Tips, ervaringen & aanraders #5

Die ziekenhuisspenen zijn die groene megadoppen toch?
Ik heb voor I destijds deze roze en paarse Philips soothie bij de Etos gekocht omdat ze ook alleen dat ziekenhuisding pakte.
Nog steeds afgrijselijk groot maar iig een schattiger vormpje.
Na een tijdje wilde ze overigens wel andere hoor, maar dat duurde wel even.

Jaa sleepyhead kan prima. Lees wel veel verhalen van mensen die hetzelfde hebben op deze leeftijd maar toch… vond het zo sneu dat ze zo overstuur is, ik neem haar ook maar in bed… hopelijk is het een fase

2 likes

Wij hebben ergens rond aug/sept een hele moeilijke periode gehad. Net voor haar 2e verjaardag, meerdere keren s’nachts wakker. En ze wilde ineens alleen door mij naar bed worden gebracht en ik kon ook echt niet weg. Ben toen maar eerst in de deuropening gaan zitten, en zo langzaam elke keer weer iets verder weg. Tot ze in slaap viel en dan naar pas weg. Deur moest ook op een kier blijven, want als ik S’nachts even bij haar kwam om de speen te geven of te kalmeren dan mocht die ook echt niet dicht. Soms in de stoel naast haar gaan slapen toen ze echt weken rond 5:00 klaar wakker was en de boel bij elkaar gilde. 2 keer de HA post gebeld toen ze midden in de nacht krijsend in bed stond, echt 2 uur lang niks willen. Wilde niet worden vast gehouden worden, ging haar hoofd tegen de spijlen van het bed aan bonken en ook 2 keer bijna uit het bed gevallen.
Echt hell vond ik het. Afwisselen kon ook niet, want ze wilde niets van mijn vriend weten als ze zo overstuur was. Een enkele keer bij ons in bed, maar dat vind ik zelf niet fijn want ons bed is daar echt te klein voor.
Ze slaapt nu eindelijk sinds 2 weken weer rustig zelf in, eerst nog met de deur open en met wat protest en minimaal 1 keer terug om gerust te stellen. Sinds een week kan de deur gewoon dicht. Ze slaapt zelfs de nacht (meestal) helemaal door en is dan ergens tussen 06:30 en 07:00 wakker. En dat is echt zo lang geleden dat ze pas na 6en wakker is.
Ik heb geprobeerd me er aan toe te geven, want werd gek van m’n eigen frustratie en slaap tekort.
En echt elke keer weer even wat verder weg zitten,wat langer laten huilen voordat ik terug ging of haar ging troosten (tenzij ze al gelijk hysterisch was)

Hang in there, het wordt echt beter :muscle:t3:

2 likes

Ik typ hier nooit meer dat we een paar goede nachten hadden. Zitten als sinds half 5 met een klaarwakker kind, die de hele tijd het boekje van kikker en eend wil lezen. :joy: Maar alsnog beter dan zo’n terror nacht, die de afgelopen maanden gebruikelijk waren.

1 like

De Intertoys is verhuisd! Hij zit nu naast de mediamarkt volgens mij @Bergamot

1 like

Dat gaat ze wel leren!
Misschien kan je haar helpen door het eten gedoseerd aan te bieden. Dan heb je een bord met al haar eten op tafel, en voor haar neus een bord met een paar hapjes. Als die op zijn, kan je een paar nieuwe hapjes op haar bord leggen. Dus dan steeds 2-3 aardappeltjes tegelijk, bijvoorbeeld.

2 likes

Je hebt van die ook de ‘wubbanub’, dan zit er zo’n knuffeltje aan

Wel met de schoentjes, die zijn heel fijn en mooi :smiling_face_with_three_hearts: maar mijn dochter is ze wel pas vanaf een jaar gaan dragen. Bij zes maanden droeg ze alleen nog van die HVIK slofjes

1 like

Oh ha dat is echt zo vermoeiend hè, helemaal als je het allemaal zelf moet doen. Ik ga zo even langs de dokter om even haar oren te laten checken voor de zekerheid.
En dan zit er niks anders op dan inderdaad tegen mezelf te zeggen dat het een fase is die weer over gaat. Fijn dat het bij jullie weer beter gaat. Dat is dan echt een opluchting!

2 likes

Hebben jullie nog speelgoedtips voor kinderen van 1,5-2 jaar? Wij wonen klein en ik houd sowieso niet van veel spullen, maar wil mijn dochter wel voldoende uitdagen in haar spel. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar materiaal wat je voor verschillende gebieden in kan zetten. Bijv. Duplo: om te bouwen, kleuren sorteren, bij uitbreiding ook spel met auto’s en poppetjes, etc.
Heeft iemand nog tips voor zulk multifunctioneel spelmateriaal? Of bijv. voor creatief spel?

Ja, zoiets is idd leuk voor haar, denk ik! Ze is nu namelijk gek op van die insteekpuzzels en de vormenstoof. Zo’n treinbaan samen bouwen is natuurlijk ook weer een soort inpuzzelen. Ga ik eens naar op zoek!

1 like

Misschien is Kapla of iets soortgelijks ook leuk? En ik zie op insta veel over open ending speelgoed (of montessori volgens mij). Dat is denk ik wel een beetje de stijl die je zoekt :slight_smile:

1 like

De Grimms regenboog & platen? Daar worden hier veel huizen/bruggen/dierentuin verblijven mee gebouwd! En opgestapeld neemt t weinig plek in beslag :slight_smile:

2 likes

Oh nice! Dank je wel dat is goed om te weten :grinning::grinning:

Ja precies dit! Hij is vandaag op de opvang maar thuis ga ik ook mijn best doen om hem in de middag korter laten slapen.

Wij hebben eerst megablocks gekocht:

En een kleine set Duplo

En voor haar 2e verjaardag het modulaire grote huis:

Daar kun je dus weer van alles bij kopen om aan te vullen. Erg leuk!

2 likes

Ik heb deze ook voor mij dochter gehad. Ik vind ze nog steeds erg schattig en waren lekker warm! Wel zijn ze erg lastig schoon te maken

1 like

Misschien ook fijn voor anderen. Ik heb vandaag bij de etos een Otrivin Baby Neusjesreiniger gekocht en een doosje bijbehorende wegwerpdopjes. Samen 1+1 gratis. Geen idee of ik het nodig ga hebben, maar het leek me handig om thuis te hebben liggen.

3 likes

Topding, fantastisch, geweldig. Haha het is echt een aanrader bij een verstopte neus.

Ik ga maar eens van die dopjes inslaan, goede tip!

3 likes

Zijn de slaapzakken van puckababy echt zoveel beter dan van de Hema bijvoorbeeld en wat is er zo anders aan?