Tips, ervaringen & aanraders #5

Hier precies hetzelfde verhaal, en volgens mij zijn onze kindjes even oud. Sinds 2 weken hebben wij dus ook zo’n Ikea potje met zo’n losse inzet. Ik zet hem er tussen het verschonen door op, dus we hebben geen andere luiers dan normaal. Hij gaat gewoon met z’n broek en luier uit. Gaat overigens goed! Denk wel dat we met echte zindelijkheidstraining indd luierbroekjes doen, gaat toch sneller.

1 like

Ik raak helemaal de weg kwijt qua uizetlijst voor het bedje. Moet ik slaapzakjes, een dekentje of allebei? Denk dat ik maar wacht tot de kraamzorg is geweest voor de intake want ik kreeg vanmiddag bijna een rolberoerte van de prijzen van ledikantdekens.

Badjes hetzelfde verhaal :cold_face:

1 like

Er zijn nogal veel mensen die zeggen dat ze een badje amper gebruikt hebben en vrij snel over gingen op douchen met de baby. Op voorhand lijkt dat me doodeng, maar stel dat ik dat in de praktijk wel fijner vind, dan vind ik het zonde om zo’n dure badset aan te schaffen.

Ik zag vanmiddag inderdaad die opvouwbare van Stokke en die leek me ook wel prima. We hebben geen enorme badkamer namelijk.

1 like

Ik heb op Marktplaats de Raket van Greentoys voor mijn oudste gekocht rond die leeftijd. Echt super kwaliteit en lang leuk. Zitten ook 2 astronaut poppetjes bij. Sowieso alles van Greentoys is geweldig.

Heb je een wiegje of alleen ledikant? Wij hadden ook een wiegje en zijn al snel een slaapzak gaan gebruiken. Ledikantdekens liggen nog ongebruikt in de kast. Dus dat zou je dan niet per se hoeven kopen

Nee alleen een ledikantje! Bedoeling is dat hij daar vanaf het begin gewoon in gaat.

Wij hebben een badje van marktplaats voor 5eu, en douchen vind ik nog steeds eng want glibberig zelfs met van die handschoenen

Ben benieuwd: douche(te) jij met je baby van <1 jaar?

• Wel eens gedaan maar was geen hit
  • Nooit gedaan
  • Ja was prima

0 stemmers

Ik gebruik het badje met 2,5 jaar nog steeds. We zetten het kleine badje dan in het grote bad. Grote bad vind ik onzin om zoveel water te gebruiken.
Douchen vind ze zelf minder, ze gaat liever in bad.

Zeker in het begin vond ik een badje wel een must. Als je het samen kan doen is douche misschien handig, maar ik deed het vaak alleen en dan vind ik douchen mega onhandig.

4 likes

Ja ik denk dat ik maar eens tweedehands ga kijken. Heb ik met zoveel andere spullen ook gedaan dat ik eigenlijk niet snap waarom ik daar niet eerder over nagedacht heb.

@jahoor dat is ook handig ja! Wij hebben alleen een douche verder, dus geen verdere baddermogelijkheden.

1 like

Ik heb voor 10/15€ ofzo 2e hands een badset gekocht met standaard, tummytub en badje. Badje hebben wij weinig gebruikt bij beiden, tummytub tot een maand of 5 (toen duwden ze zichzelf er steeds in omhoog). Is allemaal van plastic dus vond dat zelf iets wat je prima 2e hands kan kopen want super makkelijk en goed schoon te maken. Mijn zusje vond dat dan weer een vies idee toen ze zwanger was en wilde het per se nieuw.

1 like

Hahaha ja dat laatste omg :joy:
Mijn man kwam vanmiddag met een set van 140€ aan 🥲

1 like

Ik ga ook dat Stokke badje kopen. Ideaal dat je het kunt opvouwen. En handig omdat bet een tijd te gebruiken is. Wij hebben sowieso geen bad en ook geen grote badkamer dus dit is ideaal.

Ik kreeg van mijn zus en een vriendin te horen dat je nog beter even kunt wachten met een slaapzakje. Vaak nog te groot. Dus heb nu een wollen ledikantdekentje (want begin januari uitgerekend). Ja het is duur (net als dat badje :sob:) maar zo’n dekentje komt altijd nog wel van pas en is multi inzetbaar.

2 likes

Dekentje vind ik het qua geld wel waard hoor, maar daarvan wist ik gewoon even niet wat de beste optie is. Ik ben ook begin januari uitgerekend dus dit hou ik in gedachten.

1 like

Ja ik ook hoor. Heb uiteindelijk maar mijn vriend de beslissing laten maken. Ik raak dan zo in de stress van alle opties dat ik bang ben het verkeerde te kiezen. En dan sla ik dicht.

2 likes

Haha oja :joy: krijg wel nu al veel complimentjes over het wipstoeltje :smirk:

1 like

Wij hebben ook helemaal geen standaard voor het (opvouwbare Stokke) badje, gewoon altijd op de grond in badkamer. Loopt allemaal wel los!

Ik vind het gewoon niet handig, ze is veel te beweeglijk :rofl: en zwaar inmiddels. Kon ook niet overal goed bij. In het begin vond ik het wel fijn, maar ook spannend.

Maar wij hebben gewoon de goedkope huismerk set van de Prénatal @Duchess. Met standaard gebruikt in het begin en die staat nu ergens op een kamer (kun je inklappen). Badje zetten we nu in bad maar kun je natuurlijk ook net buiten de de douche zetten en hem zo vullen!

Ik vond de dekens van Koeka (december geboren) heel erg fijn, die waren in de sale.

2 likes

Je bent ook in de winter uitgerekend geloof ik hè? Ik had de vorige keer een winterslaapzakje in maat 50/56 klaarliggen maar dat mag dus niet zolang ze nog een kruikje nodig hebben in bed. Een winterslaapzak laat de warmte niet goed door.

1 like

@Cellardoor wat is er :sob: aan Greentoys?

Yep, januari dus goed om te weten!

2 likes