Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik zie door de bomen het bos niet meer met slaapzakken. De baby wordt in december geboren en gaat de eerste tijd in een wiegje slapen. Wat voor slaapzak heb ik dan nodig? Is z’n 4 seizoenen puckababy wat? Of is dat nog veel te groot. Iemand aanraders?

1 like

Ik zou pas een slaapzakje kopen als je baby er eenmaal is. De eerste weken slaapt hij/zij toch onder dekentje, en dan heb je de tijd om uit te zoeken wat jij en je kindje fijn vinden! Misschien vindt je kindje inbakeren fijn, misschien niet, misschien is het een heel warm kindje, misschien niet.

3 likes

Wij begonnen met een slaapzakje vanaf dat de baby kon rollen, want vanaf toen ging hij het hele bed door. Daarvoor lag hij gewoon stil op z’n rug en werkte een dekentje en laken prima

1 like

Is dat in december niet heel koud? Ik heb een juli kind en zelf zij kreeg het hartje zomer koud onder een (dik) deken. Heb toch best snel een slaapzak aangeschaft

Mwah een goed dekentje (of meerdere), is wel gewoon evenveel tog als slaapzakje. Staat er meestal wel bij. Zou dan niet echt verschil moeten maken zou ik denken.

1 like

Oh ik dacht echt dat een baby direct in een slaapzak ‘moet’. Nog veel te leren hahha

1 like

Mijn zoontje is ook van die periode. Die heeft onder een dekentje gelegen tot in februari. Toen heb ik gewoon een slaapzak van de HEMA gekocht, omdat hij het hele ledikant door schoof.

2 likes

Baby is heel druk met haar handjes in de nacht, slaat dan de speen uit en gaat huilen. We hebben die meyco swaddles maar heb het idee dat die haar ook soms frustreren vooral na haar voeding in de nacht als ze opnieuw in slaap moet vallen. en dat vind ik dan zielig. Maar zonder vind ik weer zielig voor mezelf :joy: zou die puckababy piep dan beter zijn?

Mijn zoon bleef in de kraamweek al niet onder een laken/deken liggen, die schopte hij van zich af. Dus toen razendsnel een slaapzak gekocht. Hij is altijd een wilde slaper gebleven :laughing:

1 like

Ik heb geen ervaring met de meyco maar wel met de piep. Daar hebben ze geloof ik wel wat meer bewegingsruimte in dan in die van meyco. Maar ook daarin raakte ons zoontje in het begin heel gefrustreerd. Wat we toen op een gegeven moment deden was voeden in de piep maar nog wel de rits open en 1 handje vrij. En dan dichtritsen als de voeding op was en hij al wat slaperig was. Daarmee accepteerde hij het wel. En na even gewend te zijn konden we dit laten vallen want dan accepteerde hij de piep gewoon.

Misschien dat je met de meyco eerst ook zoiets kan proberen als dat kan?

2 likes

Haal je haar er helemaal uit tijdens de voeding?
Wij maken m los, dan kan ze even bewegen en na het boeren doen we m weer vast. We laten m verder wel aan, anders voelt het misschien zo koud. Maar ik kan het ook niet aan om onze baby zonder swaddle weer terug te leggen :sweat_smile:

Die 4 seizoenen is sowieso te groot volgens mij, ik zou voor een wollen dekentje en laken gaan, met een pyjama onesie en misschien lange mouwen romper eronder als het echt koud is

1 like

Ik zou hem zeker lekker dikke slofjes aan doen ja, in de wind met alleen sokken zou ik zelf bevroren voetjes van krijgen

1 like

Geen ervaring met de piep, wij hadden de swaddle up van love to dream. Daarin zit ze met haar handjes wel in de slaapzak maar omhoog en kon ze toch nog een beetje bewegen (maar sloeg zichzelf niet wakker).

Ik heb gezocht in dit topic, maar kan helaas niets vinden.

Hebben jullie tips voor leuk speelgoed vanaf 6 maanden? Waar speelden jullie baby’s toen mee?
Ik heb hier nu vooral nog echt het baby-baby speelgoed, maar dacht misschien is ‘t goed om ‘m wat anders te geven?

Wij hebben deze een keer gekregen en beide kinderen vonden deze leuk:

Hij ratelt, rijdt heen en weer en zingt liedjes. Andere vtech achtige dingen kijkt onze baby niet naar om maar deze vindt ze wel leuk, doordat ie heen en weer rijdt denk ik. Weet alleen niet of het echt vanaf 6 maanden is, denk dat ze vanaf 7/8 maanden het interessant vond.
Stapeldingen vond/vindt ze ook leuk (het omgooien)! Ikea heeft een leuke gekleurde stapeltoren.

2 likes

Wij hebben expres speelgoed gekocht voor iets oudere kinderen. Dus een vormenstoof, zo’n staaf waar je ringen omheen doet, een kleine activiteitenkubus, een houten regenboog. Hij kan ze met negen maanden nog steeds niet correct gebruiken, maar hij vindt het geweldig. Het maakt geluid, hij kan naar de kleurtjes kijken, stopt het in z’n mond. En we hebben er nog heel lang plezier van.

Verder vindt hij Freddie, van die zachte boekjes en de o-ball ook nog steeds heel leuk, die hebben we ook al sinds hij twee maanden was.

1 like

Ik weet niet of dit het juiste topic is voor deze vraag, maar het valt denk ik wel onder ‘ervaringen’.

Mijn oproep om te vaccineren kwam rond mijn uitgerekende datum en ik kreeg toen het advies om het even uit te stellen tot na de bevalling, voor het geval ik er ziek van zou worden. Helaas verliep de bevalling erg gecompliceerd en verloor ik veel bloed, waardoor ik naderhand zo verzwakt was dat ik het advies kreeg de prik weer uit te stellen tot ik genoeg aangesterkt was.
Nu is mijn baby 10 weken en heb ik eergisteren mijn eerste vaccinatie (Pfizer) gehad. Ik geef borstvoeding en gisteravond merkte ik tijdens het kolven voor de nachtfles ineens dat mijn productie echt dramatisch was gekelderd; ik kreeg met 20 minuten kolven ternauwernood 10 cc uit een borst. Ik had wel gelezen dat er een dip in de melkproductie kan voorkomen als bijwerking, maar hier schrik ik echt heel erg van!
Online lees ik ook verhalen van vrouwen bij wie de borstvoeding zelfs is gestopt na het vaccin. Ik heb in de kraamweek heel veel moeten investeren in het op gang krijgen van de voeding, juist omdat ik zo verzwakt was en ik zou het heel erg vinden als het nu hierdoor mis zou gaan.
Zijn er hier moeders die deze bijwerking ook hebben gehad en zo ja, herstelde het weer en op welke termijn?
Ik heb wel een voorraadje in de vriezer, maar als ik het niet kan aanvullen is dat zo weg.

Ja hier ook!

1 like

Oja en die hebben we ook. En omdat het rolde ging hij er ook achteraan tijgeren na een tijdje.

1 like