Ik was net bij Kruidvat en bij ons lag de gehele collectie van Bibi met Bambino al in de schappen. Staat in de folder vanaf dinsdag, vaak al op maandag maar nu dus al op zondag. Leuke dingen wel, alles was er hier nog maar zelf niks nodig. Maar als er mensen zijn die iets op het oog hebben dus wellicht de moeite waard vast te kijken, want meestal gaan die speciale collecties heel snel
Bedankt voor de tip, vind het er allemaal super leuk uit zien!
Ik zie in de folder dat de unisex lijn alleen online te vinden zal zijn, dus die ga ik ook maar in de gaten houden
Ik verveel me tegenwoordig vaak als ik met mijn kind alleen ben. Heb echt geen inspiratie voor activiteiten, hoe klein dan ook.
Wat we veel doen: naar het park (groot park, met speeltuin en kinderboerderij), naar de winkel, naar de bibliotheek, stukje fietsen, boekjes lezen, puzzelen, liedjes zingen, klusjes in huis waar ze bij helpt / kijkt. Creatieve / sensopatische dingen als kleuren, kleien, scheerschuim etc. vindt ze nog niet echt interessant.
Heeft iemand nog tips voor activiteiten met een kind van ruim anderhalf jaar? Heb vooral zelf wel behoefte aan wat meer afwisseling, haha.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, al zie ik dat je al heel veel met haar onderneemt! Het enige wat ik er nog aan zou kunnen toevoegen is een playdate, ik ga bijvoorbeeld regelmatig bij vriendinnen op bezoek die ook kinderen hebben. En het klinkt misschien gek maar mijn kinderen zijn dol op de ikea. Gewoon lekker wat rondlopen en erna samen iets drinken/eten. Krijg je makkelijk een dag om
Ik kan nergens de hele collectie vinden online? Waar zien jullie die?
Volgens mij doe je echt zo’n beetje alles wat ik kan verzinnen! Er schoot mij 1 ding te binnen: ben je al eens in zo’n indoor speeltuin geweest? Dat vind K. echt fantastisch en het zijn natuurlijk nog wel ukkies, dus ik moet hem een beetje helpen als hij echt gaat klauteren. Hier in de regio is er ook een restaurant die dat er gratis bij heeft, dan ben je dus geen losse entree kwijt maar kun je wel goede koffie drinken.
Bijkomend voordeel, daarna is hij altijd kapot. En het waterkleurboek van Hema vind hij al wel leuk, met play doh etc hoef ik nog echt niet aan te komen.
Die komt denk ik pas dinsdag online. In de folder staat hij, ik gebruik de app alle folders. Vanaf pagina 66.
Het staat nog niet online, maar ik zag inderdaad de folder
Weet iemand van jullie of de laarzen van bergstein of enfant beter zijn qua voetbed? En qua warmte?
Qua warmte sowieso de (gevoerde!) van enfant want dat zijn thermoboots. Ik heb ook gehoord dat die van bergstein niet 100% waterdicht zijn, maar niet zelf ervaren. Over het voetbed weet ik het niet.
@Fredje deze tip wilde ik ook geven! Mijn dochter is ook ruim 1,5 en vind die indoor speeltuinen ook leuk. Vaak hebben ze een speciaal deel voor kleinere kinderen.
(vroeger riep ik altijd dat ik daar nooit heen zou gaan, look at me now ben groot fan vooral met slecht weer. Wel vroeg gaan dan)
Die gevoerde van enfant zijn in ieder geval geschikt voor tot -30 graden las ik! Qua voetbed weet ik het niet.
Cafés met een speelhoek. Hier in de bieb heb je weleens voorlees middagen, misschien in jouw bieb ook.
Ook zijn er kleinschalige theaters die voorstellingen hebben voor kinderen, vaak vanaf 1,5/2 jaar.
Wat verder weg gaan en naar andere speeltuinen gaan?
