Er zijn genoeg topics waarin dit besproken wordt. Verder is het over algemeen zo dat 70% binnen een jaar zwanger is en in totaal 90% binnen 2 jaar. Verder ook apart dat er geen optie is van “langer dan 1,5 jaar” want ook dat komt voor.
Je hoort vaak alleen de ‘stoere’ verhalen van 1x raak. Dat is niet realistisch voor de meeste. Het is echt een soort kansberekening of roulette, en daarbij speelt er nog zoveeel meer mee.
Als het straks zover mag zijn, dan ben je heel snel vergeten hoe lang het geduurd heeft etc. Achteraf is dat niet belangrijk. Maar geduld is moeilijk en natuurlijk ook super menselijk zeker omdat je dit soort dingen niet kunt controleren/in de hand hebt.
Er is hier ook een apart topic voor he?
Maar idd er valt niets over te zeggen en niets zo irritant om van Jan en alleman te horen dat het in 1 keer gelukt was. Gefeliciteerd daarmee denk ik dan maar.
Was daar indertijd ook mega mee bezig.
Resultaat; na 5 maanden ( miskraam), na 6 maanden ( miskraam), na 1 maand (1e kind), na 2 maanden (miskraam), na 1 maand (2e
kind). Dus tja…
Daarbij zit je nu ook in een topic waarin het merendeel al kinderen heeft denk ik. Een deel van de mensen die een nog onvervulde wens heeft komt hier misschien niet…
De cijfers die @Broodrooster aanhaalt zijn de echt onderzochte cijfers. Maar alsnog zijn het maar cijfers
In het members only topic kinderwens bijvoorbeeld wordt er veel over gepraat.
Dit zijn de enige statistieken waar je inderdaad wat aan hebt. Je kunt zo zwanger zijn, en het kan heel erg lang duren.
Uit wat voor beker/fles laten jullie je baby drinken buiten de melkvoedingen om? Mijn baby van 8,5 maand weigert bijna altijd om te drinken uit een 360 beker en open beker. Een rietje snapt ze niet, dus heb net ook een rietjesbeker voor niks gekocht Het CB zei eerder liever niet water uit een melkfles en ook een tuitbeker schijnt niet goed te zijn voor het gebit ofzo. Maar er blijft volgens mij weinig over zo.
N drinkt dus bijna alles nog uit haar melkfles maar volgens CB moesten we daar wel snel van af. Ze heeft een beetje hetzelfde probleem als die van jou haha, ik heb duizend bekers aangeschaft maar ze drinkt nergens uit. Nu doe ik soms wel zo’n gewone plastic open beker en dat gaat dan nog wel, dat schijnt (volgens de mevrouw van het CB) ook heel goed te zijn om te oefenen.
Edit: oh zie nu dat je dat ook al geprobeerd hebt, shit.
Ik denk dat je nog even geduld moet hebben. Hier dronken ze op die leeftijd ook nog niet uit de 360gr beker of de rietjesbeker. En dus kregen ze tussendoor water uit de fles. Had er overigens wel andere flesjes voor als dan waar ze melk uitkregen (goedkoop gekleurd flesje uit een luiertaart waarvan ik eerst dacht dat ik er toch nooit iets mee zou gaan doen). Ben de 360 gr beker en de rietjesbeker wel blijven aanbieden en op een gegeven moment (ik denk rond 1j) lukte het wel!
Hier dezelfde struggle. Grootste kans om er water in te krijgen is om zelf uit een glas te drinken, dan wil hij ook uit mijn glas drinken. Alle andere bekers drinkt hij niet uit. Je zou even de hoeveelheid natte luiers in de gaten kunnen houden en wat extra water door fruit/groentehapje kunnen doen als je van de flesjes af wil?
Ah lastig, ze heeft bij ons wel even uit een tuitbeker gedronken in die tussenfase. Ze had gelukkig vrij snel de rietjesbeker door maar de 360graden beker lukt nog steeds niet. Een open beker wel steeds beter dus het komt echt goed! Ik ben misschien makkelijk maar ik zie het kwaad van een tuitbeker voor zo’n tussenfase niet zo, als je de rest blijft aanbieden gaan ze er vanzelf wel eentje snappen en dan doe je de tuitbeker weer weg.
Voor de rietjes methode had ik laatst een video gepost maar ik kan hem niet vinden. Maar wij pakten eerst een los rietje en dan deden we die in een glas water. Door je vinger op de bovenkant te zetten blijft er water in zitten. Dan deden we de onderkant van het rietje in de mond van de baby. Zo wist hij dus dat er water uit kwam. Op een gegeven moment begon hij te zuigen en nu drinkt hij als een pro uit een rietjesbeker.
Mijn zoontje was in 1x raak.
De tweede duurde anderhalf jaar, dit werd een sterrenkindje.( is overleden)
De derde was een maand na het overlijden van de tweede raak.
Bij de tweede hebben we vanalles geprobeerd maar het lukte steeds niet
Er is echt geen pijl op te trekken.
Hier ook een heel assortiment in huis. Ze heeft nu na maanden soms aanbieden toch door hoe de rietjesbeker werkt. En omdat we heeel enthousiast deden toen ze het begreep pakt ze hem nu zelf ook en doet ons dan na elke slok na: ‘aaaaaahhhhh’
Wanneer begin je eigenlijk met beetjes water geven?
Ik vind het zo raar, mijn baby is nu 7 maanden. Met 5 maanden voor het laatst bij net consultatiebureau geweest en pas een week voor hij 1 jaar wordt is de volgende afspraak. Dus ondertussen doe ik maar wat, maar hier dus nooit over nagedacht nog.
Ik weet het niet meer, maar zulke informatie zicht ik altijd op de site van het consultatiebureau. Daar staan bij ons heel veel info laden over diverse onderwerpen. Zal even zoeken!
Edit: dit bijvoorbeeld Babyvoeding 4-12 maanden - Jeugd en Gezin Utrecht
Vond dat zelf een fijne leidraad, je hoeft je er natuurlijk zeker niet aan te houden.
Hier met 14 maanden nog speen 2 in de avond ze is heel gortig dan.
Nee joh, als hij niet boos wordt dat het te langzaam gaat, waarom zou je dan wisselen.
@SpeedOfSound (& @Neverland ) wij hebben anderhalf jaar lang gewoon alles in hun fles gegeven. Iets anders pakte ze niet inderdaad. En vond het wel makkelijk, makkelijk schoonmaken. Na anderhalf jaar gingen ze wel drinken uit hun rietjes beker, tuitbeker en 360 beker.
Nu met 2 jaar drinken ze bodempjes uit open bekers, maar dat leren ze op het kdv, ik heb daar geen geduld voor.
Is het erg als een baby van 8 maanden alleen nog maar spenen van 0-6 maanden accepteert? Als ik haar die van 6-12 aanbied kokhalst ze ze weer uit
Zijn hier mensen met baby’s die weinig poepen? Mijn baby poept eens in de twee weken en hoe langer het duurt hoe meer last ze er van krijgt, buikpijn en hele stinkende scheetjes. Ze krijgt borstvoeding en volgens de dokter(s assistente) is het allemaal normaal, want borstvoeding. Nou geloof ik dat ook wel, maar ik vind 2 keer per maand poepen echt weinig en vind het heel vervelend als ze er last van krijgt. Alle trucjes van internet hebben we volgens mij al wel geprobeerd, maar ze poept gewoon niet. Als het komt is het wel zacht gelukkig. Ze is nu 2 maanden.