Ja dat lijkt me idd niet fijn, ze propt hem ook andersom erin.
@Luna speenkoord mocht niet… had ik inderdaad ook al. Ze kunnen hem inderdaad wel ervoor afhalen, kan ik nog vragen.
Ja dat lijkt me idd niet fijn, ze propt hem ook andersom erin.
@Luna speenkoord mocht niet… had ik inderdaad ook al. Ze kunnen hem inderdaad wel ervoor afhalen, kan ik nog vragen.
Wat onhandig! Hoe doen de andere ouders dat dan? Of hebben die kindjes allemaal van die dure spenen met naam?
Wij hebben speenbakjes (gewoon vd hema €3,- ofzo) waat ik een naamsticker op plak. Speen doen ze zodra ze uit bed komen uit en dan in het bakje met de naam. K. kauwde op een gegeven moment ook op de achterkant van haar speen dus met initialen erop schrijven ik niet zo handig.
Ik heb een keer de verkeerde speen meegekregen en sindsdien zijn bij ons speenbakjes met de naam verplicht. Ik herkende toevallig de kleur van iemand uit onze vriendengroep en dat kindje lag te slapen toen ik K. kwam halen, met haar speen dus. Beetje vies idee, maar anderzijds al dat snot enzo wat ze uitwisselen…
Ik heb inderdaad ook altijd een bakje in de tas voor de speen. Ik zal het eerst zo eens doen, met naamsticker erop. Dank je!
Aangezien babes bijna naar de opvang gaat: ik heb een tweedehands flesje met een naamsticker die ik er absoluut niet afkrijg. Waar koop ik die?
Rond 1 jaar hebben wij heel veel gezwommen met onze dochter, die rode swimtrainer vond ik echt niks. Ze zakte daar altijd in weg. De gewone gele baby float beviel beter. Puddlejumper hebben we niet geprobeerd, waar je zegt, datis zo’n verschil in gewicht, dat leek me te groot (en dus misschien niet veilig).
@MyMoon de naamsticker? Goedgemerkt heeft goede die goed blijven zitten.
Goed gemerkt heeft ook vaak kortingscode, moet je even googlen voor een code.
Dankzij jullie berichtjes kom ik er nu achter dat het misschien wel ranzig is dat ik het speentje altijd los in zijn tasje mee geef.
Oh nee hoor! ik gooi ze ook overal in een tas. Alleen ik had nog zo’n plastic bakje, die zit standaard in haar tas.
Wij hebben een speenknuffeltje van Jollein aan zijn speen gedaan. Zoals deze: https://www.bol.com/nl/p/jollein-olifant-elephant-knuffeldoekje-storm-grey/
Mag dat wel?
Ja denk het wel, maar ze trekt de speen er dan heel snel uit als er iets aan zit ik ga eens kijken wat ze vinden van plastic bakje met naamsticker.
Bij ons mag er niks aan de speen zitten, geen speendoekje helemaal niks. Knuffels mogen alleen zonder oogjes etc. (k. der favo knuffel heeft harde oogjes en die mag dus niet, want die zou ze eraf kunnen pulken. Wij krijgen ze er zelf met geen mogelijkheid af of uberhaupt beweging in maar goed, regels zijn regels). K. en R. hebben zon happy horsetut die ze meenemen naar de opvang en die hebben lange armen . Speen los en dat knuffeltje mag wel, maar speen aan arm knuffeltje geknoopt niet
@Printemps ik ben er ook best makkelijk in hoor. Als we overdag weg gaan en ik weet dat K. bv in de auto moet slapen dan doe ik haar speen van thuis met speendoek eraan zo in het voorvak vd luiertas
Wij kregen deze waarschuwing van IKEA, terugroepactie op veelgebruikte bordjes. Misschien heeft iemand er iets aan.
Hm ik zat eigenlijk zelf ook aan een speenkoord te denken, waarom mag dat niet dan?
Ik had ze er verder ook nog nooit over gehoord tot het bericht van laatst dus ik dacht ik plak wel wat naamstickers overal op maar met de speen kan dat inderdaad niet, mijn baby stopt deze ook vaak verkeerd om in haar mondje dus dat is niet handig.
Kan om de nek komen, losse onderdelen in de mond etc. Risico’s, daarom doen ze het niet.
Slapen jullie kinderen van 10-12 maanden wel grotendeels door? N slaapt nu sinds twee maanden of zo op haar kamer en de nachten dat ze doorsliep zijn op één hand te tellen. Het inslapen gaat meestal wel goed en vaak het eerste deel van de nacht ook, hoewel ze wel onrustig is, maar vanaf 4 uur begint ze bijna altijd te huilen. Niet klaarwakker maar een beetje half in slaap, half wakker. Ze laat haar hoofd gewoon liggen. Soms houdt het na een paar minuten op maar dan begint het na een kwartier opnieuw. Troosten in bed lukt niet, dat maakt het alleen maar erger, dus eigenlijk leggen we haar altijd bij ons en dan slaapt ze meteen verder en een stuk rustiger ook over het algemeen. Herkent iemand dit?
Ja, zo is het hier ook altijd gegaan eigenlijk. Ze slaapt vaak genoeg wel door hoor, maar als ze wakker wordt is ze niet in bed te troosten dus op eem gegeven moment hebben we besloten dat we alle 3 zoveel aan onze nachtrust gehecht zijn dat we haar dan bij ons nemen, dan kunnen we allemaal meteen verder slapen.
N.Slaapt al sinds hij 6 maanden is, dus vanaf september niet door. De keren dat hij tot half 7 sliep zijn op 1 hand te tellen. Hij heeft toen hij 4-5 maanden was wel nachten doorgeslapen. Maar nu dus al heeeel lang niet meer. Dus helaas ken ik het zeker. Hij was s nachts meerdere keren wakker en we waren dan ook altijd wel een paar uur zoet. Echt zó slopend. Namen hem ook altijd mee in bed maar was op een gegeven moment ook niet meer de ultieme oplossing.
Naja nu spreek ik in de verleden tijd want we zijn nu in een heel traject met een slaapcoach. We zijn sinds 2 weken acuut gestopt met het mee in bed nemen. En sinds deze week wordt hij meestal ‘pas’ rond 5 uur voor t eerst even wakker. En we zijn veel minder lang bezig. Dus voor ons is t al een hele verbetering.
Ze gaf wel aan dat de 12 maanden slaapregressie écht een bitch is. En die heb ik hier ook écht gevoeld.
Heel herkenbaar! Onze N is nu 16 maanden en het gaat al een stuk ‘beter’. Ze slaapt steeds meer nachten gewoon rustig door in haar eigen bed. En als niet dan pakken we haar gewoon tussen ons in. Nu mis ik haar zelfs als ze weer een hele nacht in haar eigen bed slaapt