet supergoedkoop, maar er staat er volgens mij eentje op!

@karl_lagerfeld

Nathalie.homeofacitymom op insta verkoopt er een met een roze hoes zag ik net!

Dit soort had ik voor T en daarna voor E gebruikt! Ze vielen best groot. Ze had tot 12 maanden ofzo maat 17/18.

2 likes

Wahh, ik keek bij babyschoenen, maar moet kennelijk bij alle schoenen kijken zie ik. Thnx!

2 likes

Als je “lodger slofjes” zoekt vind je veel! Ook op mp en Facebook! Heb ik ze toen ook vandana gehaald om op de opvang een paar te leggen :)! Ze blijven echt wel lang goed vind ik

2 likes

Mijn kind ging krijsen toen ik leren slofjes aandeed :woman_shrugging: Zit haar nog wat te stug denk ik? Dus nu houden we het voor buiten bij hele lelijke maar wel praktische thermoboots van Playshoes. Het zijn echt slofjes en lekker warm en waterdicht.

Blijkbaar bestaan die dingen ook in mooiere kleuren en printjes haha:
Booties for kids and teens - Luksusbaby - Big selection Zijn vast ook wel via Nldse webshops te vinden, KidsDeco verkoopt er iig een aantal.

2 likes

Onze campingbedjes van prenatal hebben alleen een heel dun matje als matrasje. Nemen jullie altijd het ledikant matras mee om je kindje op te laten slapen in het campingbedje? Of hebben jullie zo’n opvouwbaar matras? Of is dat ‘matje’ wat er bij zit eigenlijk wel prima?

1 like

Wij laten haar altijd alleen op dat dunne matje slapen, ze slaapt er heerlijk op, dus volgens mij vindt ze het prima?

2 likes

Ik heb een opvouwbaar matrasje erbij. Van qute, misschien is dat hetzelfde formaat? Alleen dat harde ding als bodem vind ik zelf te hard en zelf slaapt ze dan ook minder.

1 like

Ons kindje ligt ook op het dunne matrasje, slaapt hij heerlijk op.
Heb even het artikel niet bij de hand maar de consumentenbond raadt af om er een gewoon matras overheen te leggen. Dit met de gedachte dat een kindje er dan onder/tussen kan komen omdat de zijkanten van een campingbedje flexibel zijn.

Edit: artikel gevonden
https://www.consumentenbond.nl/campingbedje/extra-matras-extra-risico

4 likes

Thanks! Denk dat we eerst maar eens gaan testen met het dunne matje.

Ik heb zelf een Deryan tentje en daar zit ook een heel dun matras in. Slaapt mijn zoontje ook top op.
Ze wegen natuurlijk ook nog niet zoveel, dus denk dat ‘t prima ligt voor ze!

N is normaal gesproken echt een broodmonster, ze eet er minstens twee bij het ontbijt én bij lunch. Maar de laatste twee, drie dagen eet met heel veel moeite een halve boterham. Vanochtend helemaal niks. Ze kauwt er wel op maar spuugt dan alles weer uit. Dat doet ze overigens met bijna al haar eten de afgelopen dagen. Drinken (fles en beker) gaat wel goed. Ik vraag me af of ze last heeft van spruw? Ik kan slecht in haar mond kijken, het lijkt of er een klein beetje witte aanslag achterop haar gemelte zit maar dat weet ik niet zeker. Weet iemand of dat ervoor kan zorgen dat eten (of slikken) pijn doet? Ik twijfel nu of ik de huisarts moet bellen of dat het gewoon een fase is van slechter eten (ze heeft genoeg reserves dus maak me niet direct heel veel zorgen over het minder binnenkrijgen). Ze is bijna 1,5 overigens.

Ja, bij de deryan tentjes gebruikten wij ook altijd gewoon die luchtmatrasjes die er bij horen! Daar sliepen ze allebei prima op. Maar de laatste keer dat we ze in de tentjes lieten slapen ontdekte Z dat ze - als een soort hamster in een bal - daarmee de hele kamer kan rond kruipen. Daarom nu toch maar campingbedjes aangeschaft voor ons volgende weekend weg.

3 likes

Of er komt misschien een tand/kies door waardoor kauwen niet zo fijn is? Spruw is volgens mij meer iets wat bij (pasgeboren) baby’s voorkomt.

1 like

Hmm ja daar heeft ze al weken last van (inmiddels zijn alle tanden op één na en veel kiezen al door) maar heeft tot nu toe nog niet tot minder eetlust geleid. En ja klopt dat las ik ook, maar het schijnt ook nog voor te kunnen komen bij oudere kinderen en zelfs volwassenen. Maar voor hetzelfde geld is het inderdaad gewoon een tandje/kiesje dat extra veel pijn doet. Ze heeft ook dunne ontlasting afgelopen dagen.

Hahaha o no, wat erg! Gebeurt hier gelukkig nog niet. Maar hij is ook pas een half jaar oud… ik vrees….

2 likes

Hier was het alleen een bepaalde kies die voor slecht eten zorgde!

Wil ze wel vloeibare dingen? Yoghurt, appelmoes, soep, smoothies?

@pepe hahaha oh my,… ik zie dit al helemaal voor me. Hopelijk wel voor jullie sliepen? Anders schrik je je toch ook rot, word je wakker staat ineens dat tentje een paar meter dichterbij.

Ja, we zagen het op de babyfoon gebeuren🤣. Gelukkig is ze eindelijk prima gaan slapen, maar toen wel besloten dat het tijd was voor wat anders.

1 like