Tips, ervaringen & aanraders #4

Doe oordoppen in. Wij laten de baby nu in een andere kamer slapen, maar volgende week een weekje weg en dan doe ik oordoppen in. Gekreun hoor je niet meer, naar echt huilen wel.

4 likes

Ja, dat heb ik inderdaad vannacht geprobeerd! Dat houd ik er in haha

3 likes

Mocht je het bij de HEMA niet meer kunnen vinden, ik zag vorige week bij de Action ook zo’n picknickkleed liggen. Lag bij de tuinspullen.

2 likes

Het duurde bij ons ook altijd een stuk langer toen we er ook langer bijbleven, maar uiteindelijk werden we de kamer zelfs uitgestuurd en konden we dat afbouwen.

Lezen nu in de woonkamer nog boekje en dan gaan we naar zijn kamer en drinkt hij nog wat/tandenpoetsen/pyjama/etc. Alle lampen uit, nog even een paar keer ‘slaap kindje slaap’ en dan is het “Ik ga nu de kamer uit, tot morgen!”.

We hebben periodes gehad waarbij we praktisch hele series konden kijken, schuilend onder een dekentje, voor we die kamer uitkonden zonder strijd, komen van ver haha.

1 like

Denk ook dat mijn aanwezigheid haar afleidt

Hahaha er is dus nog hoopđŸ€Ł! Ik kan niet eens op mn telefoon kijken want ik krijg dan een; ‘ik zie wel wat je doet hoor’ sneer van haar🙄

6 likes

Hahah zo hoi puber

1 like

Heeft iemand een tip tegen de hik van een baby? R. Is nu 9 dagen oud, maar heeft zo vaak de hik. Ze krijgt borstvoeding met een klein beetje bijvoeding. Na bijvoeding is het wel wat erger. We proberen de fles al in delen te geven met rustmomenten erin en ze ligt rechtop op onze knieën tijdens de bijvoeding. Het gekke is dat ze ook bijna elk slaapje de hik heeft in haar slaap, wat ons dan weer wakker houdt.

1 like

Tip voor de zwangeren die net als ik geen zin hebben om alle adressen voor de geboortekaartjes te schrijven: ik heb via deze site adresstickers besteld. Ze hebben op de website al een excelsheet staan die je alleen maar hoeft in te vullen en dan uploaden. Scheelt me straks een hoop werk.

4 likes

Dit is zo’n goed idee! Wij hadden adresstickers, postzegels en enveloppen van tevoren besteld. Alles klaargemaakt, maar alleen het geboortekaartje dus niet. Toen die binnen kwamen hebben we alles binnen een kwartier in enveloppen gedaan en een sluitzegel opgeplakt. Zelfs in de kraamweek hadden we daar wel tijd voor (al is het echt niet nodig dat ze dan al verstuurd worden, wij vonden dat gewoon leuk).

2 likes

Yes sluitzegels en enveloppen heb ik direct meebesteld! Alleen nog postzegels en dan is het straks idd minimaal werk.

2 likes

L is ineens veel vroeger wakker de afgelopen weken en de afgelopen dagen al rond 05:00 uur. “Vroeger” was dat tussen 06:00 en 07:15. Geen idee waarom, en ik weet niet wat ik er aan kan doen. Heb de fout gemaakt om haar dan maar na een paar keer even proberen gerust te stellen en even te laten huilen, haar mee naar ons bed te nemen. Maar dat doe ik nu al 5 dagen, en slapen doet ze dan niet. (Ik dus ook niet :yawning_face:) schiet dus niet op. Vriendlief slaapt altijd door alles heen, zo irritant. Ze is 19 maanden nu, zou zo’n slaaptrainer al werken? Of zou dit gewoon een fase zijn?

