Tips, ervaringen & aanraders #4

Zo krom dat het dan ook per zwembad verschilt. Allemaal een vrije interpretatie. Haha. Hoop dat binnen snel open gaat. Half juni gaan we naar centerparcs. Zou toch lekker zijn als het dan open is :hugs:

Heb he die info van Landal en Centerparcs op hun eigen sites gevonden gewoon? Keek gister even op CP en toen kon ik t niet zo gauw vinden.

@nefertiti58 ik had me er ook zo op verheugd! Maar wellicht is er bij jou in de buurt wel een zwembad die het toch wel aanbieden?

Staat op hun corona-faq pagina :blush:https://www.centerparcs.nl/nl-nl/faq Ik had ook al zitten zoeken want mn man wilde meteen iets boeken voor als we weer mochten zwemmen. Maarja baantjes trekken met een van bijna 2 en 1 van 5 maanden gaat hem niet echt worden :sweat_smile:

1 like

Officieel mag je alleen nog maar banenzwemmen. Bij de volgende versoepeling mag er meer in het zwembad! Komt omdat een zwembad een doorstroomlocatie is en die zijn nog dicht. Bij de volgende versoepeling mag er weer recreatief gezwommen worden. Bij centerparcs is ook alleen t golfslagbad open.

Maar @June88 wij hebben een puddle jumper

2 likes

Oh daar had ik dan weer niet gekeken. Stom, dankjewel!

Hahaha ah joh, hup op je rug binden, in het water ben je toch gewichtloos :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Thnx voor alle tips! Ik ga zo’n jumper en vleugeltjes bestellen. Kunnen we kijken wat fijner is. Waarschijnlijk roept hij vooral NEE NIET!

1 like

Ik vind die “jumper” die ze bij decathlon hebben heel fijn. Die kan je naast het drijfspul ook nog opblazen, dat voelt volgens mij voor die kinderen ook prettiger. Mijn oudste is iig een enorme zeur wat betreft randjes en labeltjes en dingetjes, maar die wilde ze wel om

Edit: deze dus:

En je kan hier de gordel los maken en dan heb je gewoon losse bandjes

3 likes

Dat is dan weer geen optie, of heeftie al zn zwemdiploma???

1 like

Hij denkt van wel. Ging vanmorgen ook zelf luiers kopen. Mocht niet mee naar de kassa, hij ging zelf wel. En dan zo met dat handje :raised_hand:t3: Nee niet!

Oh thnx @Unquestionable ik ga eens kijken!

7 likes

Gezellig :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

N eet al een paar weken amper warm eten 's avonds dus ze krijgt dan vaak brood. Nu vraag ik me af of ik dat wel moet doen? Misschien weet ze nu dat ze toch brood krijgt en ze is dol op brood haha. Maar ik wil ook niet dat ze niks eet. Hoe doen jullie dat?

Ik ben hard denk ik, maar hij eet wat er op tafel staat en anders niet :upside_down_face: Vanaf t begin zo gedaan!

4 likes

Wij ook inderdaad @Neverland

1 like

Ik blijf het ook gewoon geven/proberen zonder iets anders aan te bieden. Soms dan neemt ze toch nog een paar hapjes na een huilbui. Momenteel skipt ze vrijwel alle groentes van haar bord, en ik vind dat echt zo frustrerend. Maar ja, niks aan te doen. Zal hopelijk nog wel goed komen.

2 likes

Ja, ik ook. Een enkele keer, als ze ziek is ofzo, pakken we wat anders. Verder bepalen wij wat er gegeten wordt en zij hoeveel.

1 like

Precies. Overigens wel altijd yoghurt na, of hij gegeten heeft of niet!

2 likes

Ik moet daar ook eens naar overstappen. Ze krijgt nog altijd flesje in de avond (pyjamapapje for the win!). Hier in denemarken krijgen ze vaak nog ‘goedenachteten’ of ‘goedenachtpap’ vlak voor ze naar bed gaan. Bordje pap, of banaan en nog een havermoutcake ofzo.

Ben een beetje aan het twijfelen of we dat ook gaan doen, snap het principe wel. Maar kunnen ook gewoon yoghurt als toetje geven (ze krijgt niet zo vaak een toetje).

Weet iemand of er een logische lijn zit in wanneer er korting op kinderwagens (ea.sy.wal.ker) komt bij (pr.enatal) ze hadden het bijv t/m moederdag maar toen hadde we nog geen een kinderwagen gezien :grimacing:

Hier is het ook pech als hij niks eet. Die kids zijn zoooo slim en weten dan precies wat ze de volgende dag moeten doen om een broodje te krijgen :slight_smile: ik vond het de eerste keer ook erg, maar toen ging hij zonder eten naar bed (blijkbaar had hij geen honger) dus toen hebben we hem ook geen fles gegeven. Bleek ie dus ook zonder fles te kunnen ‘s avonds :grinning_face_with_smiling_eyes: haha dus daar zijn we ook vanaf. De dag erna at hij weer gewoon maar soms wil hij echt niet, naja prima.

Edit: mijn kind is wel bijna 2, dat scheelt misschien. Ik weet niet meer hoe ik het toen deed, maar we hebben nooit iets gegeven ipv het eten. Soms wel een uurtje of half uur later nog even een stuk banaan, als hopelijk de link met ‘geen avondeten’ niet meer gelegd zou worden haha.

1 like

Onze dreumes heeft een erg droge/ruwe huid. Is er een bodycreme of olie die jullie aanraden? Een gewone babyolie doet niet veel.

Ik ken iemand die daar werkt ahum ik echt niet hoor maar volgens mij zit er niet echt logica in. Diegene ik echt niet kan het wel in de gaten houden voor je?

7 likes