Tips, ervaringen & aanraders #5

Ik vind dit juist een nadeel, tenminste toen mijn dochter laatst voor het eerst een malloit aan had leek het net of ze op het ijs stond hahah. Ze is sokken met anti slip gewend, dus had maar sokken eroverheen gedaan.

1 like

Haha ik koop dus idd bewust maillots zonder voetjes :’)
Ook inderdaad omdat ze net leert lopen en dat met sokjes (zonder anti slip) heel spannend vindt inderdaad.

1 like

Ja als ze gaan staan en rondstappen is het inderdaad wel weer een nadeel!

1 like

Ik zweer bij Petit Bateau! Zijn voor leuke prijsjes tweedehands te koop op vinted.

1 like

Heeft iemand ervaring met de slofjes van Hvid? Ze zien er zo leuk uit :heart_eyes:

Ja / nee haha.
Ik had ze besteld toen onze dochter al 6mnd was en toen vond ik ze echt krap/klein. Maar wel super zacht en mooi!! Maar heb ze dus terug gestuurd toen.
Maar ze zijn dus one size 0-13mnd. En dat vond ik niet helemaal zo dus.

1 like

Late reactie maar die effen net “sweat dreams” op de borst gaan tm mt 86 ofzo.

1 like

Ja! Hier draagt ze ze al 6 maanden bijna elke dag :heart_eyes: Ze rekken een beetje mee dus denk dat ze ze nog wel een paar maanden aan kan

1 like

Weet niet meer wie hier de tip gaf voor die Camelbak beker maar ik ben je eeuwig dankbaar! Drinken was altijd een strijd hier en maakte me daar dagelijks zorgen over. Ze drinkt nu echt veel meer en heb er veel minder strijd om.

2 likes

Wij hebben gewoon laten vragen of ze dan en dan konden komen. Volgens mij waren mijn ouders eerst, toen de stiefbroer van mijn man en daarna mijn schoonouders.

2 likes

Ik ben bevallen in een lockdown met veeel besmettingen, week in het ziekenhuis en wilde het liefst helemaal niemand zien :joy::rofl: mijn ouders zijn na 1,5 week gekomen en die van mijn man na 2 weken, allemaal ook veel te lang gebleven (daar zou ik wel goede afspraken over maken), maar bij ons checkten we gewoon wie er het eerst kon, zonder voorkeur.

1 like

De tip van de osteopaat voor krampjes was echt super. Mijn baby is nu 2x geweest en poept sindsdien bijna elke dag! Zo stom hoe blij je met een grote poepluier kan zijn :joy:

Gebruiken op haar advies nu ook levende probiotica ipv die poedervormen en sindsdien zijn de krampjes ook bijna weg. Drinkt ook niet meer om het uur, maar soms om de 4uur zelfs dus duidelijk minder pijn en spanning op zn buikje, heel relaxt babytje is het weer :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Welke probiotica is dit precies?
Misschien ook wel wat voor onze baby…

Blij voor jullie dat het werkt trouwens :blush:

1 like

Heeft iemand een tip voor fijne (gevoerde) regenlaarsjes? Prijs maakt niet uit. Als ze duur zijn koop ik ze wel op Vinted.

Hier een groot assortiment aan gevoerde regenlaarsjes

3 likes

Die van Bactiol voor baby’s, volgens haar is de Orthica start die ik daarvoor gebruikte echt een onzin product wat betreft probiotica haha.

& ik ook! Zo zielig die krampjes, hoop dat het voor jullie baby ook goed werkt.

2 likes

Die heb ik toevallig ook bij K. gebruikt toen ze zo’n buikgriep had gehad om ff haar darmen wat extra te ondersteunen. Zijn druppels toch?

Hebben jullie aanbevelingen voor een blender? Ik wil de eerste hapjes toch gaan blenderen. Misschien in een latere fase overgaan op rapley, maar ik weet niet of dit bij me past.
Alleen lees ik weinig blender ervaringen voor baby hapjes bij reviews van die dingen. Alleen smoothies en soep. Dat is natuurlijk weer iets te “glad”, er mag nog wel enige vorm van structuur in zitten haha!

Ik gebruikte gewoon de staafmixer net zo lang totdat ik de structuur goed vond.

2 likes

Ja klopt! Vind dat zelf ook makkelijker geven dan poeder dat je op moet lossen. :grin:

1 like