Tips, ervaringen & aanraders #4

Thanks! @Anna88 @Zitzak ik denk dat de aap dan het beste is… want geluid (en licht eigenlijk ook :persevere:) is hier funest voor slaap. Ga even neuzen haha

Ik lees dat er ook inmiddels een hond is die minder geluid zou moeten maken en van dat aapje is ook een panda versie dus ik ga straks ff kiezen haha

3 likes

Wij hebben ook het schaap, maar de zeldzame keren dat oudste nog sliep op de tijd dat de oogjes open gingen, werd hij wakker van het geluid van de ogen. :confounded:
En hij had ook snel door dat hij zelf de ogen open kan doen en dan kwam hij om 6u trots vertellen dat hij naar beneden mag, want de oogjes zijn echt open hoor! :sweat_smile:

3 likes

Hahaha dat zie ik onze dochter ook doen. Dan skip ik het schaap toch :sweat_smile:

Haha wat een boef :wink:

@Ohappyday misschien helpt het ook nog dat als er van die aap meerdere varianten zijn die stil zijn om J. zelf te laten kiezen welk dier ze wil? Dat jij er 2 voorselecteert ofzo :wink:

2 likes

Is zo’n new born dingetje in een baby badje echt noodzakelijk/handig?

Nee vind ik niet. Ik heb n aan m’n moeder gegeven die een groot bad heeft, dan is het wel gemakkelijk

Ik had dit met de grote versie ook! Volgens mij een keer hardhandig die zijkanten van bovenaf geduwd en toen ineens paste het wel. Alsof het echt PRECIES past, geen millimeter speling.

1 like

Thanks! Ik ga het morgen nog eens proberen haha

1 like

Ik vond het juist echt heel fijn, hebben het badsetje ook lang gebruikt. Maar het fijne aan dit forum is dat ervaringen dus verschillen. Dan was ik niet zo bang dat de baby kopje onder ging en had ik mijn handen vrij. Maar ik had hem wel geleend van een kennis. Ze zijn helemaal van plastic dus mocht je er eentje willen dan kan tweedehands prima.

@Ohappyday volgens mij zijn ze dit weekend met 20% korting bij prenatal.

@nutsaboutbeauty wij hebben hem 1x tot nu toe gebruikt onder de douche. Op de grond gezet en baby erin en dan hem douchen (omdat die een poepluier had die buiten z’n luier kwam en we beide geen zin hadden om mee te douchen )

Leuk!! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, maar wat kan er nu gebeuren? In het ergste geval ga je na een nachtje weer naar huis en was het geen succes.

Ik neem altijd haar eigen slaapzak en lakentje mee als we ergens anders slapen. Dan zorg ik dat ze er al twee nachten in geslapen heeft ofzo, dan ruikt dat iig lekker vertrouwd in een vreemd bedje.

2 likes

Wij hebben deze gekocht. De baby variant omdat hij daar inderdaad best lang in kan.

M’n baby is nog niet geboren, haha. Dus geen idee of hij het fijn vindt. Maar ben wel van plan om hem er vanaf het begin af en toe in te leggen zodat hij gelijk vanaf kleins af aan went.
Als het dan toch geen fijn plekje voor ‘m wordt, verkoop ik ‘m wel.

1 like

Dat is wel een slim idee ja. Ik heb nu een campingbedje via MP gekocht. Ik vermoed dat mijn niet zo’n schone slaapster het niet pikt in dat pop up tentje en alleen maar gaat liggen stieren :sweat_smile: Kan ik beter een bedje proberen dat nog iets in de buurt komt van haar eigen bed haha

Ik wil voor N. zijn eerste goeie loopschoentjes bestellen. Heb zijn voeten al omgetrokken op papier en zo gemeten dat dat van puntje van zn grootste teen tot hiel 12 cm is.

Nu heb ik bij Nelson leuke schoentjes gezien en dit is hun maatschema. Zouden jullie dan maat 20 of maat 21 halen? Er zit hier geen Nelson in de buurt dus kan het niet even in de winkel passen.

Je moet bij die omtrek 1 cm optellen!

1 like

Wat leuk :slight_smile: Ik denk wat belangrijk is, is dat je zoveel mogelijk je eigen ritme aan houdt. Wij zijn ook een paar keer op uitjes geweest, waar je je ook gauw kunt laten meeslapen in hoe het daar gaat, en dat je andere dingen eet dan normaal etc. maar dat kan voor die kleintjes best lastig zijn. Dus ik zou lekker zoveel mogelijk hetzelfde ritme als thuis aanhouden, en veel eigen speelgoed/slaapzakje enzo meenemen. Verder gewoon lekker proberen en niet teveel verwachten, dan kan het ook niet tegenvallen :slight_smile:

1 like

Thanks!

En ik wil je geruststellen want toen wij voor het eerst met onze baby op vakantie gingen (hij was toen 3,5 maand) was ik zenuwachtig en zag ik er tegenop. En K. sliep ook verre van makkelijk. Maar op vakantie besloot hij voor het eerst door te slapen! We waren helemaal in de Gloria en in de war, huh hoe dan? En verder geniet je op vakantie toch al snel van het kleine, een lekkere lunch, een andere wandeling dan normaal en verder inderdaad je ritme aanhouden. Komt goed, geniet ervan!

2 likes

Wij hadden dat ook bij 1 van de kinderen. Maar hoofdomtrek is zo lastig te meten! En de ene jeugdverpleegkundige houdt het meetlint misschien net iets hoger/lager/schever dan de volgende. De keer daarna was het bij ons alweer gewoon goed.

2 likes