Tips, ervaringen & aanraders #5

Hier ook een maaier, tot ruim zes maanden heeft ze in de puckababy geslapen. Altijd gingen die handjes nog alle kanten op. En een lange periode de Meyco gebruikt. Maar in het hele begin nog niet, had het idee dat ze dat niet fijn vond.

Wordt ze bij jullie misschien rustiger? B. heeft een paar maanden op ons geslapen (ook vanwege reflux, dus rechtop) ook in de nacht, wij wisselden dan af. De ene ging vroeg naar bed en dan wisselden we ergens in de nacht. Zodat je allebei wat slaap kon pakken. Afwisselen heb je echt nodig met zware nachten. Sterkte, want het is ook gewoon pittig.

Oh, hier gaan wij nu ook mee beginnen en heb ook geeeeen idee. Heb vandaag een potje gekocht, stond in de woonkamer toen ze thuiskwam. Ze liep er meteen naartoe, zei ‘poep!’ en sleepte het ding vervolgens naar de wc :sweat_smile: Denk dus dat ze er wel aan toe is om er iets mee te doen.

2 likes

Hier ook een wilde paling. De meyco moest op z’n strakst aangesnoerd worden. De puckababy deed niets hier.

1 like

Hoeveel dekentjes hebben jullie voor gewoon?
Ik heb nu 1 disana dekentje en 1 van bambino om gewoon te gebruiken en voor in de wandelwagen en in de auto.
Maar lijkt mij wat weinig?

Ik had zelf veel dekentjes, eigenlijk veel van alles. Wilde graag dat alles met elkaar matcht. Zou er zelf sowieso eentje extra bij doen omdat je ze ook wast. Dan zit je sowieso niet zonder.

1 like

Ik had er een paar, maar gebruikte eigenlijk altijd dezelfde omdat ik die het fijnst vond. Die legde ik dan over hem heen in zijn babynestje, nam ik mee in de autostoel en gebuikte ik als extra in de kinderwagen als ik ga wandelen! Ik zou even kijken of je er met deze uitkomt, en anders kun je er altijd nog 1 of 2 bijkopen.

1 like

Ik merk dat ik niet zo van de dekentjes ben. De eerste was een zomerbaby dus ik dacht dat het daaraan lag maar nu bij de tweede (die is 3 weken) gebruiken we weer steeds dezelfde. Ik heb een hele fijne van disana en wissel die af met dat moeders voor moeders dekentje. In bed ligt ze in een slaapzakje en we gebruiken de draagzak veel dus in de wagen heeft ze nog amper gelegen. Ik zou er dus niet teveel kopen en eerst kijken of je ze veel gebruikt en tekort komt, dan kun je er eentje bij kopen van het merk dat het beste bevalt.

1 like

Spannend :grin:
Ze worden zo snel groot joh, je merkt nu echt hoe hard het gaat.

Ik vind het helemaal leuk allemaal.

2 likes

Nee dat kan niet, alleen de persoon die het heeft kan het overdragen. Dus als haar kindje er niet bij is, is het geen probleem

1 like

Bedankt voor de tip! Ik heb hem ook opgezocht op Marktplaats en hij is er, yes!

1 like

Ik had 1 wollen dekentje en die gebruikte ik altijd met hoeslaken en die heb ik nog steeds niet gewassen sindsdien. En dekentjes van Jollein voor in de wagen en auto, van die hadden we er twee maar die zijn ook maar 15 euro ofzo. Die werd nog wel eens een beetje vies dus dat was makkelijk wassen.
Was bij ons meer dan genoeg maar ons kindje spuugde ook zelden (dat heeft hij pas later ruimschoots goedgemaakt maar toen zaten we niet steeds met dekentjes.

2 likes

Hahaha, duidelijke uitleg wel :joy:. Maar die dingen heb ik liggen, ga ik er weer eens bij pakken.

Thanks! Ook voor de andere tips!

Weet iemand hoe de thermo laarzen van En Fant vallen? Of misschien een schoenenmerk iets soort gelijks?

Ik vind het zo lastig om de schoenmaat goed in te schatten.

2 likes

Ze vallen klein. Neem echt een maat groter!

1 like

Thanks!

Heeft iemand een ronde box met boxmatras? Ik kan bijna nergens ronde hoeslakens vinden (behalve dure), babypark zegt dat een vierkante ban 75x95 ook prima kan en dat dat goed zit. Iemand ervaring mee?

Ik zag net dit in het speelgoedboek van bol. Ziet er heel leuk uit! Iemand hier al ervaring mee?

4 likes

Wilde paling :joy::joy:

We hadden onze paling gisteravond maar meteen tussen ons in gelegd in bed en ze heeft de hele nacht doorgeslapen (op de voedingen na dan)

Wereld ziet er meteen weer beter uit vandaag :sun_with_face:

27 likes

Oh ziet er idd leuk uit zeg!

Fijn!

1 like