Tips, ervaringen & aanraders #5

Kraamcadeau lijst? Dat ken ik niet, ik dacht dat mensen zelf wat meebrachten, tenminste dat deed ik altijd gewoon :see_no_evil:hoe werkt dat dan?

1 like

:grin:

1 like

Oh ja haha het is niet iets officieels ofzo. Maar wij hebben een kadolijst aangemaakt op lijstje.nl en zetten dit op het geboortekaartje als cadeautip. Dan krijgen we iig niet 100 knuffels ofzo. Of dingen die we al hebben.

3 likes

Ik had hetzelfde, mijn zoontje gaat ook richting maat 80. Maar die maat 86/104 van bijv Hema is echt huuuge ja haha. En ik vind hun winterslaapzakken inderdaad ook een beetje dik en stijf. Ik heb nu een Jollein gekocht online, en die hebben maten 70, 90 en 110 cm. 90 is echt perfect hier en hij kan er nog een beetje in groeien. En hij is echt mega zacht, ben er echt blij mee! Ik heb deze (maar via Google kun je heel veel webshops vinden die hun slaapzakken verkopen).

1 like

Ik zweer bij de slofjes van MP Denmark. Kocht de bij de babyplanet, maar nu daar niet meer te koop volgens mij. Zag ze wel bij bol. Hebben zo’n trekkoordje, blijven perfect zitten! Mijn kind houdt sokken nog geen 5 minuten aan en had de lodger sloffen ook gelijk weer uit.

1 like

De gebreide slofjes van @Bertha zijn heeeeeel fijn!

2 likes

Zelf stik ik de boord een stukje dicht zodat ze er niet in weg kan zakken. Zo heb ik afgelopen winter maat 68-80 gebruikt vanaf maat 62 en ze kan er nu weer in maar dan met de stiksels eruit.

1 like

Oke ik ben ten einde raad. Mijn dochter van 2 jaar (+2 maanden) is altijd een goede slaper geweest. Altijd om 19.00 uur naar bed en om 0700 weer wakker. Geen gezeik, niks. Nu sinds anderhalve week wordt ze compleet hysterisch bij het naar bed gaan. Ze heeft zichzelf al een keer uit het bedje gegooid. Ik moet bij haar in de kamer blijven tot ze slaapt. Als ze ziet dat ik ga, draait ze helemaal door. Sinds ze twee is wil ze ook smiddags niet meer slapen. Dat is opzich prima want ze redt het wel meestal de hele dag zonder heel moe te worden. Ze wordt ook Snachts vaak rond 3 uur hysterisch wakker, en ik neem haar dan wel eens in bed omdat ik ook mijn rust nodig heb en ze gewoon niet stopt met schreeuwen:(

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al veel geprobeerd: boekje voorlezen. Steeds naar paar minuten naar haar toe en dan weer gaan etc. Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Ik heb hetzelfde meegemaakt en eerlijk gezegd slaapt ze nu bij ons in bed … het kost mij (en m’n partner) te veel stress om haar zo overstuur te zien en haar weer in slaap te krijgen.
Ik heb volgende week vakantie dus wil ik weer gaan proberen om haar in haar eigen bedje te laten slapen. We hebben nog een grote sleepyhead liggen dus ik wil haar daarin laten slapen (in haar eigen ledikantje) Ik heb het gevoel dat ze geborgenheid zoekt, omdat ze, als ze nu nog soms wakker wordt, 1 van ons opzoekt en bijna op ons weer in slaap valt.

Weet iemand trouwens of je nog steeds op verstikkingsgevaar moet letten bij zo’n sleepyhead ook al is een kind 2? Wordt ze nu niet uit zichzelf wakker als ze ineens niet goed meer kan ademen doordat ze er tegenaan ligt?

2 likes

Nee ze mogen met 2jr ook kussens en dekbedden. Dus … neem aan dit dan ook :slight_smile:

We hadden vanochtend een speentje gekregen in het ziekenhuis omdat ze heel erg onrustig bleef en zuigbehoefte leek te hebben. En dat werkte ook echt top. Alleen nu wilde ik eigenlijk liever de speentjes gebruiken die ik zelf had gekocht (bibs enz) maar die laat ze nu telkens uit haar mond vallen. Die zijn ook wel een stuk groter. Kan het zijn dat ze die dan over een tijdje wel wilt of zit ik nu vast aan de ziekenhuis speen?

die heel lelijk is

1 like

Ik vond deze winkel nogal tegen vallen kwa assortiment.

1 like

Okee dankje! Dat van het kussen wist ik ook nog niet

Misschien over een tijdje wel maar die van mij wilde alleen de Avent spenen en uiteindelijk heb ik er daar nu 10 van vrees ik. Zijn wel glow in the dark en dat is eigenlijk best wel een uitvinding.

4 likes

Hier eerste tijd ook die groene grote speen van ziekenhuis, daarna Bibs.

1 like

Wij hebben wel een week of 12 lelijke spenen (Avent) gebruikt. Ik had toen geen back-up meer en alleen bibs aangeboden. Na een dag wilde mn zoon de bibs spenen wel.

1 like

In “the wall” zit een grote speelgoedwinkel. Het centrum van Utrecht mist inderdaad een gewone speelgoedwinkel.

2 likes

Ik wil voor mijn dochter van 6 maanden graag van die Donsje Amsterdam schoentjes kopen. Heeft iemand daar ervaring mee? Vind ze zo leuk staan en zou ze dan gebruiken als een soort sloffen.

afbeelding|403x500

Hier ook eerst zo’n lilleke ziekenhuisspeen en later Bibs speentjes. Er is hoop! :joy:

Hier vanaf thuiskomst direct bibs gebruikt en was geen probleem. Vooral met de krampjes periode echt een uitvinding.

2 likes