Wat wij deden toen M. zo oud was, was een potje geven en daarna mocht ze nog gewoon met ons mee eten. Zo lag er geen druk op, at ze sowieso genoeg maar leerde ze wel wat smaken kennen enzo.
Maar ik weet niet of dit de oplossing is want M is niet de beste eter haha
Bedankt allemaal!
@Schorem N krijgt ook meestal een potje maar ze eet twee of drie happen en dan gaat ze kokhalzen en haar gezicht wegdraaien etc. Ik denk dat het zoals @anon18050057 aangeeft gewoon een toneelstukje is en ik voel me er ook niet goed bij om steeds toe te geven dus we gaan het wat strenger aanpakken als ze weer beter is.
Je kunt ook proberen om haar bijv om een uur of 16 alvast wat groenten te laten eten. Of proberen zelf te laten eten? Nu heb ik geen klagen want heb een goed eter hoor, dus weet t ook niet haha.
Laat je N ook zelf eten? O weigert van het lepeltje te eten/gevoerd te worden en wil alles zelf met zijn handen eten. Dus hier is het vreetjurk aan en zelf laten eten. Hij heeft kennelijk behoefte aan autonomie. Met 13 maanden eet hij inmiddels de meeste dagen met de pot mee. Nu kies ik ook meer voor kindvriendelijk eten zoals pasta/riso/rijst met groenten en zonder kruiden.
Rode paprika eindigt nu wel elke keer op de grondā¦
Ja doen we ook! Ze is normaal wel een redelijk makkelijke eter, zowel als we het haar met een lepeltje geven als wanneer ze zelf eet (hoewel ze dan ook wel om de groente heen eet vaak). Maar ik wil er toch wat meer een gezamenlijke gelegenheid maken dus ik denk dat ik haar voortaan inderdaad maar zelf laat eten en dan zoveel mogelijk hetzelfde als wij eten.
Haha hier beland er veel op de grond, behalve rauwe rode paprika. Dat is schijnbaar het lekkerste wat er bestaat. Grappig hoe de kindjes allemaal zo verschillen.
@Neverland Oo een kleine dramaqueen haha. Misschien zoals hierboven ook gezegd wordt : wat groente aan het eind van de dag? En dan niet in de stoel of aan tafel, maar gewoon op de salontafel oid. Dat het iets meer casual is?
Ik had een paar dagen geleden hier om advies gevraagd omdat mijn dochter voor het slapen savonds zeurde tot ze in slaap viel (ik heb geen slaap, ik wil naar beneden etcš)
Sindsdien slaap ik niet naast haar, maar zit op de grond en reageer zo min mogelijk en ze doet het zo veel beter nu! Ze klaagt niet meer, wel wil ze af en toe iets vertellen of kijkt ze wat ik aan het doen ben, maar uiteindelijk valt ze gewoon rustig en iets sneller in slaap.
We hebben ook geprobeerd dat ik op de gang mocht wachten, maar dat vond ze toch te spannend en ze riep me terugā¦
Ben blij dat het nu beter gaat, bedankt moeders voor de tips
Nog even over die puddle jumpers en happy swimmers. Ik zie dat ze vanaf 14/15 kg gaan. N. Is nu 10 kg.
Ik heb wel zoān swimtrainer maar vond, toen hij kleiner was, dat er dan zoān groot gedeelte van de rug boven water bleef.
Wat deden jullie rond dit gewicht (of leeftijd, 1 jaar)? Toch in de zwemband? Of kan zoān puddle jumper/happy swimmer al bij een lichter gewicht? Alleen bandjes om voelt ook zo weinigā¦
Wij gaan dit weekend een weekendje weg en door corona hebben wij het campingbedje bijna nooit gebruikt en heeft ze er dus ook nooit aan kunnen wennen. Hooguit 1 of 2 keer bij opa maar ook dat was drama. Nu heb ik het campingbedje opgezet in haar kamer om haar slaapjes in te doen met het idee dat ze er alvast aan kan wennen. Ze gilt het alleen uit en wilt echt niet slapen, en ik ben bang dat dit het hele weekend zo gaat. Hebben jullie nog tips?
De ongewassen hoeslaken van het ledikant in het campingbedje doen! Dan ruikt het lekker vertrouwd
Wij halen in de ochtend hoeslaken van het bedje af en doen dat dan om het matrasje van het campingbedje. Het idee: zijn geur zit erin. Geen idee of dat helpt maar hij slaapt wel in het bedje.
+1 voor beddengoed van het ledikant afhalen en meenemen. Pyjama, slaapzak, knuffels; alles gaat bij ons āviesā mee
Ik volg de winkel babyentiener (?) en die hebben best vaak korting en acties op populaire wagens
Oh dit wekt zoān error bij me op! Vind het heel logisch en zou het voor M. hetzelfde doen. Maar ik heb echt een hekel aan gebruikt beddengoed. Ik zou mān bed het liefste iedere dag verschonen.
Dan zou ik wel adviseren om in de winkel te kopen en niet te bestellen, de levertijd daar is heel erg lang en de klantenservice niet echt goed helaas
Heeft iemand ooit de initialen of naam van kind in speen gekrast? De opvang wil dat alle spenen en knuffels labels hebben, omdat er veel dezelfde zijn en alles door elkaar komt. Ik vertik het om nieuwe spenen te kopen met naam of labels o.i.d., voor die 2/3 keer op een dag dat ze hem in bed nodig heeft met in slaap komen. Stickers met naam heb ik, maar kan ik niks mee nu.
Op het etiket van de knuffel heb ik haar naam maar gezet met stift.
Scheelt eraan wat voor speen maar misschien zwarte stift? Maar dat is niet handig als ze wel eens de verkeerde kant in haar mond stopt.
Wij hebben er een (goedkoop) speenkoord aan met een sticker met haar naam erop. Dan kunnen ze die er altijd vanaf halen als ze haar in bed leggen. Hoef je tenminste niets met de speen zelf te doen.