Heel herkenbaar. Hier begon het rond de 8/9 maanden. Hij sliep sinds 6 maanden op zijn eigen kamer waar hij door sliep en voorheen ook op onze kamer.
Toen rond de 8/9 maanden werd hij elke nacht huilend wakker en namen we hem maar bij ons en daar sliep hij dan gelijk verder.
Nu is hij bijna 18 maanden en het gaat nog steeds hetzelfde. Ik vind het niet erg als hij bij ons in bed beland en op deze manier slapen we allemaal prima.
Ik denk dat hij nog steeds die geborgenheid zoekt en op een gegeven moment slaapt hij vast weer in zân eigen bed.
Ik denk dat als je niet wil dat ze bij jou in bed gaat slapen elke nacht, slaaptraining zal helpen.
Hier hetzelfde⌠onze N. was eigenlijk altijd een hele goede slaper en sliep al snel de nachten door maar sinds ongeveer 2/3 maanden is het drama. Inslapen gaat perfect. Ze wordt vaak half wakker rond 1 en tussen 3 en 5 uur. Vaak geven we dan een flesje omdat ze daar rustig van wordt en dan zo weer verder slaapt maar nu denken we dat dat weer gewenning is geworden omdat ze steeds rond dezelfde tijd komt. Mijn vriend moet heel vroeg de deur uit dus meestal doe ik de nachten. Vannacht zat ik er zò doorheen omdat echt niks goed was. Uiteindelijk heb ik de babyfoon uit gezet omdat ik ècht niet meer kon .
Andere mensen die groninger badolie gebruiken voor hun kind, wat doe je met de haren? Haar haren worden er zo vet van en ik wil ze niet elke keer moeten wassen met shampoo, en ze vindt het zo lekker om in bad te liggen maar dan komt haar haar sowieso in het badwaterâŚ
Ja herkenbaar! N heeft hiervoor ook een tijdje wel doorgeslapen. Fijn dat het voor velen herkenbaar is in elk geval, dan weet ik dat het niet âraarâ is dat dit gebeurt. Ik vind het ook niet per se erg als ze bij ons in bed belandt, hoewel ze wel heel beweeglijk is en ik mezelf soms aan het voeteneind terugvind. Ik kijk het nog even aan!
Ik vond de periode vlak voor K. 1 was echt de zwaarste van de afgelopen 2jr. Combinatie van stoppen met nachtvoedingen, kies die doorkwam en slaapregressie denk ik. Wat een rotweken waren dat. Gillen, drama, niks was goed. En dat hield ze 1,5u lang vol, rustig 2-3x per nacht. Maar ineens was het beter! Nu wordt ze af en toe met periodes verdrietig wakker en is het ff knuffelen of heel even bij ons liggen en dan is ze weer oke en gaat ze naar haar eigen bed.
Hier was het rond het jaar ook drama, wat @Suikerklontje zegt idd. Plus dat ze zich wat meer bewust zijn van alles en dat ook inzetten. Is echt even een klote periode maar daarna ging het 99 van de 100 keer wel beter
& @Ohappyday Fijn om dit te lezen! Ik zit nu namelijk echt op een punt dat ik mij afvraag of het Ăźberhaupt ooit nog goed komt. Wat natuurlijk onzin is want ik weet dat dat zo is maar pff, we zijn dit ook zo niet gewend van haar.
Ik kom hier nooit als kinderloos persoon maar een vriendin van mij is nu zwanger en ik wil een cadeautje voor haar kopen.
Wat is leuk en handig om te geven? Budget is ongeveer ⏠20-50 euro.
W is 13 maanden en heeft nog nooit doorgeslapen Vannacht toevallig begonnen met in eigen bedje slapen, maar halverwege nam ik hem ook weer bij me. Wij kiezen altijd de makkelijke optie voor zoveel mogelijk nachtrust.
Zijn er hier mamaâs die hun kind (die van mij is ruim 9 maanden) twee warme happen geven op een dag ipv brood? Ik neig ernaar dat te gaan doen omdat I brood dus gewoon echt niet lekker lijkt te vinden. Er gaan een paar hapjes in en dan is hij er alweer klaar mee. Omdat hij nog niet zoveel brood eet komen we niet van de vierde fles af. Ben benieuwd of meer babyâs dit hebben en hoe je dat dan aanpakt. Wil het wel blijven proberen maar dan misschien eerst als tussendoortje en niet meer als hele maaltijd, het is zoân lange zit. Zijn nu een uur bezig met een halve boterham en dan ook nog strijd terwijl hij bijna 200 g aardappels/groente binnen 10 minuten op heeftâŚ
Wel eens bordje (baby)pap geprobeerd? Misschien vindt hij dat wel lekker.
