Tips, ervaringen & aanraders #4

1 like

@jojo

Jeetje meen je! Wat een verschil dat kan maken hè?? Wat sneu ook dat jullie kindje ook zoveel last had (heeft?). Nou, vanmiddag hadden we een gezellig gezinsuitje: de ggd teststraat. Toen we daarheen reden met B. kwam er eerst een soort oergeluid uit haar en toen kwam er toch een lucht uit. Maar goed, wij moesten natuurlijk doorrijden want test afspraak. Laten we zeggen dat het maar goed was dat iedereen daar mondkapjes droeg.

Eenmaal thuis heb ik met verschonen m’n mondkapje opgehouden. Niet. Normaal. Maar tegelijkertijd waren we allebei zooo blij met die luier :joy:

Maar: het was dus wederom enorm zalvig (sinds we jhbpm gebruiken is dat). Alles zat onder, luier had het zowaar wel gehouden. Maar toen dacht ik, heeft forlax dan wel zin? Want dat is toch bedoeld om ontlasting zacht te maken? En dat is het dus al, het komt er op de één of andere manier alsnog moeilijk uit.

Nu is ze het duidelijk kwijt en dat scheelt al, maar ze heeft nog steeds wel veel last na een voeding en wie weet hoelang het nu weer duurt. Zouden jullie dan alsnog de forlax gebruiken? Ze heeft heel veel last van krampjes en moeizame ontlasting etc. Is daardoor vaak onrustig.

Super joh dat je forlax hebt gekregen! Dat is vergelijkbaar met macrogol. Ik zou het wel even blijven geven. Zoals onze mdl arts zei: 24 uur van mond tot kont, dus even blijven geven. Zij had liever diarree dan verstopping, dus je kunt altijd minderen. Mocht dit niet werken zou ik niet stoppen met de forlax maar eens overleggen met de arts over andere voeding. Maar even niet teveel wisselen en de darmen rust geven en hieraan laten wennen.

@Modena als het goed is, is het me gelukt om jou een berichtje te sturen. Heb je het ontvangen?

1 like

Thnx voor je reactie! Ik heb het trouwens nog niet gegeven, het was er al uit zonder de forlax. Ik had alleen gehoopt dat dat het was, maar ze heeft nog steeds enorm last en pijn in haar buik. Dus denk dat er nog meer dwars kan zitten en ik vandaag maar wel ga geven. Nee, ga zeker niet overstappen, zit ook juist op de Omneo nu, pf ik hoop dat het echt gauw beter gaat.

Ze drinkt haar fles trouwens niet zo gauw leeg, hoe zou ik het het beste kunnen geven? Mag het in een kleine fles? Het schijnt niet lekker te zijn dus vraag me af of ze dan drinkt. Of toch met een spuitje?

Sinds wij over zijn naar een grotere maat luiers (Kruidvat maat 4) is het drama als ze veel gepoept als ze slaapt. Het zit altijd boven haar luier en dus is er elke morgen een rompertje en pyjama vies :roll_eyes: we doen de luier niet te los en weer terug naar een maat kleiner kan niet want dat is echt te klein geworden. Iemand tips voor goeie luiers? :sweat_smile:

1 like

@Oprah: lieve Oprah, na maanden vergeten heb ik gister eindelijk de ontharingsmeuk bij de Kruidvat meegenomen. Ik was sceptisch, want we weten allemaal hoe goed (not) dit werkte toen we 15 waren en de hele badkamer nog drie dagen blauw stond van de chemicaliën.
Het was een perfect moment om jouw aanbeveling eens te proberen, na 3 maanden niet scheren had ik beste hobbitpoten.
Ik plaats dit bericht om te erkennen dat je gewoon fckn helemaal gelijk hebt!!! Wat een wondermiddel, dasty is er niets bij! Niet normaal hoe goed het werkt, het heeft me sowieso 3x scheren gespaard voor ik het gekweekte oerwoud had kunnen kappen. En ik weet nu dat ik bij een volgende zwangerschap niet aan mijn man hoef te vragen of ie me ff kan scheren met bibberende handjes van angst.

HELD.

11 likes

Je kunt altijd nog ff met Dasty eroverheen gaan voor die oude herinneringen aan chemicaliën natuurlijk.
Misschien helpt het wel tegen ingegroeide haartjes.

Inmiddels kan ik het weer zien maar gebruik het nog altijd voor de bilnaad.

Ben blij dat jij blij bent.

3 likes

Dit wordt mijn volgende project :grimacing:

@Cadeaupapier jaaa doe het!!

1 like

@Oprah
Ik moet zo naar kruidvat voor een woezel en pip toiletverkleiner… Ik weet wat ik nog meer ga meenemen!

1 like

Mijn baby heeft al 2 weken hele droge plekken op haar beentjes, ze voelen echt ruw en hard en worden nu ook een beetje rood. Smeer al een week met cetomacrogol, maar helpt niets. Iemand tips?

