Tips, ervaringen & aanraders #5

Alleen die prijs :cold_face: maar dit is misschien wel goede inspiratie voor een DIY :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oeh wat een chille oplossing maar dit ding is duurder dan onze barkrukken :flushed:. @Suikerklontje ik ga hem idd doorsturen naar m’n vader misschien kunnen we zelf iets vergelijkbaars maken!

@Suikerklontje
Is al gedaan haha.

3 likes

Wat zijn de fijnste hydrofieldoeken? Ik had laatst een paar van Meyco gekocht maar die voelen zo hard. Die van de HEMA zijn een stuk zachter.

Zeeman en Action hebben ook zachte. En Hema en Little Dutch!

1 like

Jut & julie - ja wel duur. Maar wel zooo zacht :see_no_evil::see_no_evil:
Ook na tig keer wassen haha

1 like

Trixie blijft ook heerlijk zacht vind ik

2 likes

De XL vd action vind ik heel fijn, die blijven lekker zacht ook als je ze niet in de droger doet. En kosten 2,89 ofzo. Ik heb hydrofiele washandjes van Little Dutch en Hema en die van Little Dutch zijn ook lekker zacht, zachter dan die van Hema.

1 like

Ik voel me echt een beetje dom dat wij dit niet voor elkaar krijgen haha, maar WANNEER poetsen jullie de tanden van je dreumes? Die van ons krijgt nog 3 flessen (waarvan 2 direct voor/na de nacht) en heeft echt wel iets van 5 eetmomenten. Er lijkt geen vast moment op de dag te zijn waarop ze 20 min niet gegeten heeft én we gewoon thuis zijn.

1 like

Camcam Copenhagen zijn ook fijn!

2 likes

Ehhh op opvangdagen: vlak voordat we weggaan (na ontbijt) en voordat ze gaat slapen (krijgt ook nog flesje maar die krijgt ze op de bank, daarna even spelen/pyjama/tanden poetsen/slapen). Op dagen dat we thuis zijn: meestal voordat ze gaat slapen voor het dutje, oftewel na de lunch. En dan weer in de avond voor het naar bed gaan.

1 like

CamCam zijn idd mijn lievelings, prachtig en heerlijk soepel en zacht maar wel reteduur. Ik heb ook wat van Zara Home en die zijn goede tweede, ook lekker soepel/beetje dun.

@Ovenschaal hier zitten ontbijt en weggaan meestal direct op elkaar geplakt. Ik ben bij mezelf altijd heel religieus met een half uur niet eten voor/na het tanden poetsen maar misschien moet ik dat voor het kind dan maar wat loslaten? Letten jullie daarop?

1 like

Oh nee daar letten we niet zo op eerlijk gezegd (ook voor onszelf niet). Meestal zit er wel even tussen ontbijt/lunch en tandenpoetsen. Ze heeft direct honger dus eerst ontbijten en dan omkleden en klaarmaken, dan pas tandenpoetsen. In de avond zit er sowieso geen half uur tussen, eerder 5-15 minuutjes ofzo.

1 like

Geen dreumes maar baby: wij doen het na het badje in de avond, voor haar fles. Ze krijgt namelijk haar laatste fles op haar kamer en gaat dan gelijk naar bed. In de ochtend doen we nog niet, want zoveel tandjes heeft ze nou ook weer niet. Maar geen idee ook wanneer we het dan moeten poetsen. Denk toch kort na het ontbijt, wanneer ik zelf ook tanden poets. Dan maar wat korter na de maaltijd, maar beter dat dan helemaal niet.

3 likes

De witte met print van Jut & Julie (de gekleurde zijn ook stug na een paar keer wassen) en ik heb er eentje van Kaatje Pluk die ook zacht blijft.

2 likes

Oh god, je moet natuurlijk ook een keer beginnen met twee keer per dag poetsen. Helemaal zin in, twee keer per dag drama.

9 likes

oh god… wij poetsen ook nog maar 1x per dag hoor. (25mnd) Vanaf wanneer is het dan echt nodig om naar 2x per dag drama te gaan :scream:

Mijn kind is 3 en ik heb haar nu zo ver dat 1 keer per dag leuk is dus misschien dat t met 4 wel 2 keer per dag leuk is :rofl:

Onze tandarts gaf aan dat onder de twee je 1 keer per dag poetst en boven de twee 2 keer per dag. Hebben er ook de nodige worstel en gil-fases bij gehad, hoeft niet leuk te zijn maar moet wel gebeuren. De ene keer is het een succes als je overal snel even langs bent geweest en de volgende keer hou je het misschien weer langer vol. Nu met 4j gaat het (op de ‘ik wil niet’ kleuterpubertijd na) gewoon prima, en kan ik moeiteloos 2 minuten poetsen elke keer.

1 like

Ik probeer 1 keer per dag zelf te laten poetsen en 1 keer dat of ik of mijn man het bij hem doet. Vaak blijft het bij 1 keer, maar soms doet hij wel mee :sweat_smile:

Als wij moeten poetsen komt er vaak een filmpje aan te pas. Dan is het voor iedereen fijner :see_no_evil:

T is nu 27 maanden.

1 like