Geprobeerd, maar ook geen succes. Heb ook al bananenbrood gebakken, dat lijkt hij wel iets lekkerder te vinden maar ook niet fantastisch. Rijstwafels en babykoekjes vindt hij wel heel lekker, maarja dat eerste vult natuurlijk amper en dat tweede is echt bedoeld als tussendoortje.
Geen ervaring met 2 warme happen, maar mijn dochtertje deed eerst ook moeilijk met brood. Ze gooide alles op de grond en at echt bijna niks ervan. Meestal bakte ik dan banaan-ei pannenkoekjes of havermout pannenkoekjes. Maar ik bleef het wel aanbieden. Ze is nu 12 maanden en eet ineens 2 sneetjes achter elkaar. Ik geef nu ook steeds stukje voor stukje omdat ik merk dat ze er anders mee gaat spelen. Geen antwoord op je vraag misschien, sorry, maar misschien heb je er wat aan!
Fijn dat ze het nu beter eet! Ik geloof ook wel dat dat goed komt hoor, uiteindelijk gaat hij ooit ook een 16jarige puber zijn die 7 boterhammen in zân lunch eet maar het is meer dat flessen afbouwen nu heel lastig gaat.
Ja hier ook mee gemaakt. Nu (19 maanden) nog heel vaak 1 of 2 keer huilend/half slapend wakker. Soms valt ze zelf weer in slaap, soms gelijk nadat ik even binnenkom en zeg âga maar lekker slapenââ en een hand op haar rug leg waardoor ze weer op haar buik gaat verder slapen. Maar ook periodes dat je als een ninja de kamer uit moest sluipen of maar in de stoel erbij moest gaan zitten. En na 1,5 uur sliep ze dan eindelijk, maar ging ze gelijk huilen zodra je net in je eigen bed lag.
Vorige week een paar keer snachts wakker en ineens elke ochtend tussen 04:00 en 05:30 ineens klaar wakker.
De afgelopen 2 nachten sliep ze door en vanochtend sliep ze voor het eerst in maanden tot 07:30!
Edit: gisteravond was een drama. Ze wilde niet slapen. Eerst maar even laten huilen, toen ging mijn vriend er naast zitten, toen weer krijsen en haar knuffeldoek uit bed gooien. Toen maar even geknuffeld en weer even laten huilen. Toen maar een schone luier en wat drinken want ze krijste zo hard dat ze moest hoesten. Weer krijsenâŚtoen maar even gelaten en na 30 minuten terug gegaan en viel ze eindelijk om van vermoeidheid. Geen idee waarom en hoop dat we nu niet dit elke avond gaan krijgen
O. (13 maanden) krijgt op de opvangdagen warm eten op de opvang en eet dan âs avonds ook warm met ons mee. Ik zie niet in waarom dit slecht zou zijn. Hij krijgt zo nog meer groenten binnen.
Op de opvang eet hij bij ons ook s middags warm, maar dan geven ze de kindjes daar om 4 uur alsnog wel een boterham. Nee ik zou eigenlijk ook niet weten waarom het slecht is. In het buitenland is het sowieso veel gebruikelijker en geven ze in veel landen een baby niet eens brood. Het zit echt in onze cultuur verweven natuurlijk⌠ik hoop een beetje dat hij het op een gegeven moment wel lekker gaat vinden.
Zijn er hier meer mensen met een Uppababy Vista 1? Ik was heel enthousiast in het begin, maar mijn dochter (1.5) zit er helemaal niet goed meer in. Ze zakt de hele tijd onderuit en/of schuin. Ik heb al meerdere keren het tuigje strakker gemaakt, maar het blijft. Iemand hier ook ervaringen mee?
Mooie kwaliteit hydrofiel doeken van bijvoorbeeld jollein, alles van Sophie de giraffe is leuk, liewood servies, een oball, little dutch regenboog of stapelringen.
Wat is nou dĂŠ Activity Gym voor een baby van 3,5 maand? Mag best hysterisch zijn, ben er ondertussen al voor gezwicht dat babyâs dat toch best leuk vinden.
Oh, en graag eentje die ook op de buik liggen/spelen stimuleert. Ik vind die van Lovevery erg mooi maar beetje te duur.