Tips, ervaringen & aanraders #4

Ja met gewicht hebben we dat gehad. Zat ze eerst op de 0-lijn, toen -1 en nu bijna +2. Dat had er bij ons inderdaad ook mee te maken dat ze eerst amper fruit-/groentehapjes wilde en toen binnen twee weken overging op twee boterhammen, een fruitpotje en groentemaaltijd per dag. Hoofdomtrek is wel bijzonder, maar zoals @LunaLovegood ook al zegt waarschijnlijk gewoon een meetfoutje denk ik. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.

1 like

Precies hetzelfde gehad. Verpleegkundige gaf toen aan dat ze dit wel vaker zagen. Kindjes worden wat actiever qua rollen en dergelijke rond die leeftijd en zijn ook wat meer afgeleid met drinken waardoor ze soms minder binnen krijgen.

1 like

L heeft dat ook gehad, het is nu langzaam weer aan het bijtrekken.
Ze had ook best wel een plat achterhoofd maar ook dit is aan het bijtrekken sinds ze zit.

1 like

Heeft iemand ervaring met deze mat van Lidl?

1 like

Nog even inhaken op de vragen over de slaapwekkers…
Wij zijn voor dochter voor het schaap gegaan.
Hebben volgens mij de nieuwste versie gekocht welke nauwelijks geluid maakt. Ook zijn de oogjes zo dat ze ze wel open of dicht kan doen, maar ze weer terug schieten als het ware naar de juiste stand. Schaap laat zich inmiddels dus niets meer wijs maken.
Vwb het geluid, dochter hier slaapt 29/30 keer niet langer dan wanneer het schaap ogen open doet, dus dat kleine geluidje is voor ons niet hinderlijk (terwijl ze wel echt erg gevoelig is voor allerlei geluid).

Dat aapje hebben we eerst geprobeerd maar was na 3 dagen gevallen (oké gegooid door dochter) en gebroken.
En vond het blauwe licht voor de nacht ook iets te activerend

2 likes

Oh dat wil ik ook wel weten!

1 like

O. van 11 maanden trek ik ook alleen sokjes aan naar de opvang. Hij kan kruipen en lopen langs hekjes/tafeltjes etc. Hij trekt trouwens wel continu zelf zijn sokken uit, dus ik trek ze meer voor de vorm aan want ik durf hem niet met blote voeten af te leveren in de winter

1 like

K. is 7 maanden, gewoon sokjes. Als het fris is een dekentje over de beentjes als ik haar breng. Nooit over nagedacht eigenlijk haha, volgens mij niet gek.

1 like

Hier droegen ze tot ze echt gingen stappen van die Lodger fleece slofjes en toen het beter weer werd van die leren Bobux slofjes.

1 like

Ik trek mijn kind schoenen aan, maar die zijn altijd na 2 minuten uit (en de sokken erachteraan) dus volgens mij maakt het allemaal niks uit :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Met 13 of 14 maanden vroeg het kdv om slofjes/schoenen zodat ze mee naar buiten konden met de peuters als ze wakker waren.
Verder lopen ze eigenlijk nog steeds heel weinig buiten, ze zitten altijd in de wandelwagen als ik naar school of de winkel moet bijvoorbeeld. Dan deed ik ook geen schoenen aan hoor, veel te veel gedoe.

2 likes

Iemand tips voor een rietjesbeker die écht antilek is? :upside_down_face:

Die heb ik gisteren gehaald maar die lekte gelijk al :slightly_frowning_face:

Ik heb er eentje van de wibra al meer dan 2 jaar oud en super vaak gevallen en doet het nog steeds.

1 like

@Anna88 heel erg bedankt voor de waffles en mochi tip. Eindelijk iets anders dan juf roos 🥲

5 likes

Ik heb er één van de Hema die ook niet lekt

1 like

Jaaaaa J vindt dit ook leuk!
Ik was wel even verbaasd. J keek er naar op tv, terwijl ik op mijn telefoon bezig was, en voor mij kwam het als een verrassing dat Michelle Obama ineens in de serie was. Het was een aanrader van Netflix, ik had er niet op gezocht. En toen moest ik ineens aan de tip hier denken. :smiley:

Oh en volgens mij heeft Michelle in de nagesynchroniseerde versie de stem van Amma van Bing. :rofl:

3 likes

Heeft iemand een goede en goedkope oplossing voor het verduisteren van het raam zonder boren? We wonen in een huurhuis en ik heb geen zin om te boren en het weer op te moeten vullen. Dus misschien een klemmend rolgordijn, maar die moet wel heel breed zijn. We hebben ramen die onhandig naar buiten kiepen dus we kunnen daar niks aan ophangen.
Eventueel goede kant-en-klare gordijnen die niet duurder zijn dan 40 euro zijn ook prima, we hebben nu ook gordijnen natuurlijk dus die kunnen we gewoon vervangen.
Ons aapje slaapt alleen in zijn bed als het donker is, zijn we achter gekomen. Maar ik vind het zonde om te veel te investeren.

Ik heb deze gordijnen van Ikea in mijn slaapkamer hangen en verduisteren echt heel goed. Nu maar 25 euro per 2 gordijnen zie ik. MAJGULL Verduisterende gordijnen, 1 paar, donkerblauw, 145x300 cm - IKEA

1 like

Wij hebben een nogal simpele maxi cosi (zo’n goedkope) die ook wel prima is maar nu willen we toch een luxere variant omdat we dat wel fijner vinden voor vakanties en zo. Dus vooral één die voor haar heel lekker zit en ook voor op het onderstel van de kinderwagen. Die we nu hebben vind ik daarvoor niet zo comfortabel. Iemand tips voor een echt lekker zitje? Ik wilde dit weekend naar de Prénatal gaan voor advies, maar ik vind ervaringen altijd wel fijn om te lezen. We hebben isofix.