Ik dacht ook dat ik iets gemist had. Hier bijna 2 en ze slapen nog in het ledikantje. Ben ook wel bang dat ze dikke fissa gaan vieren samen als ze uit bed kunnen.
Ik begin er pas aan als ze niet meer in hun ledikantjes passen of als ze er uit kunnen klimmen. Weet zeker dat anders minstens 1 van de 2 de boel op stelten zet, hoef niet te zeggen wie natuurlijk
Ik heb hetzelfde, denk dat R lekker over gaat als hij 3 is ofzo. Bij ons komt er geen tweede dus geen reden om door te schuiven
Haha dit was dus ook mijn plan, omdat er 1,5jr tussenzit hebben wij gewoon een 2e ledikant gekocht. Vond het wel lekker handig dat ze er niet uit kon. Tot ze dus besloot eruit te gaan klimmen en daarmee gevaarlijke toeren uit te halen. Beetje jammerlijk, want had gehoopt die strijd over uit bed komen op gekke tijdstippen nog 1,5 jaar uit te stellen maar goed die strijd valt tot nu toe mee (alleen uhm wat nog niet is kan nog komen toch… lief kleuren doet ze ook niet meer namelijk, zodra je 2sec niet kijkt kleurt ze heel de vensterbank oranje )
Hier ook heel veel de hik in m’n buik en ook daarbuiten. Ze schijnen zelf niet zo last te hebben van de hik. B. had ook verborgen reflux, volgens mij gaat dat ook vaak samen. Laatste tijd eigenlijk veel minder de hik maar ze is nu ‘al’ vijf maanden. Gebeurt nog wel eens dat ze ineens melk teruggeeft en daarna de hik heeft. En houdt dan ook heel lang aan, laatst liep ik door de winkel hoorde je alleen maar B. hikken, ging pas over bij de volgende voeding thuis. Volgens mij kun je er niet zoveel tegen doen.
K. drinkt buiten de 2 flessen om die ze nog krijgt nauwelijks iets. Ze drinkt soms paar slokjes water, maar echt minimaal. Natuurlijk zit er ook vocht in de fruithap, pap en ze krijgt ook yoghurt en groentehap. We bieden het wel aan, ook andere fles/beker geprobeerd maar ze duwt het meestal weg. Ze heeft wel gewoon plasluiers. Is dit erg? Iemand tips? Diksap vindt ze ook goor.
N dronk ook nooit! Tot hij 1 was en ineens begon te drinken. Hier werkte het t beste om uit een gewone beker te laten drinken, en dan dronk hij vanille yoghurt met water Is helemaal goed gekomen!
Lief meegedacht! Ik was niet duidelijk, ze is niet ziek. Dit is normaal.
@June88 haha wat een combi ook! Ja als ze echt dorst heeft, zal ze wel drinken toch. Ze is wel heel gulzig bij die melk dan, alsof ze verder niks krijgt
Klinkt alsof ze wel genoeg vocht binnenkrijgt.
Bij ons ging hij opeens meer drinken toen het wat interessanter werd. Ik deed bijv. komkommer in zn doorzichtige drinkbeker. Hij drinkt nu uit een rietjesbeker waarbij er een verzwaring aan het rietje vastzit. Vindt hij ook maar al te interessant.
B. ook joh… echt in 5 minuten is het op hoor kan het ook niet rekken of zo. Lees wel eens van kindjes die een half uur over de fles doen. Of als tip: ga tussendoor verschonen en geef dan de andere helft, nou dat werkt hier niet.
Ja speen 3 zijn we nooit aan begonnen bij dr brown, ze heeft het anders te snel leeg en dan is het spugen!
L. ( bijna 7 maand) slaapt sinds kort in haar ledikant ipv haar wieg. Ze kan draaien en we vinden de wieg daarom niet meer veilig. Maar in het ledikant kan ze dus heel goed draaien, eerst op haar buik en dan horizontaal. Ze draait zich nu constant om en als ze is omgedraaid begint ze te huilen. Slapen op haar buik wil ze niet. Zelf terugdraaien doet ze niet. Nu moeten we dus 20x terug ofzo tot ze zo uitgeput is dat ze niet meer draait. Ze kan wel terugdraaien maar in haar bed doet ze dit niet ( misschien door slaapzak? maar ze probeert het ook niet) Iemand ervaring en tips? Ik denk dat ze het misschien eng vindt, zoveel ruimte en geen beklede wanden.
Het is een fase! Ik dacht ook dat het nooit zou stoppen maar als ze eenmaal goed kunnen draaien dan gaat het vanzelf over. Wel mega irritant. Wij hebben trouwens wel een bedbumper om de prikkels wat te verminderen (mag in DK wel, in NL niet, wij doen het dus wel).
Pff hopelijk een korte fase. Ze slaapt echt extreem onrustig, echt sneu.
Hier in dezelfde fase maar ze draait zich in haar ledikant snachts nog niet om en ligt onder een Fedde en Kees lakentje dus dat lukt ook niet echt. Maar je hebt ook de snoozz wikkel, die heb ik zelf ook omdat ik het toch een beetje eng vind en daardoor kan ze dus niet draaien of schuiven en geeft ook een beetje geborgenheid (B. lag altijd graag ingebakerd en nu niet meer). Ze heeft heel lang op een anti reflux (schuin) matras gelegen en daar zat ook zo’n wikkel bij. Misschien een idee?
@Harmon ja hier wel maar dat is omdat ze het associeert met naar bed gaan en dat niet wil
Is echt sneu inderdaad, en gewoon heel vervelend. Was voor ons de grootste reden om een ledikant bij ons op de kamer te zetten haha dan hoefden we er niet uit (maar alleen op voeteneind liggen en hand erin steken). Ze heeft nu dus zowel een ledikant op haar eigen kamer (is niet op dezelfde verdieping als onze slaapkamer, dutjes overdag, het ‘echte’ ledikant) en een goedkoop Ikea ledikant op onze kamer. Dusss ik snap je wanhoop
Nvm.
Misschien wordt je baby emotioneel van jouw stem/liedjes? Misschien geen hele goede bron maar een beetje dit idee: Baby emotioneel om zingen moeder. Kan dat? | RTL Nieuws
Dat zijn goede ideeën. Mijn zorg is alleen dat ze dan niet leert hoe ze fatsoenlijk moet slapen en het nodig gaat blijven hebben. Maar veel mensen gebruiken volgens mij zo’n fedde en kees laken dus misschien is dat alleen maar mijn gedachte. Na nog een slechte nacht denk ik er misschien al anders over
Nu leggen we haar soms maar in haar wieg maar echt veilig is dat niet meer.
@Ovenschaal ze slaapt gelukkig al bij ons op de kamer. Inderdaad liever dat dan heel de tijd heen en weer lopen.
Wij hebben dr tot 9 maanden in de cosleeper gehad omdat ze daar ook niet zo goed kon draaien idd, echt zolang mogelijk haar daarin gepropt. Ze leert het vanzelf maar kostte hier ook wel wat tijd! Nu slaapt ze ook lekker op haar buik en draait ze zelf om in haar slaap.