Fase fase fase :upside_down_face: hadden wij hier ook een tijdje, is niet leuk maar gaat vanzelf weer over. Kan je een beetje speelgoed in bed geven zodat jij verder kan slapen en je kindje spelen? Dat werkt hier super goed

2 likes

Wij hebben ook een tijd gehad dat hij altijd om 5uur wakker was. Nu is het weer ‘gewoon’ 6u / 6.15

2 likes

Twee vriendinnen van mij zijn recentelijk vanuit het ledikant meteen overgegaan naar een eenpersoonsbed omdat ze het ledikant door willen schuiven voor de baby die in de zomer komt. Ene kindje was 1,5 en de ander 20 maanden en ging bij beiden meteen goed! Zij gebruiken er een bedhekje bij.

Wij gaan zelf voor een meegroeibed ipv peuterbed, dan doe je er (als het goed is) langer mee dan met een peuterbed :relaxed:

1 like

Wij hebben direct 90 x 200 gekocht, hij was anderhalf toen hij erin ging slapen. In het begin lijkt het mega groot maar valt reuze mee. Kunnen lekker veel knuffel bij. Wij vonden het ook zonde om een peuterbed te kopen. Geen spijt van!

1 like

Ik ben zo in shock van die 18 en 20 maanden naar een gewoon bed? Ik zie N dat echt nog niet doen en hij is bijna 1,5? :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Wij hebben wel een peuterbed gekocht (70x160cm), toen hij ergens 2,5 was. Hij is nu 4 en bed is nog steeds vrij ruim. Gaat mee tot aan z’n 7e. Op dat moment kunnen we altijd de nog oude peuterbed nog verkopen hù en een nieuwe 1- persoonsbed kopen. S zijn kamer is gemiddeld qua grootte en is zo’n peuterbed juist fijn. Meer ruimte om te spelen en stunten in z’n kamer! Zou daarom al een peuterbed aanbevelen.

2 likes

Hahahah echt he. Ik was ook verbaasd en dacht dat doet K. Ă©cht niet, die komt er iedere keer uit. Maar het zijn ook hele andere kindjes dan K. (en N.). Zo kun je bij die ene gewoon iets eten zonder dat ze er iets om geeft. Zit iedereen te eten en zij zit er gewoon naast aan tafel zonder eten en het boeit der niks. Nou als ik al een kast open trek staat K. erbij, laat uit staan dat ik iets kan eten zonder dat K. ernaar om kijkt. Of ze nou net gegeten heeft of niet :stuck_out_tongue:

Maar ik moet zeggen, wij hebben bij K. nu sinds kort de zijkant van haar ledikant eraf omdat ze eruit begon te klimmen en de keren dat ze er zelf uit is gekomen zijn op 1 hand te tellen! Vorige week hoorde ik van alles, kwam ik boven, ging der deur ineens open maar dat is ook een van de weinige keren. Zelfs als ze niet wil slapen blijft ze er meestal in? En 9 vd 10 keer roept ze ons in de ochtend en pas als wij haar deur open doen (hebben de klink nu omhoog) komt ze er dan uit? Ze zit dan wel al met haar benen over het randje, maar ze wacht dus tot wij er zijn. Had ik dus Ă©cht niet verwacht.

Van de week stond ze wel al voor haar deur klaar in de ochtend trouwens, met al haar knuffels in haar armen. Zo lief.

Geen tip maar wel herkenbaar. Mijn zoontje (15w) had al elke dag de hik toen ik zwanger van hem was, de VK zei dat hij dit waarschijnlijk ook zou hebben nadat hij geboren zou zijn en ja hoor. Soms wel meerdere keren per dag (en vooral nadat je hem aan het lachen maakt) maar hij lijkt er geen last van te hebben. Ik zorg wel ervoor dat hij niet ligt als hij de hik heeft als hij net gedronken heeft want dan komt er weleens melk terug. Ik zou me er verder geen zorgen over maken maar anders kun je het altijd aankaarten bij het cb.

2 likes

Hier ook vaak de hik, was in m’n buik ook al zo. Hij is nu 1 maand oud en lijkt wel iets minder vaak te worden.
Ik had gelezen dat een speentje geven kan helpen, maar weet niet of je dat wil proberen omdat je ook borstvoeding geeft.

1 like