Doe je dan gewoon het licht aan? en wat voor een speelgoed geven jullie?
Ben bang dat die van mij gewoon alles uit bed gaat gooien
Mijn dochter had in de buik echt minstens 3x per dag de hik en toen ze geboren was ook. Ze was ook echt gulzig, klokte alle melk zo naar binnen. We zijn toen naar de osteopathie geweest. Dat hielp.
Ja! Ik kom binnen, doe het gordijn open en zet een mand met blokjes in zijn bed en soms een vrachtwagen ofzo erbij en dan zeg ik “veel plezier, tot zo” en ga weer in bed liggen. Dat werkt dan nog een half uur of drie kwartier… probeer het eens zou ik zeggen uit bed gooien doet hij hier trouwens ook, maar dan issie ook weer ff bezig haha
Wat was het eerste ‘speelgoed’ waar jullie baby mee ging spelen of interesse in had?
En hoe oud was hij / zij toen?
Ben heel benieuwd!
vanaf hier naar beneden
Ja hier waren de loopylinks vanaf 8 weken oud al een hit!
Ja, wij hebben dat ook gehad. Nog nooit dat liedje gezongen, maar deed het 1 keer voor het slapen gaan. Hij kreeg bij de eerste zin een pruillipje en ging daarna hard huilen. Ik vond het zo bizar, dat ik bij de opvang en mijn ouders heb nagevraagd of ze dit liedje wel eens voor hem zongen. Maar dat hadden ze niet.
Het is nu over, dus wat het is geweest weet ik niet.
Hoe is het nu met je zoontje? Al wat minder pijn?
4 weken ongeveer, een felkleurig knisperdoekje
Misschien wat onduidelijke foto’s maar mijn dochtertje heeft sinds vandaag ineens kleine bultjes op haar buik. Ze is 1 jaar en heeft koorts gehad. Die is inmiddels wel gezakt. Iemand die weet wat dit is?
5e of 6e ziekte, een van die twee begint met koorts en dan vlekjes. De andere is eerst vlekjes en dan koorts.
Vijfde of zesde ziekte? Had die van mij ook rond die leeftijd. En idd eerst koorts
& @poesch ah, bedankt voor de reacties. Ik vermoedde al zoiets! Misschien een stomme, overbodige vraag. Maar gaat dit vanzelf over of is het wel echt noodzakelijk om de dokter te bellen?
Vlekjes zakken waarschijnlijk met 1/2 dagen weer af, als je zelf twijfelt kan bellen natuurlijk altijd!
Ik heb toen een foto geappt naar een vriendin van mijn moeder die huisarts is. Zij zei: niks aan te doen, als ze ineens enorme koorts krijgt moet je bellen. Maar als ze vlekjes krijgen is eigenlijk alles al achter de rug.
Ik denk ook 6e ziekte! Je kunt altijd de huisarts even bellen morgen of je een foto mag mailen. K. had het vorig jaar tijdens de eerste lockdown, paar dagen koorts (goeie timing toen, had er wel even stress van) en toen de koorts weg was dit soort vlekjes op haar romp en later armen en benen. Vlekjes zijn idd het laatste “symptoom”, dan zijn ze er eigenlijk al doorheen.
Hij heeft nog steeds veel pijn. Ook bij het eten en drinken. Soms neemt hij 2 hapjes van bv yoghurt en kermt hij daarna 10min van de pijn. Op een ander moment gaat het iets beter.
Ik vind het echt heel heftig om mijn kind zo te zien.
Nog bedankt voor de tips. Heb ook al roerei gemaakt voor hem😊. En bedankt om er nog aan te denken!
B. heeft voor het eerst (denk ik) luieruitslag. Snap niet zo goed waarom ineens, zitten echt rode pukkeltjes nu, ziet er niet zo fijn uit. Ik smeer nu met sudocrem, maar lijkt nog niet zomaar weer beter te worden. Moet/kan ik iets anders hiervoor halen?
Ik had dit ook bij mn dochter toen ze 1-2 jaar oud was… Het gaat vooral om de setting volgens mij. Ook een slaapliedje met melodie op tv en huilen dat ze moest jeetje… Dit deed ze dus bij haar oma, maar ook een x heel toevallig toen ik er bij was. Ik dacht dat ze mij miste, maar dat was het dus niet…
Sindsdien vermijden we dat liedje🤣
Ik vond stukjes watermeloen ook heel prettig! Vooral als het uit de koelkast kwam. Van die kleine stukjes kan je dan helemaal fijn sabbelen en dat water is dan helemaal koud. Ik weet niet of het voor jouw zoontje ook werkt. Beterschap en sterkte! hopelijk gaat het snel beter.