Wat vind je betaalbaar? Ik zag net deze: Shirts & Sweaters | HEPPIEJOE
Zijn €35
Of deze: Big knit sweater - A Little More
En ik zag deze op Alie:
En veel op Etsy: Chunky baby sweater | Etsy
Wat vind je betaalbaar? Ik zag net deze: Shirts & Sweaters | HEPPIEJOE
Zijn €35
Of deze: Big knit sweater - A Little More
En ik zag deze op Alie:
En veel op Etsy: Chunky baby sweater | Etsy
Vind je dat niet eng?
Ik durf mijn dochter nog niet bij ons te laten slapen en zij is 1,5.
Lijkt mee heerlijk overigens, verlang er wel naar om een keer samen met haar te slapen.
Mijn zoontje van 5 is dan wel weer onderdeel van mijn Beddengoed ondertussen
Wij hebben het op deze manier gedaan;
Dus op een voedingskussen met een strakke hoes erover. Dan liggen ze toch heel stuk hoger dan je eigen kussens en beddengoed. Was vanuit het ziekenhuis de tip trouwens, anders had ik dat nooit gedurft haha
Ik merk dat mijn broeken en leggings niet altijd meer lekker zitten, niet per se vanwege buikje maar meer opgezette darmen.
Helpt dan een zwnagerschapslegging al of heb je dan juist weer een afzakker met een heel stuk stof over?
Leggings vond ik juist ideaal vanaf die tijd! Dus die gewoon uit 1 stuk rekbare stof gemaakt zijn. Zwangerschapsbroeken met zo’n lap eraan genaaid zaten toen nog voor geen meter, maar die vond ik eigenlijk nooit echt mooi/lekker zitten. Dus ik leefde gewoon mijn hele zwangerschap in leggings en jurkjes.
Dat wilde ik horen, thanks ik ga gelijk online shoppen!
@tijgerlelie Wij sliepen ook vanaf het begin samen, op aanraden van de vroedvrouw. Als je je wat inleest en enkele ´veiligheidsmaatregelen´ volgt is het echt niet zo gevaarlijk, al snap ik dat mensen het eng vinden. Was bij ons echt de manier waarop iedereen het meeste slaap kreeg.
Ik ben nu 6 mnd zw maar vind de zwangerschapslegging in m’n eigen maat niet fijn. Band zakt regelmatig af. Ben nu ongeveer 7kg aangekomen en draag de baby best hoog en goef zichtbaar zwanger . Zou gewoon kijken wat je bevalt.
Ja; als aanvulling hier op is er de website
Voor als iemand meer informatie wil
(ondertekend door een samenslaper met familie bed )
Zo hebben wij ‘t ook een aantal nachten / delen van nachten gedaan in de eerste weken. Ideaal! Dichtbij, maar ze liggen lekker hoog.
Wij haalden het (best dikke en stevige) matrasje uit de wieg en legden haar hier op tussen ons in, ook echt ideaal was dat! Met weekendjes weg deden we dat ook, namen we gewoon haar wiegmatrasje mee.
Ja ik vind het wel eng! Ben sowieso heel bang voor wiegendood. Maar dit is wel wat zij op dit moment het fijnste vind; en omdat ze tussen ons in ligt en niet meer alleen in de wieg aan mijn kant is mijn vriend ook wat meer betrokken. Want soms word hij wakker van haar en dan weer ik.
Wij deden haar in het begin in babynestje tussen ons in, is nog iets meer ‘bumper’ er tussen. En iets later gingen we om de nacht aan kant van cosleeper/wiegje liggen. Uiteindelijk waren we zo geconditioneerd dat degene die niet naast wiegje lag, ook echt niet wakker werd (ja ok behalve als ze moest drinken).
Jullie vinden vanzelf een manier die voor jullie werkt! Zoveel mensen (en zoveel baby’s) zoveel wensen, er zijn allerlei tactieken!
Snap ik, had ook ook heel erg. Daarom durf(de) ik haar ook niet bij ons in bed te leggen.
Ik heb de eerste weken heel veel met haar in de schommelstoel gezeten snachts. Omdat ze zichzelf steeds wakker maaide. Vanalles geprobeerd en uiteindelijk maar geaccepteerd dat ze beweegelijk is. Ik merkte ook dat het vooral bij inslapen was dat ze zichzelf steeds sloeg en dan wakker werd.
Dus toen de nachtfles er uit ging en ze langer sliep ging het ook beter.
Nachten met een kleine baby zijn gewoon heel erg zwaar … en vermoeidheid is killing.
Ja we vinden het alleen wel een beetje uitstellen van het probleem… want dit willen we echt allebei niet voor langere tijd. Maargoed we zien wel over een tijdje. Nu werkt het in ieder geval goed en dat is het belangrijkste voor nu.
Wisselen van kant is ook nog een goeie idd.
Ik zou me daar niet druk over maken hoor! Het werkt nu goed en dat is indd het belangrijkste. Ik had m’n baby ook elke nacht naast me en na een paar weken vond ze dat ineens helemaal niks meer. Zelfde met inbakeren: ineens was 't nodig, en ineens niet meer. Komt goed! Belangrijkste is dat jullie zo levend mogelijk en met een zo blij mogelijke baby deze weken door komen.
Voor de aarzelende samenslapers: ik kreeg ook nog de tip van iemand om het nestje helemaal bovenin bed te leggen en zelf ongeveer met je hoofd ter hoogte van de voeten van de baby te gaan liggen. Dan kan je ook niet je deken per ongeluk over de baby heen slaan
Ja wij deden dit inderdaad ook precies zoals jij hier schrijft, op het voedingskussen met hoes en dan zo hoog mogelijk in bed en wij zo laag mogelijk. Ik vond het ook best eng maar dit voelde wel veilig.
@Karl_Lagerfeld onze baby sliep alleen de eerste weken zo, daarna vond ie het heerlijk in zn eigen bedje naast ons. Als zij nu die behoefte heeft, lekker aan toegeven! Dat hoeft helemaal niet lang te duren, en als dat wel zo zou zijn wordt dat steeds minder spannend!
Ik mis de optie langer dan 5 jaar 🥲🥲
Lief van jullie, dank je wel.
Ik hoop vooral dat het me helpt om dingen iets meer in perspectief te zien. In mijn ongeving is het de een na de ander die zegt dat het in 1x raak was inclusief mijn vriend en zijn ex, waarbij ik me dan helemaal raar en alleen voel dat dat bij mij niet zo is. Ik weet dat een forum dat niet verhelpt, maar ervaringen delen helpt bij mij wel vaak voor wat perspectief