Tips, ervaringen & aanraders #4

Ja dat dacht ik ook tot ze opeens eergisteren achter haar karretje liep en vandaag gewoon aan m’n hand!

Karretje

Via vinted gescoord, ze vindt het ook leuk om mee te spelen.

Ze krijgt van mij de tricycle voor haar verjaardag en het keukentje voor kerst, als ik ruimte heb haha.

20 likes

Hahaha dankjewel! Stelt me weer even gerust :sweat_smile:

1 like

Heeft er iemand tips voor:

• een goed matras voor ledikant, had er één meebesteld met het ledikant maar zit nu al een kuiltje bij haar hoofd :unamused:
  • een groot speelkleed (ik kan die van de Hema niet vinden?)

En wie heeft er ervaring met een kinderdrager/rugdrager, dat kan toch vanaf zes maanden ongeveer wel? Denk dat B. dat chill zou vinden met wandelen op vakantie haha :eyes::eyes:.

Zoals ik het lees, doen jullie het slaapritueel niet in zijn kamer?

Wij lezen het boekje op bed (10 min), dan licht uit en blijf ik bij haar tot ze in slaap valt.
En zodra ik het licht uit doe, begint ze al met geklaag hahah.
Nu ik er over nadenk, gaat het mij meer om het gezeur dan om de tijd… want ik zou het minder erg vinden als ze later naar bed gaat zonder zoveel gedoe (wat ik.ook heb geprobeerd zonder resultaat🙄)

Nee, hij mag op onze grote bed liggen, daar drinkt hij z’n melkfles en lezen we boekjes voor. Dan ditect door naar z’n kamer, licht uit en deur dicht. Heel soms komt hij er nog uit huppelen, maar dan ben ik wel streng en breng ik hem meteen terug. Soms hoor ik hem nog praten of zingen en valt dan in slaap.

1 like

Jaa… zou kunnen dat ze ook langer wakker blijft door mij… ik ga even kijken hoe ik mijn aanwezigheid kan afbouwen :slight_smile:

@Broodrooster thanks!

Tiny Love heeft grote speelkleden bijv zo een: Tiny Love Super Mat Meadow Days | Boxkleden | Baby-Dump

Haha dat laatste zou hier ook passend zijn :eyes::eyes:

Dit kleed is wel in winkels van Hema te krijgen. Hier lagen er pas ook nog met citroenenprint. Misschien even bellen?

Dit matras hebben wij https://www.bol.com/nl/p/abz-babymatras-combi-witte-panter-inclusief-topper-airgosafe-60-120-cm/9200000035883032/?s2a=

2 likes

Omg is ze zaterdag al 1? Pff lijkt het niet een maand geleden dat we in het Zwangerschapstopic zaten?? De tijd gaat zo snel!

2 likes

Och zo groot ook al!! Waar zijn de babies haha! I ligt graag op z’n buik en draait volop om z’n as, maar vooruit komt hij nog niet hoor, achteruit wel. Hij is nu 9,5 maand. Ik zie hem nog niet in 2,5 maand naar echt tijgeren, kruipen, zelf zitten, staan en lopen gaan :sweat_smile: hoeft ook zeker niet hoor. Lekker op z’n eigen tempo!

1 like

Het loopwagentje is hier favoriet (vorige week 1 geworden). Verder kreeg ze een loopfietsje (ook met 4 wieltjes), een poppenwagen, een zilveren, gegraveerd bestekje en voorleesboekjes.

Ook van opa’s en oma’s hoor. Niet allemaal van ons :sweat_smile:

1 like

Oh top ga ik morgen even in de Hema winkels kijken hier! Haha ja toch lekker :eyes::ghost:

1 like

Wij hebben (net als het halve forum volgens mij) een ikeamatras. Die van ikea komen als beste uit de test bij de Consumentenbond, 3 kwart vd top 10 babymatrassen staat vol met ikea :stuck_out_tongue_winking_eye: wij hebben volgens mij de krummelur voor beiden kids, die van €40,- iig.

Edit; zie ook hier Tips, ervaringen & aanraders #3 (Deel 1) - #5157 door Suikerklontje :relaxed:

2 likes

Heb je een draagzak die op de rug kan? Dan zou ik dat eerder doen met een kindje van 6 maanden. Wij hebben van familie zo’n rugzakdrager gekregen, we gebruiken het niet heel veel en zeker vanaf ruim een jaar. Ze zit daar niet ergonomisch in volgens mij. We gebruiken het voor korte stukjes, bijvoorbeeld als we in de duinen wandelen en dan op strand laten we haar er weer uit. Dat ding wat wij hebben zou een baby van 6 maanden ook helemaal in wegzakken denk ik.

Even kijken of ik een fotootje kan vinden.

Foto

Oke weet niet of dit heel duidelijk is, maar die benen hangen bijna recht naar onder, kan me niet voorstellen dat dit voor een baby goed is.

We zijn bezig met een speelhoekje. Nu had ik een heel leuk stoeltje gezien van de casa maar die is inmiddels uitverkocht.

De helft van de stoeltjes die ik nu tegenkom zijn hartstikke duur. :unamused:

Heeft toevallig iemand iets soortgelijks voorbij zien komen? Het liefst in het zwart.

@Qwerty123 , wij gebruiken nu al ruim 8 maanden de Himlavalv uit de post van @Suikerklontje en ben er nog steeds heel erg blij mee. Deukt nergens in en ziet er echt nog uit als nieuw. :relaxed:

2 likes

Ikea krummelur :ok_hand:

1 like

Oh top en ook @Suikerklontje ! Ja ik dacht ook dat er een forum matras was wist alleen niet welke haha. Mooie prijs :astonished:

@jahoor ja dat lijkt mij ook wel eigenlijk, al staat er vaak bij vanaf 6? Nee ik heb een draagzak die alleen op de buik kan en ook niet voorwaarts, de tula free to grow. Maar daar vindt ze straks niks meer aan denk ik. En lijkt me ook te warm. Misschien is een ander type wel beter inderdaad.

Oh ik zie nu je foto, ik bedoel zeg maar zo’n rugdrager met een frame. Met zo’n zonnedak haha. Geloof dat die goede wel economisch zijn maar wel prijzig als ik het zo zie.

Met de Tula Free to grow kun je zeker rugdragen! Dit mag echter pas als je kindje zelfstandig tot zit kan komen (ook in andere draagzakken mag dat dan pas). Als je eerder wil rugdragen kan dat met een draagdoek, met de Ruck knoop.

1 like

Oh echt haha, nou beter! Helemaal nog niet in verdiept :thinking: Ja ik denk dat we pas over een tijdje gaan dus dan is ze al wat ouder!

Dit herinnert mij aan een vraag die ik al een tijdje wil stellen; iemand ervaring met rugdragen met een draagdoek met oudere kindjes? K. past nu nog net in de draagzak die wij hebben van Little Frog, maar daar wordt ze binnenkort te groot voor. Ik heb ook een draagdoek, maar zou dus niet weten waar ik moet beginnen. Is die Ruckknoop ook geschikt voor kindje van bijna 2? Of andere fijne knopen daarvoor?

Ik heb dus tijdje terug wat filmpjes gevonden maar die zijn er zo intimiderend uit :upside_down_face: bv https://youtu.be/wBm-IDwa6UQ dan denk ik echt wajoooo dat lukt me nevernooit met K.