Tips, ervaringen & aanraders #4

Dan wordt het denk ik peutermaat, want wij gaan waarschijnlijk hetzelfde bed voor K. kopen als jullie voor J. hebben!

Weet jij toevallig nog welke matras jullie erbij hebben gedaan? Ze hebben natuurlijk weer meerdere opties ervoor bij Ikea :joy:

1 like

Deze hebben wij: PLUTTEN Foammatras meegroeibed, 80x200 cm - IKEA

Wilde eigenlijk een duurdere maar die uit t ledikant was ook foam en dat was prima. Vind hem wel wat hard maar J wil dr bed niet uit dus t zal lekker liggen haha

2 likes

Ik doe het ook, maar niet heel veel of consequent ofzo. Toch gebaart ze wel terug. Vooral gebaar van “waar is…” en “nog meer!” Als ze meer eten wil :joy:

1 like

Oh wat leuk, de app kende ik nog niet.

Wij doen nu mama (die moet je zeker in je repertoire stoppen en ik denk dat het voor baby’s een makkelijk gebaar is haha), papa, speen, luier, boekje, slapen, meer/nog een keer, genoeg, wachten, flesje en fruithapje :grin: En nog wat dieren (heb zelf een hond, kat en konijnen haha).

Wow ja ik ben nu al trots als ze poept dus ik denk dat ik de krant bel als ze een gebaar kan nadoen.

2 likes

Dankjewel! Ik heb de app ook gedownload. Ik ga mij er zeker in verdiepen. Baat het niet, dan schaadt het niet.

2 likes

Heeft iemand ervaring met pampers baby dry? Wij gebruiken nu premium protection maar B slaapt op zijn buik en is dus elke ochtend nat. We willen sowieso een grotere maat kopen maar mss kan baby dry meer vocht aan?

Wij zijn van premium protection overgestapt naar baby dry toen K. snachts steeds doorlekte. Ik vind ze beter absorberen, bij premium protection voelde haar huid vaak wat vochtig aan in de ochtend en dat was bij babydry niet.

Bij op de buik slapen kun je ook de luiers andersom aan doen proberen, de achterkant kan vaak ook meer opnemen dan de voorkant☺️

1 like

Bij ons was baby dry drama met doorlekken. Huggies werkten voor ons perfect (wordt verkocht door AH, Bol en Amazon) en ik vind die Extra Droog luiers van AH eigen merk ook top.

1 like

Wij zijn ook overgestapt op baby dry voor de nacht. O. slaapt op zijn buik en is sindsdien niet meer doorgelekt. Overdag gebruiken we nog wel premium protection, omdat ik die luchtiger vind.

2 likes

Wij gebruiken juist altijd premium protection voor de nacht en baby dry overdag, omdat die iets goedkoper zijn en je dan toch vaker verschoont.

1 like

Ah ja, goede! Hebben we bij J toen wel gedaan idd, nu niet aangedacht. Vannacht even proberen.

Enne @bathwater @Avocadotoast @morange hier was ik wel al bang voor hahaha. Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik ga ff zoeken naar aanbiedingen en misschien kan ik t combineren.

Je kunt het altijd proberen toch, zo’n pak luiers komt toch wel op.

1 like

Wij doen elke nacht een kruidvat luierbroekje en normale luier en dat is het enige wat werkt hier

Dat is zeker waar. Zoveel moeite hij had met plassen de eerste week, zoveel plast hij nu :crazy_face:

2 likes

Hier een kind wat elke ochtend doorweekt was van de plas, wij hebben zo’n plastic overbroekje van wasbare luiers over een pamper. Dat houdt alles op z’n plek en houdt het wat tegen!

3 likes

@Mhysa er zijn er gewoon een aantal uit!! Er zitten nog 2 of 3 diepere in, dus ga zo nog even trekzalf halen. Maar wow, ik was echt verbaasd haha

7 likes

Oké, ik heb het al eens eerder gevraagd maar ik begin nu weer een beetje onzeker te worden haha. Wiens kind had met 12 maanden ook nog geen enkele tand? L heeft gewoon echt geen tanden en soms denk ik oooooh, gaat het nu dan eindelijk gebeuren? Maar nee :sweat_smile:. Ik heb even geruststelling nodig.

Ja hoor, hier! En het kindje van @Ohappyday ook geloof ik. Ik weet niet meer precies wanneer ze tanden kreeg maar pas na haar eerste verjaardag, denk rond 13-14 maanden? Is goed gekomen hoor, ze heeft nu een mooi bijna compleet gebit.

Edit: heb even teruggezocht en met 14 maanden waren de onderste twee door en toen kwam er ook alweer een tandje boven aan.

2 likes

Ik vond baby dry beter dan premium Protection qua doorlekken! Daarom zijn we overgestapt.

1 like

Yesss, hier pas toen ze wen maand of 14 was inderdaad. En rond haar tweede had ze alles volgens mij :stuck_out_tongue_winking_eye:. Begon met 2 ondertandjes en toen kwam alles vrij vlot

1 like