Tips, ervaringen & aanraders #4

Heb ik net voor 32 euro de Pasen sensory box van @gewooneenmama / Shaunie rau op insta besteld?
tenor (1)

6 likes

Dat is een goede. Mijn verloskundige was ook draagconsulent, misschien kan ik haar berichten

3 likes

Ja echt passen… Mijn man had een Tula en die deed bij mij echt pijn, zat een soort band aan die sneed bij mijn borsten. Toen ben ik verschillende gaan proberen en uiteindelijk kwam ik toch met een Tula thuis, maar een ander model. Nu een beetje onhandig advies maar hopelijk kan je verloskundige je verder helpen.

1 like

Ik vind haar wel leuk qua speeltips maar haar spon zo irritant. Dan eerst doen alsof je duurzaamheod nastreeft met die herbruikbare bakjes en vervolgens Primark er tig keer doorheen. En die rare olie…

Ik heb haar persoonlijke account ontvolgt, dus dat heb ik gelukkig allemaal niet meegekregen.

Ja, mooie huisjes he?! Locatie van die huisjes is ook echt ideaal. Je hebt namelijk zicht op de speeltuin vanuit de hangmat/terras. Vorig jaar lag de baby lekker te tukken en de kleuter was druk de fontein/waterval op en neer aan het rennen. En ik lag in de hangmat terwijl ik beide in de gaten kon houden hehe.

Ik heb nog wel een paar tips voor je, alleen daar zijn we (nog) niet zelf geweest dus weet niet of het in het echt ook leuk is:

www.dekleinewildenberg.nl
www.warredal.be
www.buitenplaatsbeekhuizen.nl

4 likes

Ben benieuwd wat je kindjes ervan vinden. Vond hem er heel leuk uitzien! :smile:

Vast al vaker gevraagd maar als ik zoek kom ik alleen uit op boodschappen en en aardappels :sweat_smile:

Hebben jullie een tip voor een fijne app? Ik wil makkelijk voedingsmomenten en zijn slaapjes kunnen timen.

En aanvullende vraag: A. is nu gecorrigeerd 4 weken. In de middag slaapt hij nu sinds een weekje boven en dat gaat goed. Maar hoe deden/doen jullie dat in de ochtend?
Ik geef borstvoeding en het totale gebrek aan ritme begint me een beetje op te breken :woozy_face:

@Wonderland Wij hebben ook het Stokke bedje en hebben toen de uitbreiding er gelijk bij gekocht zodat het niet meer zo slikken zou zijn :sweat_smile: Was gelukkig wel wat in de aanbieding.
Het dure bedje staat nu alleen nog wel voor niets mooi te zijn op zijn kamer, want hij heeft alleen nog maar in de co of bij ons geslapen.

3 likes

Ohh dankjewel! Ik ga kijken. Ik kan zo’n pareltjes zelf dus echt niet vinden haha.

Huckleberry is een fijne app!

E sliep overal op die leeftijd, veel op ons en in de draagzak, ook in de kinderwagen. We hadden geen ritme op de klok maar wel slapen-voeden-wakker-toetjestetje-slapen. Als A het goed doet qua dutjes boven, gewoon doen!

2 likes

Ik vond baby tracker heel fijn. Ik gebruikte het alleen voor voedingen en slapen, maar er zit nog veel meer in. Eventueel ook groeigrafieken en dingen (ook inclusief gecorrigeerde leeftijd eventueel, is een optie die je kan aanzetten). Ze hebben ook qua voeding de opties voor flesvoeding, borstvoeding en gekolfde voeding bijvoorbeeld. Nou goed, ultra uitgebreid volgens mij als je zou willen, maar voor de basis al heel erg fijn.

3 likes

Heeft iemand een tip voor een zonnebrand die geen witte waas achterlaat? Heb vorig jaar die van de Nivea kids gebruikt maar de wandelwagen en kleding kregen allemaal witte vlekken. Ik dacht nu aan die van Naïf of La Roche Posay maar wil eigenlijk eerst zeker weten dat deze dus die waas en vlekken niet geven. Dus iemand die hier tips voor heeft?

1 like

@mores Die had ik uitgeprobeerd maar vind ik net te omslachtig werken eigenlijk!
En het is net wat je zegt, hij is zo lang minibaby met bijbehorend niet bestaand ritme…
Het is meer dat ik heel erg aan het uitproberen ben wat werkt. Zeker nu m’n man weer aan het werk is.
Slaap! heb ik liggen van de bieb, zal er weer eens induiken.

