Ah thanks! Zien er leuk uit
Mijn baby word s’nachts helemaal hysterisch. We hebben pas 1 goede nacht gehad en het is zo slopend mn vriend en ik hebben dan ook nog allemaal andere gedachtes over hoe we het moeten oplossen en dat maakt het helemaal erg want dan krijg je ook nog onderling irritaties.
Overdag is ze echt een droom van een baby maar we zien echt altijd op tegen de nacht
Ga dadelijk een puckababy piep kopen en daar heb ik dan maar al mn hoop op gevestigd
Heb je al geprobeerd om ‘s nachts baarmoeder geluiden op te zetten? (YouTube of Spotify kan je gewoon gebruiken).
Veel baby’s vinden de stilte niet prettig in de nacht. In de buik was het namelijk ook nooit zo stil. Wie weet werkt het, je kan het gratis proberen! Bij ons staat het al zes weken lang heel de nacht op .
Slaapt ze overdag nog veel? Baby’s hebben de eerste 6 à 8 weken nog een omgekeerd dag/nacht ritme, dus dat ze ‘s nachts onrustiger is is niet gek.
Jammer dat het biologische ritme van de ouders niet “effe” omdraait die eerste weken
Lastig hoor. Misschien heeft ze 's nachts meer honger? Bij ons waren de nachten ook onrustig tot hij meer te eten kreeg.
Maar hij wilde ook heel lang alleen bovenop ons slapen, dat is wel verre van ideaal.
Nouja ik hoop dat de inbakerdoek goed werkt!
Je kan ook met grotere hydrofiel inbakeren als je hem niet snel binnen hebt.
Hopelijk helpt het.
Ik voel met je mee en lees mee voor de tips. De nachten slopen je echt hè . Witte ruis heeft hier niet echt effect ze wil vooral niet plat liggen en spuugt veel.
Lil atelier heeft ook wat gebreide truien
Ik vind dat dus zo’n leuk merk! Ze verkopen het in een leuk winkeltje hier vlakbij.
Echt goede kwaliteit ook.
@Karl_Lagerfeld
Ik heb 0 tips, maar ik denk aan jullie
Hopelijk wilt de piep helpen.
Ze is ook pas een weekje, volgens mij slaapt dan geen enkele baby normaal in de nacht.
@Karl_Lagerfeld @Ketel
Naast baarmoedergeluiden werkt hier in extreme gevallen de kinderwagen ook. Kinderwagen naast je bed ipv het vaste bedje. Bij onrust hand aan de kinderwagen en wiebelen? Mijn kinderen werden altijd wakker als ik ze na voeden en wiegen terug gelegd had in bed. Bij de kinderwagen kan/kon ik het wiegen nabootsen en konden ze gewoon lekker blijven liggen als ze eenmaal slapen.
Ja klopt volgens mij is het een submerk van hun. Ik heb deze trui 2 maanden geleden gekocht. Hij was toen nog te groot hoor. Hij is van de huidige collectie. Hejlenki is een Duits merk met knitwear, maar is dus wel van een Duitse webshop…
@Oprah ja ik vind het ook een leuk merk! Ik koop het ook in een winkeltje hier in de buurt.
Goeie! Dit gaan we vannacht proberen
Ja dit heb ik de eerste nacht in het ziekenhuis geprobeerd en gisternacht nog eens… werkt helaas niet.
Is na de voeding het bedje nog warm genoeg?
Kreeg van de kraamzorg tip als je voed, kruik op de plek van de baby te leggen zodat ze weer warm bedje ingaan.
Ik had dan wel echt een winterbaby.
Nee ze is dus mega druk met haar armen en handen. Ligt de hele avond/nacht te maaien. Dus als we haar op die manier inbakeren raakt ze nog meer gefrustreerd omdat ze haar armen niet kan bewegen.
Misschien heb je geen zak aan deze tip hoor, maar onze baby deed dat ook. Bij hem was de oplossing juist om hem nog strakker in te bakeren, echt als een opgerolde loempia in een Pacco inbakerdoek. Want zit de Meyco ook nog ergens losjes? Wij konden de Pacco de eerste weken lenen van het consultatiebureau, wie weet kan dat bij jullie ook?
Succes! En wordt ze wel rustig bovenop 1 van jullie? Anders desnoods afwisselen, hoe kut ook.
Je hebt al tips genoeg maar wat ik nog wil zeggen: het gaat over, dit stopt weer en er komen weer nachten dat je wel slaapt. Nu lijkt het misschien uitzichtloos maar het wordt beter, makkelijker en je gaat weer uitrusten. Het komt wel goed, jullie doen het goed
Hoort er bij ben ik bang…
Deden mijn kinderen ook dat ze net geboren waren, de eerste weken zijn de nachten gewoon hel en is slaaptekort je middle name, hoe kut ook…
Probeer idd de puckababy piep, of stop het dekentje heel strak in.
Geef een speentje dat ze rustig wordt.
Het kan ook zijn dat ze geborgenheid zoekt en bij je wilt liggen.
En over een aantal weken veranderd hun slaapritme ook en zijn ze snachts rustiger.
Maar hier was het tot de 2:00 fles er uit ging onrustig in de nacht.
Toen ze van 11 tot 05 kon slapen ging het al beter.
Dus ik denk dat je er niet veel aan kunt doen en het gewoon moet accepteren dat je nachten nu even ruk zijn.
We zijn allemaal op dat punt geweest en weten hoe intensief het kan zijn, maar je kunt dit, het wordt beter en over een aantal weken is het al een stuk minder.
Wissel af met je partner. Jij met oordopjes in een andere kamer en hij baby dienst als je er even door heen zit
Ik dacht ook dat het frustrayie was van het willen kunnen bewegen bij A, maar het was juist het tegenovergestelde. Ze had het echt nodig om totaal ingepakt te liggen. Ik heb de pacco geleend van het cb en toen ging het een heel stuk beter. Ik had ook de puckababy, maar juist het nog iets kunnen geven en friemelen zorgde voor mega ongerust en gedoe. Nu A 4 maanden is accepteert ze de puckababy.
Het strakke inbakeren vond ik echt geen prettig idee en vond het er niet knus of fijn uitzien, maar het was echt nodig. Alleen op die manier kon ze ontspannen. Ze moest er wel aan wennen even hoor. Dat duurde een dag geloof ik