Tips, ervaringen & aanraders #5

Onze driejarige wil en gaat ook nog altijd in haar babybad! Laatst zat ze er zelfs samen met de baby in.

1 like

Ik was eventjes benieuwd hoe jullie het hele sinterklaasgebeuren gaan aanvliegen. Hebben jullie tips?

1 like

Hoe oud is het kindje?

Niet vieren :joy:

3 likes

Ze wordt volgende maand 4 en gaat dan dus naar school waar ze er ongetwijfeld ook aandacht aan zullen besteden

Er worden bij de opa’s en oma’s cadeautjes gebracht door de Sint. We kijken wel naar de intocht op tv (dan doen we een picknick op de grond) maar verder geen Sinterklaasjournaal etc. Dus we houden het eigenlijk altijd wat beperkt al, ook qua spanningen. Hij is ook net op basisschool begonnen maar gezien het schooltype (vrije school) verwacht ik daar ook geen dingen die heel erg van ons afwijken.

Oh en wel 2x schoentje zetten, of 1x :’)

1 like

Wat fijn om dit zo te kezen, dat geeft wat houvast

Ooh wat vervelend! Ik heb nog geen problemen gehad en het vliegen heeft ie ook overleefd.

Krijgen jullie nu een nieuwe, of is het snel gemaakt?

Heeft iemand de Hamilton one prime buggy? Ik lees overal dat ie tot ruim 20 kilo kan maar op de doos staat 15 dus ik snap er niks meer van haha.

Sorry maar ik heb weer een vraag :see_no_evil::see_no_evil:, wanneer maakten jullie het wiegje/ledikant op? Of doet de kraamhulp dat als ze er eenmaal zijn? Wil voorkomen dat ik steeds moet verwisselen ivm stof.

Dat is twee minuten werk en kan prima als de baby geboren is. Nu kan het natuurlijk ook, waar jij je prettig bij voelt. Evt. een dekentje / sprei erover tegen het stof?

1 like

Dat legt de kraamverzorgende uit tijdens je opstart!

1 like

Ik werd maandag ingeleid en heb toen het weekend ervoor opgemaakt. Vond het fijn dat we haar zo erin konden schuiven toen we thuiskwamen.

Ik had het ledikant een paar weekjes van tevoren opgemaakt denk ik? Vond ik zo gezellig staan!
Kort van tevoren gewassen en nogmaals opgemaakt. Maar bij mij checkte de kraamverzorgster ook alles en deed ‘t soort van opnieuw op haar eigen manier :wink:

1 like

Iemand tips voor een misselijke baby? (11 maand) Denk dat ze buikgriep heeft.
Vrijdag lichte koorts en vorige nacht rond 1 uur alles eruit gespuugd, ging tot 3 door met slijm spugen, zo zielig. Steeds ook huilen.
Vandaag opzich oke, iets minder groente en fruit dan gemiddeld gegeten maar wel blij, ochtend fles ging prima. Maar rond 4 na half fruit papje nog een halve fles gegeven en weer alles eruit (inclusief de maaltijd van 12 uur) , sindsdien huilerig en sloom en hangerig. Rond 7 normale fles gegeven en 3/4 opgedronken. Leek alsof het er weer uit ging komen maar tot nu toe gaat het goed.

Uitgedroogd zal ze niet zijn want ze krijgt wel iets binnen maar wat is handig qua eten geven? vaker kleine beetjes of vaker melk? Misschien geen fruithapje? Dat lijkt mij ook niet lekker als ik misselijk ben. Normaal drinkt ze nog 2x melk en dan 1x groente en 1x fruit.

Alle tips zijn welkom.

Haha ja ik had de wieg ook neergezet en opgemaakt zodra we hem in huis hadden, dat was al met 28 weken denk ik? Vond het zo leuk om het kamertje mooi te maken.

@Ishq je hoeft je wieg in principe helemaal niet op te maken, daar kan de kraamhulp idd bij helpen. Maar als je daar zin in hebt moet je het vooral al lekker doen, maakt niet uit hoe je dat doet want als er foutjes inzitten helpt de kraamhulp daar dus wel mee. Ik zag je ook een vraag stellen over lakens strijken, dat is natuurlijk ook helemaal niet nodig maar als je dat wilt moet je dat gewoon lekker doen! Klinkt alsof je nesteldrang hebt :wink: :smile:

3 likes

Haha, mijn verlof is deze week ingegaan en over 5 weken uitgerekend. Nu ik nog enigszins fit ben pak ik alles maar aan, hadden hiervoor nog niets gedaan eigenlijk alleen spullen gekocht. Mijn moeder heeft de lakens en matrashoesjes uiteindelijk gestreken.

1 like

Aah zo sneu :frowning: slappe thee, crackers, droog brood, rijst zijn dingen die vaak redelijk goed vallen als je misselijk bent. Zou steeds kleine beetjes geven. Beterschap!

Iemand tips voor een kinderstoel aan een bar? K. Kan in de leertoren staan of op een barstoel zitten, maar voor R. Gaat dat nog niet. Ik zie van die stoelen die je aan een tafel/bar kan klemmen maar die hebben allemaal geen voetenplankje en dat vind ik wel belangrijk.

1 like

Er is een onderstel voor de stokke! Dan verhoog je dje zegmaar… effe zoeken hoe het ook al weer heet haha

Deze dus :slight_smile:

1 like