Bedankt voor de herkenning, had ik even nodig :sweat_smile:

@Ovenschaal Heb hem geïnstalleerd en het ziet er wel oké uit, bedankt! Alleen pushen ze de betaalde versie wel hard.
Ik merk dat ik zoekende ben in wat ‘normaal’ is voor zijn leeftijd, dus goed om te horen! Hij kwam gister weer eens om de twee uur overdag en die dagen vind ik echt killing. Vandaag is de start in ieder geval beter :+1:

@Arya Welke bedoel je? Deze https://play.google.com/store/apps/details?id=com.amila.parenting
Klinkt goed namelijk!

1 like

Ik niet… Die van zwitsal geeft in elk geval ook vlekken die er niet meer uitgaan.

1 like

Deze: https://apps.apple.com/nl/app/baby-tracker/id779656557

Edit: Zat niet op te letten, dus apple versie gestuurd. Deze link is beter voor jou dan denk ik: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nighp.babytracker_android&hl=nl&gl=US

1 like

Mijn bijna 4 weken oude baby doet het ochtendslaapje in de box en middagslaap boven in de wieg. Wij proberen het voedings- en slaapschema uit ‘buskruit met muisjes’ en eigenlijk gaat dat wel heel goed.
Sinds deze week voelt het ook dat ik weer meer grip op de dag heb en ik ook dingen voor mezelf kan doen als hij bijvoorbeeld slaapt ipv dat de tijd aan me voorbij vliegt. Ik heb geen tips voor een app, maar als je wilt kan ik een foto maken uit het boek van de schema’s voor je.

1 like

voordeel van babytracker is ook dat je hem kunt syncen op de telefoon van je partner, dus als t kindje dan slaapt/eet waar je partner bij is dan kan diegene dat ook in de app zetten

2 likes

@MyMoon

Hier ook geen vast schema, dat kwam echt pas een beetje rond de drie maanden. Dat ik een beetje inzicht kreeg in wanneer ze sliep en dronk.

En dat ze de meeste slaapjes in haar bed ging doen of tijdens wandelen omdat ze niet zomaar meer in slaap viel bij mij op de bank of in de box of zo. Ook dronk ze tot die tijd heel onregelmatig en vaak kleine beetjes.

Nu is ze bijna vier maanden en gooit ze het ‘schema’ weer om haha. Ik hou nu 1.5 uur wakker tijd aan en dan standaard naar bed. Ze drinkt om de 2.5 uur (begin- begin). Sommige baby’s laten er langer tussen zitten maar ja, dat lukt hier nog niet haha. Maar als ze nog zo klein zijn hebben de meeste baby’s nog niet echt een ritme hoor, da’s heel normaal.

Edit: en sommige baby’s zijn daar misschien wat makkelijker in en eten en slapen ‘volgens het boekje’. Maar dan heb je gewoon geluk haha, da’s vaker niet dan wel als ik het zo om mij heen hoor (en op het forum lees). Ik heb zelf niet zoveel met schema’s van het internet, je kunt er heel onzeker van worden. Ik heb eens een schema ‘gevolgd’. Bij het tweede slaapje liepen we al voor of achter en dat vond ik maar frustrerend :joy: Enige waar ik wel altijd op probeerde te letten is de wakker tijd. Zodat ze niet oververmoeid raakte. Oh en ze slaapt nu dus nooit meer op me en hoe lastig ik dat in het begin vond hoe erg ik dat nu mis. Echt zo cliché dit.

2 likes

Volgens mij ligt het niet aannof ze wel of niet een witte waas achterlaten. Maar aan combinatie met zweten/vocht. Ik merkte het bij K. bv ook bij haar kwijlslabjes; ze kwijlde vorigjaar zomer heel veel ivm tandjes en dan zag je de zonnebrand op haar kin/nek weer verschijnen door het gekwijl (wij gebruiken die sprayflacon van kruidvat die geeft verder geen witte waas hier) en de boord en kwijlslabjes hadden dus ook de ergste vlekken.

Wat bij echt wit trouwens goed werkt is vaatwasserspoelglansmiddel. Op de vlek, 30 minuten in laten trekken, met de witte was mee wassen (doe ik gewoon op 30gr) en dan eventueel nog drogen in de zon. Heb er daarmee echt veel zonnebrandvlekken uitgekregen :blush:

1 like

En @MyMoon hier heeft ze suuuuperlang overdag nog om de 2-2.5u gedronken (ze deed ook maar dutjes van 35 minuten overdag). Als compensatie sliep ze in de avond/nacht wel heel lang. Ik vond het dus ook niet zo erg, ze sliep wel eens van 8 tot 8 en dan moet het drinken toch ergens ingehaald worden. Liever overdag vaak drinken dan in de nacht!

1 like