Tips, ervaringen & aanraders #5

je hebt van de hema de (zo noem ik ze) herfstversie en echt winterversie, wij hebben het hele arsenaal via MP op de kop kunnen tikken en vind ze nog steeds fijn!

1 like

Nu het toch over slaapzakken gaat… ik wil graag nieuwe kopen maar mijn kind zit nu in maat 74, richting 80, dus maat 68/80 begint een beetje krap te zitten maar in maat 86/104 kan ze helemaal zwemmen… ik weet nu niet wat handig is, kun je deze op een of andere manier een beetje verkleinen?

Gaan kinderen uiteindelijk zelf leren doseren bij bijvoorbeeld het avondeten? Mijn kind (17 maanden) mag zoveel mogelijk zelf eten, maar ze kan echt geen maat houden? Dan stopt ze 5 aardappeltjes tegelijk in haar mond of een halve gehaktbal en is het altijd weer spugen. Dit doen we al ruim een halfjaar dus het niet alsof ze het niet gewend is. Mijn vriend is hierdoor heel snel geneigd om haar te ‘voeren’ want dan wachten we met het volgende hapje tot ze haar mond leeg heeft, maar ze zou dit zelf toch ook wel eens moeten begrijpen lijkt me? :sweat_smile: Ook brood snijden we b.v. nog steeds in stukjes omdat als we haar een dubbelgevouwen boterham geven letterlijk de helft in één wang verdwijnt en dan is het weer spugen.

Mijn schoonouders willen ons graag een bedrag geven voor babyspullen. Superlief natuurlijk, maar nu heb ik voorgesteld om het weekend gewoon met schoonmoeder te gaan winkelen voor wat noodzakelijke en praktische spullen zoals dekentjes, lakentjes, noem maar op.

Ik wil niet naar Prénatal, want die vind ik echt te duur. Maar welke winkels zijn verder nog een aanrader? Qua afstand maakt het me niet zo heel veel uit, het moet alleen wel op zondag open zijn dus geen Babydump/Park. Zat al te kijken naar Mamaloes in Utrecht, misschien zijn er nog van die andere grote winkels? Is van Asten wat?

Geen tips verder. Van Asten is wel echt een afrader. Super drukke chaotische winkel. Ik werd er iig beetje gek van. Voelde als een Zara met uitverkoop.

1 like

Ik weet niet wat je precies zoekt, maar ik vind Prenatal juist heel erg betaalbaar, zeker qua ‘kleine’ spullen zoals een aankleedkussen, slaapzak, dekentjes, kleertjes etc. Vooral hun eigen collectie vind ik heel redelijk geprijsd.
Of anders wat inspiratie opdoen en daarna zoeken op marktplaats? Dat hebben wij gedaan voor de grote aankopen zoals de box en de kinderwagen.

1 like

Misschien dat Sock-ons iets zijn? https://www.mamaloesbabysjop.nl/merken/sock-ons?gclid=Cj0KCQjw5JSLBhCxARIsAHgO2SczFCBQMFxR5uT3bdI2eUFU-xFQ9J5-PHjkyAVMK_s2UfmJihqTYY0aAv3TEALw_wcB

Hielp hier wel goed in elk geval!

1 like

De grote spullen hebben we al, dus dat is niet meer nodig. Ik vind verder Prenatal gewoon geen prettige winkel en in vergelijking met andere winkels qua basisdingen erg duur. Al een paar keer geweest en ik kan daar niet goed slagen (alleen voor kleertjes).

Is het een grote mamaloeswinkel in Utrecht? Ik vind die in Eindhoven namelijk erg klein (meer een ruime kledingwinkel qua formaat niet te vergelijken met een grote prenatal of babydump ofzo) en dan valt het dus heel erg tegen wat ze in de winkel hebben tov hun online assortiment. Dus dat zou je even kunnen checken want ze hebben wel een fijn en breed assortiment en prima prijzen.

Ik ben een keer naar die op Urk geweest en daar gaven ze aan dat Utrecht de grootste is.

Maar ik denk dat we erover uit zijn en naar Babyplanet gaan :slight_smile:

2 likes

Oh ik zou niet speciaal naar Utrecht komen voor die mamaloes, het is wel ok maar niet mega groot ofzo. Er zit wel een mooie ruim opgezette prenatal vlakbij. Maar denk dat babyplanet/babypark leuker en groter zijn. Ik was naar die in krommenie en die was echt huge. Ook niet perse goedkoop trouwens maar ja je wil toch het beste voor je kind he (haha :see_no_evil::face_vomiting:).

2 likes

Oh ik vind zelfs die Prenatal vrij teleurstellend. Wel veel kleding!

Jammer dat we niet van die megashops hebben hier.

3 likes

Ja maar ik ben 1 keer in 3 prenatals geweest voor de triptrap aanbieding (zaandam, arena en deze) en bij die hadden ze als enige die stoel in de kleur die we wilden 🥲 dat was echt een helse dag.

Ik vind er sowieso weinig babywinkels bij ons in de buurt. Of speelgoedwinkels, de intertoys is nu ook weg en in de stad weet ik er 3, die allemaal een verantwoorde dure hipstervibe hebben.
En draagkracht is ook weg, dat vind ik wel jammer want dat was ook een fijne plek om je kindje even te voeden (alhoewel ik dat ook gewoon bij de Starbucks op vredenburg deed hoor)

2 likes

Ik vind de Hema en Zeeman erg leuke dingen hebben. Maar misschien is dat niet echt wat je zoekt. En verder vaak kleine winkeltjes zoals Jut en Juul in Leiden (heel leuk, wel duur dus ik kijk vooral).

2 likes

Hahaha ik ben echt verbaasd dat de meerderheid voor een zuid Amerikaanse pop is :grinning::grinning::grinning:

Ik vind deze heel snoezig trouwens.

2 likes

Voor rompertjes en hydrofiele doeken helemaal prima inderdaad. Kleertjes heeft hij wel alvast genoeg haha. Het gaat meer om de wat praktischere dingen. Maar stel we slagen niet, dan hebben we hopelijk met schoonmoeder een leuk uitje en anders kunnen we altijd nog naar plaatselijke winkels gaan of online bestellen.

1 like

Ja helemaal mee eens, voor de hoeveelheid baby’s die we hebben is er echt weinig te vinden. Is de Intertoys ook weg ja?

En jammer van Draagkracht, wilde er heen nadat ik bevallen was maar lockdown en blijkbaar was die winkel al gesloten toen.

1 like

Moet ik nog iets van speelgoed kopen voor een new Born?
Wij hebben al wel een paar van die rammelaars en knuffels die geluidjes maken, een muziekmobiel en Freddie.

Maar dingen zoals die loopylinks, boekjes en speelgoed voor in de wandelwagen nog niet. Is dat handig om al wel in huis te hebben?

Hoeft niet per se al. Onze dochter vond het wel al heel snel leuk om naar zo’n zwart-wit boekje te kijken, dat deed ze de eerste weken al. Dus dat zou je nog kunnen overwegen.

1 like

Wij hebben dat op onze kraamcadeaulijst gezet. Zo hoef je niet zelf alles te kopen :).