Je doet al heel veel leuks zo te lezen! Misschien een keertje zwemmen? Heb je een bad? Soms op een druilerige dag ga ik samen met m’n dochter heel lang in bad.
Ik ga ook graag koffie drinken bij iemand met kind of in een zaakje met speelhoekje.
Iets bakken samen vind ik ook zo’n lekkere herfstige activiteit.
Ohja en een tent bouwen!
En bedenk me nog iets; intratuin of andere tuincentra zijn nu helemaal in kerstsfeer. Vind ik ook altijd leuk om heen te gaan, bij onze intratuin staan er ook van die dansende poppen en een treintje bijvoorbeeld.
Jaaa dit vond K. vorig jaar echt te gek (ze was toen bijna 1,5). Nu al zin om straks weer te gaan doen haha. En dan mag ze haar eigen kerstbal uitzoeken. Zal vast een hele hysterische worden,eerste 2 jaar was ze nog wat te jong om zelf uit te kiezen dus die zijn leuk kinderlijk maar passen bij de rest haha, maar zoveel zin in. Denk dat zij dan ook een voor R. uit mag zoeken.
(Ik heb voor beiden ieder jaar een kerstbal gekocht voor in de boom en dan de datum erop gezet ook en als ze dan niet meer thuis wonen en op de leeftijd zijn dat ze het kunnen waarderen krijgen ze die dan allemaal).
Woonde jij nu ook in U? Heb ik dat goed onthouden? Zo ja, dan het Nijntje museum (gratis met Museumkaart), naar Rhijnauwen/amelisweerd en daar een pannenkoek eten, koffie drinken bij Buurten (heeft een speelhoek), koffie drinken bij mevrouw Peer (en spelen bij speeltuin de Pan), deel bakfiets van Cargoroo huren en rondje fietsen, speeltuin de Torteltuin (mijn favoriete speeltuin voor kleintjes).
Verder vindt mijn kleine het leuk om samen naar de glasbak te gaan en oud papier weg te brengen en te helpen in de ondergrondse container te gooien
Woooww, veel reacties! Thanks allemaal, we kunnen weer even vooruit
@Avocadotoast: goed onthouden! Nijntjemuseum zijn we laatst voor het eerst geweest, vond ze geweldig! Die speeltuinen zien er ook superleuk uit, ga ik zeker eens heen. Blijf nu vaak in ‘mijn’ deel van de stad hangen, maar ergens anders heen, is ook wel eens leuk!
Herkennen jullie dit misschien? Ik hoop op wat tips, haha.
Mijn zoontje is nu 6 maanden oud en sliep altijd heel goed. Alleen nu sinds 2 weken wordt hij in de nacht elke keer wakker. Gaat pas weer slapen als we ‘m z’n speentje geven. Hij huilt niet, maar is echt wakker-wakker en gaat een soort van kletsen.
Ook overdag is ‘t ineens rommeliger. We hebben best een strak ritme waar hij heel goed op gaat (ging ). Maar nu ineens wordt hij elke keer na een half uurtje wakker en z’n lange middagdut wil hij vaak ook niet langer dan 1,5 uur doen, alleen verder in mijn armen (was voorheen nooit zo).
Nu is ‘t wel zo dat hij sinds 2 weken ongeveer niet meer ingebakerd ligt. Zou hij daar nog steeds aan ‘t wennen zijn?
En hij krijgt sinds 3 weken ongeveer z’n late avondfles niet meer. Slaapt dus van 19.00-6.30/7.00 in z’n bed. Maar honger lijkt ‘t niet te zijn (dan zet ie ‘t écht op een brullen, haha).
Iemand die dit herkent? Is dit weer een fase?
Oeh ik ga deze tips ook onthouden
@Fredje wij gaan ook altijd graag naar de kleine dom, is een beetje verborgen speeltuin en als je naar achter loopt langs de zandbak is er nog een heel fijn stuk voor kleintjes.
Is er trouwens ook een leuke kinderboerderij in U?
Geertjes Hoeve is leuk! Wel in Haarzuilens.