Tips, ervaringen & aanraders #4

Wij gaan ook als het kan in juli en/of september :heart_eyes: Zo’n zin in! Willen naar Zwitserland áls het kan natuurlijk. Dus sorry geen tips haha, wij gaan ook voor het eerst. Ik heb zoiets van we zien wel hoe het gaat, komt vast goed.

Anyway ik kwam hier om te vragen naar een fijne meegroeistoel. Ze is nu drie maanden en ik denk dat het toch wel handig is als ze er nu al in kan. Eigenlijk beetje spijt van dat ik er al niet eerder één gekocht heb maaaar goed. Is de Stokke echt zo fijn? Prijs maakt me niet zoveel uit, als het maar een fijne makkelijke stoel is waar ze dus nu al in kan. Kan altijd nog op mp kijken. Maar heb echt geen verstand van meegroeistoelen haha.

Pro stokke hier :stuck_out_tongue:

2 likes

K. heeft de oude stokke van mijn halfzusje. Die heeft mn vader gebruikt tot mijn zusje 10 was (en er zaten toen ook regelmatig volwassenen op), toen kwamen er nieuwe eetkamerstoelen en ging hij naar zolder. Daar heeft hij een jaar of 3 gestaan en toen heb ik hem geschuurd en geschilderd. Dus wat dat betreft is het echt een degelijke en duurzame stoel. Vanaf 5/6 maanden kunnen ze in de babyset, voor nu zou je dan de newbornset nodig hebben maar die zou ik dan huren voor die korte periode (vind die newbornsets 2e hands echt nog aan de prijs).

Met andere geen ervaring :stuck_out_tongue_winking_eye:

De Nomi stoel en de Stokke Steps stoel zijn ook populair/goed (wij hebben een oude opgeknapte Trip trap)

Wat voor dekentjes zouden jullie gebruiken bij de huidige temperatuur voor een pasgeboren baby? Ik heb 2 dekentjes maar twijfel of ik niet ook een warmere moet aanschaffen!

Wij hadden twee dunne dekentjes, die legden we over elkaar heen. Ook handig om de kruiken goed weg te kunnen stoppen en toen het warmer was haalden we er een vanaf!

1 like

Een dikke wollen deken gebruikte ik.

2 likes

Wij hebben een Stokke Steps en heel tevreden mee. Zelfs de 7- jarige past hier nog op, dat babyzitje klik je er heel makkelijk af.

1 like

Ik slaap er al 2,5 jaar mee :joy: en mn man pikt hem ook graag in haha. Maar toen ik weer zwanger was had ik er meer recht op vond ik. Hij wordt idd wel slapper, maar ik heb de grote variant en die was ook nu bij R. prima in het begin met voeden nog. En met slapen dus.

1 like

Thanks voor de dekentjes tips!

@Mexi ik heb een kussen van snoozzz en ik zou dat zeker niet aanraden! Slaap er nu 1,5 maand mee denk ik en is echt al heel slap geworden.

1 like

Nog als aanvulling op de dekentjes, omdat je in het begin heel kort opmaakt vouwt de kraamzorg de dekentjes vaak dubbel, dus ook iets om rekening mee te houden!

1 like

ik heb hem ook van de hema!
werkte prima, gewoon een kussenbinnenkant en niet zo duur
en heb nu een voedingskussenhoes erover zodat t kind er gewoon op kan liggen

Een Fossflakes voedingskussen! Gebruik hem nog steeds (baby 10 mnd) bij het voeden en hij is helemaal niet ingezakt of slap geworden. Je kan er evt nog leuke hoezen bij kopen van bijvoorbeeld Konges Sløjd of CamCam

@Sarie

2 likes

Hm ik denk dat ik het dat niet waard zou vinden…
Voor dat geld kan je een compleet nieuwe ledikant kopen en, hoewel wij het plan hadden T in ledikant zonder zijkant te leggen (als peuterbed), is dat bedhuisje gewoon veel leuker haha. :sweat_smile:

Vind dit echt een aanrader, hele leuke diverse kinderserie over eten. Met oa Michelle Obama (en volgens mij zingt Sia in de Engelstalige versie). Met veel verschillende afkomsten en zie in de eerste aflevering ook al gebarentaal voorbij komen.

12 likes

Mijn zoontje Z is nu bijna 15 maanden en ik heb het idee dat hij wat meer uitdagend/nieuw speelgoed leuk zou vinden. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer zo. Hebben jullie aanraders voor speelgoed wat vanaf nu leuk zou zijn, en nog een tijdje leuk blijft?
We hebben al Duplo, blokken, een vormenauto, stapelbekers, ballen en een diversiteit aan auto’s (+ een grote diversiteit aan boeken).

Ohh dit is geweldig! Helaas al bijna alles vol, net die ene week kunnen we niet.
Ligt zoiets ook ergens anders? Deze huisjes zijn zooo fijn.

Hoe weet je welke draagzak geschikt is? Bij J had ik een tula maar dat deed pijn aan mijn schouders. Nu met B lijkt het me handiger zodat ik wat meer mijn handen vrij heb. Ik wieg hem nu al veel in slaap (op de momenten dat hij niet zelf in slaap valt). Is bykay wat?

Denk dat je het echt alleen weet door te passen… Misschien kan je een afspraak bij Prénatal maken en verschillende merken passen?
Had zelf ByKay en Tula op het oog, maar ging uiteindelijk weg met Ergobaby, omdat die gewoon echt het lekkerst zat.

1 like