Tips, ervaringen & aanraders #4

Ikke! En moest toen elke verschoning zinkoxide zalf gebruiken en 2 keer per dag miconazol. Hielp top.

2 likes

Ik wil graag een fiets kopen waarmee ik met L kan gaan fietsen. Maar ik weet niet wat ik moet doen, ik ben 1.54m dus sowieso kleine framemaat haha. Ik heb het idee dat wanneer er moeder voor staat de fiets veel duurder wordt :grimacing:. Welke afwegingen hebben jullie gemaakt bij het aanschaffen? (Liefst wil ik ook elektrisch want mega chill maar ik wil echt geen 1700ā‚¬ uitgeven :sob:)

Ik heb een kabouterfiets als moederfiets, framemaat 48 met 26 inch wielen. Een Sparta Amazone, niet elektrisch. Ik vind die maat wel heel fijn omdat ik nu tenminste met mā€™n voeten op de grond kon. Dat was voor mij wel een vereiste.

Hmm mijn baby heeft dit ook al een poosje en smeerde zinkolie maar twijfel nu toch ook over een schimmeltje. Ze heeft ook wat rode plekken in haar knieholtes en achter de oren een beetje. Lijkt er geen last van te hebbenā€¦ misschien ga ik dan toch ook even de HA bellen

Schimmeltje verspreidt zich anders dan luieruitslag zei de HA. Schimmeltje worden meer eilandjes aan uitslag, dus meer verspreide plekjes over een groter gebied. Laten checken kan nooit kwaad!

1 like

Haha, ik denk dat ik idd ook een kabouterfiets moet hebben :crazy_face:. Heb je nog andere fietsen geprobeerd voordat je deze koos?

Ja, de cortina en de gazelle. De cortina vond ik vrij zwaar, de gazelle was lichter maar ik kon hem niet in de goede maat voor een goede prijs vinden.

1 like

Ik heb gekeken voor een fiets met een dubbele standaard en stuurslot, omdat ik dat stabieler vond voelen als ik mā€™n fiets weg moest zetten en dan kindje uit voorzitje halen.
(Nu oudste achterop zit, til ik hem eerst van het zitje voor ik de fiets op de standaard zet, want anders valt de hele fiets incl kind om omdat hij zo zit te wiebelen)
Verder wilde ik een lage instap, want ik ben onhandig en blijf snel met mā€™n voet achter het frame haken als ik snel op of af wil stappen.
En voldoende ruimte tussen stuur en zadel. Bij mijn ā€˜normaleā€™ fiets kon ik naar mijn idee niet goed opstappen, mā€™n buik/billen kwam dan klem te zitten tussen voorzitje en zadel. Als ik eenmaal zat had ik er geen last van, maar met op- en afstappen was het onhandig. Nu heb ik een moederfiets met meer ruimte en heb ik dat probleem niet.

Ah goede tips om mee te nemen bij mā€™n zoektocht! Denk dat lage instap om dezelfde reden een goed idee is :joy:

Ik kan het niet vinden met zoekwoorden maar we willen zoā€™n wekker kopen waar J kan zien wanneer ze ons mag roepen als ze wakker is. Nu doet ze het als het licht is (vandaag was het 6 uur, haar gordijnen zijn net iets te kort) maar de klok wordt natuurlijk verzet :sweat_smile:.

Ik weet dat de aap er is maar ook een schaap. Welke is het beste

Ik heb alleen ervaring met het schaap, die vind ik erg fijn doordat die een half uur voor de tijd aangeeft dat het bijna tijd is. Het scherm wordt dan oranje, ogen zijn nog wel dicht. Op de ingestelde tijd wordt het scherm groen en gaan de ogen open.
Wij hebben de afspraak dat als het schaap oranje is, ze nog even op hun kamer mogen spelen en als ie groen is mogen ze bij ons komen.

1 like

Wij hebben de aap gedaan (sorry, ik moet ondertussen aapjes-influencer in mijn titel hebben denk ik) omdat mijn zoontje heel snel van geluiden wakker wordt (als er bij buren al iets in een stopcontact wordt gestokenā€¦).

Als het aapje slaapt is hij blauw en als hij wakker is is hij oranje en verder maakt hij geen geluid. Volgens mij is er wel een alarm in te stellen (maar dat gebruiken we niet). Je kunt er voor kiezen om alleen het gezichtje te hebben of ook de tijd in cijfers (los en samen met de aap) voor als ze daar iets aan hebben.

1 like

Gebruikt iemand zoā€™n Deryan popup tentje voor een baby om in te slapen? Ik wil iets makkelijks om mee te nemen, zoā€™n compleet campingbedje met poten hoeft niet per se. Ik zie die van Deryan bijvoorbeeld, maar dan heb je de babyvariant en peutervariant. Ik zie wel dat ze in die van de baby tot 3 jaar in kunnen.

Wij hebben ook de aap. Nog geen idee of hij werkt, maar hij ziet er wel leuk uit haha.

1 like

Heb m op marktplaats gekocht. Mijn baby wilde er absoluut niet in haha. Misschien kun je een lenen om te proberen?

1 like

Haha daar ben ik dus ook bang voorā€¦ heb geen makkelijke slaper. Zal eens rondvragen!

Heeft iemand hier die ikea strandmon kinder stoel? Wij krijgen de zijkanten er met geen mogelijkheid op wtf. Die schroeven gaan er niet in, alsof de gaten niet goed uitgelijnd zijn. Vraag me af of we iets verkeerd doen haha

Weet niet waar je woont, maar als het in de buurt van Utrecht is, mag je die van ons wel lenen om te testen.

Wij hebben hem wel redelijk veel gebruikt, maar op een gegeven moment wilde hij er niet meer in (of naja, hij ging vooral huilen als de rits daadwerkelijk dichtging) en toen zijn we alsnog overgestapt op een gewoon campingbedje. Ik vond het echt ideaal! Als we gingen borrelen bij vrienden konden we de tent gewoon meenemen op de fiets, op bijvoorbeeld het strand hebben wij hem veel gebruikt en ook langere tijd als logeerbedje als hij uit logeren ging. Echt heel veel plezier van gehad! (als je zoekt op Deryan vind je als het goed is wel eerdere antwoorden van onder andere mij)

1 like

Wat lief zeg! Ik woon helaas niet in de buurt. Toch bedankt.