Samenvatting

Hoe vaak per dag smeer je? Hier hielp het wel om de hele dag door te smeren. Zodra ze een dag naar de opvang ging, waar minder vaak gesmeerd werd, zag je alweer dat het 's avonds verergerd was.
Evt. huisarts even bellen een foto doorsturen? Ik heb nu cetomacrogolcreme op recept, die is nog vetter (en tijdelijk ook hydrocortison voor de echte eczeemplekken die ze nu heeft).

Ik heb geen maatje 4 hier maar ik vind Pampers Premium Protection echt de fijnste. Kruidvat was prima maar lekte bij mij ook wel eens. Bij Pampers alleen als ik dat randje vergeet. Ze zijn wel duur maar ik koop ze steeds in de aanbieding en dan valt het mee.

En nog een random tip: de luiers van Albert Heijn met die leuke verpakking (niet die Beregoede, maar extra droog en zacht) zijn echt verschrikkelijk. Zo vaak doorgelekt. Ik heb het pak zelfs half weggedaan terwijl ik verspilling haat.
Ik denk dat het voor meisjes misschien beter werkt maar als zijn piemeltje een millimeter een kant op stond lekte het al uit de zijkant.

Wij hebben ook veel verschillende geprobeerd en Kruidvat (ook maat 4) lekt al-tijd door bij ons omdat ze inderdaad nog net te groot zijn. Het best werkt hier nog steeds Bonbébé luiers, eigenlijk al vanaf het begin. Daarin zit ze nu ook maar 4 en hebben we eigenlijk zelden ongelukjes. En van Lidl gaan ook best aardig.

Als de ontlasting altijd heel soepel is, weet ik inderdaad niet of het veel gaat helpen. Aan de andere kant kan het waarschijnlijk ook geen kwaad (en anders kan je alsnog stoppen). Zeker als je wel het idee hebt dat je baby veel moeite heeft met poepen zou ik het zeker proberen. Wel even volhouden want bij ons heeft het zeker 1-2 geduurd voordat we echt het maximale effect merkten. We kregen dat ook als tip mee van de huisarts.
Wij geven de forlax altijd 's ochtends, in een apart flesje, vóór E’s eerste fles. Weet niet of B daarvoor al oud genoeg is? Wij begonnen ermee rond 5 maanden dus toen mocht E ook al wel wat water drinken.

Thnx voor je reactie!

Ja klopt, het kan zo verschillend zijn qua ontlasting en frequentie, bizar. Hier gebruiken we al weer een hele tijd jhbpm en sindsdien heeft ze ongeveer 1x in de twee dagen een ontplofte luier. Sindsdien is het ook heel zalvig, kan me niet eens meer herinneren hoe het decor was, maar wel anders. Toen ook paar keer per dag zelfs. Nu op de Omneo is het dus nog steeds zalvig, want er gaat nog jhbpm in, en daarbij ook groen haha. Maar dat schijnt normaal te zijn bij de Omneo. Op zich allemaal prima, alleen had ze er ma-di-wo dus echt last van, zo sneu. Ging echt met keihard huilen gepaard. Het is er dus uit en gisteren overdag ging het eigenlijk heel goed met haar. Maar in overleg toch besloten het even te geven en kijken wat het doet. Want dit nog een keer wil ik echt niet afwachten. Ik heb het trouwens gegeven door in de ochtend twee flesjes te maken, één van 60cc inclusief de oplossing forlax en dan nog één zonder, zodat ze het ook echt opdrinkt en dat ging gelukkig ook goed! Zat ook met een spuitje inderdaad, maar dat ging niet echt en het was nog best veel haha. Nou ja, hopelijk met een week verbetering.

Fuck Lindex heeft weer 25 procent korting en ze hebben een te leuke Paaslijn :flushed:

6 likes

Ahh ook zo’n leuk jasje gezien!
Zijn van die boxpakjes uit 1 stuk eigenlijk nog handig als baby’s beginnen te kruipen? Ik vond die van lindex in maat 56 echt super fijn, maar twijfel een beetje of dat in maat 74 ook nog zo is. Of dat het dan echt alleen pyjama’s zijn.

1 like

Wanneer begin je met een beker en wat voor beker? L. 5 maanden eet soms al een volledige groentemaaltijd. Hierdoor twijfel ik of ze daarbij niet wat water moet drinken omdat ze dan een fles overslaat (als ze goed groente eet drinkt ze daarnaast nog 4x180 flesvoeding).
Ik lees dat er wordt aangeraden meteen met een open beker te beginnen maar dit lijkt mij erg lastig voor haar. Hoe hebben anderen dit aangepakt?

Ik vind van wel! Ze heeft het idd soms aan als pyjama maar ook gewoon wel de hele dag… haha.

1 like