Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik streek alleen de hydrofiele doeken die ik in het bedje gebruikte, dat waren andere want pasten dan qua printje of kleur in mijn ogen het beste bij de kamer :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik strijk helemaal niets, bij de eerste ook niet gedaan.
Als je dat zelf mooier vindt staan en je er aan stoort dat het niet gestreken is, dan moet je dat zeker doen. Maar nodig is het niet.

Ja wilde ik ook zeggen! Ook een goede voor je man om te kijken denk ik @Duchess

1 like

Ik heb het na de eerste keer wassen wel gedaan ok de laatste bacteriën eruit te krijgen (hoorde ik vaker als tip), maar als de baby er eenmaal is kan ik me niet voorstellen dat ik dat blijf doen :sweat_smile:

Wat anderen al hebben gezegd, qua kwaliteit maakt het echt niet uit. Wij zijn begonnen met nutrilon omdat ze in eerste instantie alleen bijgevoed werd (van nutrilon heb je proefverpakkingen ipv gelijk zo’n hele bus). Uiteindelijk toch overgegaan op volledig flesvoeding en uit gemak bij nutrilon gebleven. We zijn onlangs overgestapt naar Albert heijn voeding. Scheelt gewoon meer dan de helft! Nutrilon is 15 euro en Albert heijn (of kruidvat) 7 euro. En we doen nu ongeveer een week met 1 pak, dus dat is toch best veel in de maand.

Had ook een pak kruidvat gekocht maar daar zit de voeding in een zak ipv bus. Dus dan moet je het zelf nog in een goed afsluitbare bak ofzo doen en dat zag ik niet zitten haha.

Dr browns is idd een goeie qua flessen. Ik zou om te beginnen gewoon 1 fles halen. Zijn namelijk best prijzig en je hebt van dr browns met een smalle en met een brede hals. Mijn dochter drinkt heel slecht uit die smalle maar die hadden we wel al 2 gekocht. Toch zonde van 't geld als je al een heel arsenaal aan flessen koopt en je kind er niet goed uit drinkt!

2 likes

Nutrilon hier. En mijn dochter dronk uiteindelijk alleen maar goed uit de Lansinoh fles, dat was nogal een zoektocht. Om te beginnen is Dr Brown iig prima!

Wij hebben Kruidvat voeding gegeven. Bij de oudste heb ik even Jumbo voeding geprobeerd, die was toen het aller aller aller goedkoopste, maar daar bleef ik maar klontjes mee houden, dus dat dronk niet goed!

Verder lees ik trouwens iets over Etos voeding wat vaak in de aanbieding is, maar dat is volgens mij pas bij voeding 2, vanaf 6 maanden. Voeding 1 van 0 tot 6 maanden mag nooit in de aanbieding namelijk.

Wij stonden qua voeding onder controle in het ziekenhuis. En zelfs de kinderartsen daar zeggen dat het merk niks uitmaakt. Wij geven dus Kruidvat want goedkoop en het zit bij ons om de hoek (dus kan altijd bijhalen als het nodig is).

Flesjes idd niet teveel kopen. Bij ons was het 3e merk pas raak :sweat_smile:

En echt i-de-aal voor kunstvoeding vind ik een waterkoker met verschillende temperaturen! Wij hebben er eentje die op 40C kan, dat gebruiken we voor de flessen. En hij kan ook op 50C, dat gieten we in een thermoskan en zetten we boven voor de nacht (met een paar schone flesjes en een voedingstoren ernaast).

We hebben een tijdje een flessenwarmer gebruikt maar dat vond ik meer gedoe dan bovenstaande methode.

5 likes

Mijn zoontje is nu bijna 1.5 jaar en echt uit zijn babybad gegroeid. Douchen is helaas geen optie, omdat de douchecabine veel te krap is. We hebben een vrij groot ligbad en met de huidige energieprijzen vind ik dat een beetje zonde.
Iemand een goede tip voor een peuterbad? Is zo’n wasmand bijvoorbeeld handig?

Is dit niet iets:

Moet wel maar in het bad passen, maar anders misschien wel handig

3 likes

Dat klopt want geen enkele voeding nummer 1 mag in de aanbieding zijn. Dat is wettelijk bepaald.

Wij hadden eerst een gewone flessenwarmer maar toen kreeg ik die van Béaba van een vriendin te leen en die staat er nog steeds, dat is een soort nespresso apparaat voor flesjes :rofl: Duur, maar zooo ideaal als je nog 1 of 2 keer flesjes moet maken haha. Hij staat er nu tien maanden, één druk op de knop en hij is mega snel op temperatuur. Idd flesjes en voedingstoren erbij, kan het iedereen aanraden. Echt geen zin om er ook nog helemaal uit te moeten 's nachts :laughing: Als ik 'm niet had geleend had ik 'm nog gekocht ook.

Die van dr. Brown zijn wel fijn maar heb ze zelf weinig gebruikt omdat we de voeding al vrij snel moesten verdikken en dan zijn ze niet bruikbaar helaas. Dus zou er idd eerst maar twee of zo kopen @Duchess, en dan even kijken of je ze ook fijn vindt!

1 like

1 en 2 zijn iets anders (extra ijzer en calcium) maar daarna is het wel allemaal hetzelfde, en zit er ook nog suiker in.

Oh, dan ging het daar mis met dr. Brown :rofl: Wij hadden eerst Difrax maar dat lekte te vaak. Toen Dr Brown geprobeerd maar dat was een grote mislukking (maar wij deden er dus jbm in 🥲)

Toen dacht ik: fuck ventielen geen zin meer in al die afwas ik koop Avent Natural. En dat was een hit :ok_hand:

1 like

Joe! Waar vind je deze code? Want bij mij doet ie het niet :eek:

Het is NL2021AUTUMN

2 likes

Oh shit haha! Nee vreselijk. Wij hebben daarna ook nog 100 verschillende flesjes en spenen gehad met dat jhbpm. Wat een gedoe was dat zeg haha.

Weet iemand of die code van Albelli verlengd wordt? Ik probeer nu in no time 15 jaar in twee boeken samen te vatten namelijk dus dat zouden 2x 96 pagina’s extra worden, code op zich wel chill dus :sweat_smile:

1 like

Volgens mij niet maar in het voorjaar komt de actie vaak weer

1 like

Wij hebben een OK baby badje. Opla oid. Vind het een leuk en handig ding

1 like

Mijn vierjarige ligt nog steeds in z’n babybadje, inmiddels als volleerd badgast met hoofdje op de rand en voetjes in de lucht haha

9 likes