Tips, ervaringen & aanraders #4

K. heeft vandaag een korte mouwenshirt en vest aan. Opvang zit in een verzorginstehuis en is daar altijd vrij warm binnen. En als het dan vanmiddag warmer wordt kan der vest evt uit, R. heeft wel lange mouwen aan, maar wel een dunner stofje. Dunne longsleeve kan ook prima met dit weer naar de opvang vind ik, maar die van K. zitten toevallig nog in de was.

1 like

Ik heb ook voor een korte mouwen romper en dunne longsleeve gekozen. Shirt met korte mouwen in haar tas, als het te warm is, kunnen ze haar die aantrekken.

3 likes

Dit doe ik inderdaad ook regelmatig. Of op van een korte broek in de tas op van die twijfelachtige dagen!

1 like

Ik vind de nacht ook weer lastig. Wanneer weer naar de dunne slaapzak? Ze had vannacht gewoon de dikke, mouwloze slaapzak over haar pyjama en romper, maar sliep best onrustig, dus vraag me af of het niet te warm was.

1 like

Die stapeltoren (goedkope van IKEA) is hier ook al tijden favoriet. Idd eerst vast pakken en tegen elkaar tikken, op elkaar, omgooien, bakjes in elkaar, andere spullen in de bakjes, etc.
@Wonderland

2 likes

@Fredje @Suikerklontje oh ik ben blij dat de, in mijn ogen, ervaren moeders hier dus ook over twijfelen. Stop de volgende keer idd maar een korte mouwen shirt in z’n tas!

1 like

Ik voel me een loner met lange mouwen romper + vestje (die dus uit gaat als het warm is)

Oh dat is een heel redelijke prijs! Ik hou het even in de gaten.

Wij hebben de axisfixx plus, daar mogen ze vanaf geboorte in, maar die is echt takkeduur. Wil voor B eigenlijk ook de axxisfixx maar nu even geen prioriteit. Het is echt ideaal haha

1 like

Welnee, ik zit elke seizoenswisseling weer te puzzelen met verschillende pyjama’s, slaapzakjes, wel of geen lakentje etc etc :sweat_smile:

1 like

M’n zoontje is inmiddels geboren, ben helemaal verliefd :)! Hij is nu 3 weken oud. Dus ik zal vanaf nu hier vaker vragen komen stellen aan jullie denk ik!

Nou daar komt ie. Hoe weet je wanneer je een volgende maat luiers nodig hebt? Hij zit nu in maat 1 (bij de geboorte ook, woog toen 3900 ongeveer). Maar hoelang konden jullie kindjes maat 1 nog aan?
Vind het zonde om hele voorraden in te slaan en misschien niet te gebruiken straks.
De plakkertjes van de luier gaan nu nog over elkaar heen dus heb het idee dat ik er nog wel even mee vooruit kan, maar toch… lastig!

18 likes

Wij kopen vaak gewoon de volgende maat en als hij daar echt in zwemt kopen we weer de vorige maat. Wij kopen wel in de aanbieding dus dan kopen we heel veel (voor een maand ongeveer), dus je moet wel de ruimte hebben.
Ik vroeg dit dus ook aan het consultatiebureau haha, en die zeiden ook dat je het wel merkt als het echt te krap is, dat die plakkers echt aan de zijkanten zitten en je steeds rode striemen krijgt. Maar als het vaak doorlekt is het ook aan te raden om een volgende maat te proberen.

Ik kijk zelf niet echt naar de kilo’s op de verpakking.

1 like

Onze beiden dochters wogen bij de geboorte ook zoiets (3865 en 4005) en heb bij beiden 1 maandbox maat 1 besteld en daarna over op maat 2. Op een gegeven moment merk je dat de plakkers erg ver uit elkaar zitten of het bij de billen wat krap wordt vind ik. Ik zou van maat 1 iig geen hele voorraad meer inslaan, maar maat 2 bestellen en als die nog echt te groot is gewoon 1 of 2 pakken maat 1 bijkopen zoals @Nefertiti zegt.

En net al zij zegt kijk ik ook niet echt naar de kilo’s, onze oudste zat vaak al eerder in een grotere maat omdat hij dan gewoon niet meer goed zat bij der en steeds doorlekte.

1 like

Ik vind het zo knap hoe jij zulke dingen (nu dus dat je 1 maandbox had en daarna over ging) altijd onthoudt, haha. Je hebt altijd overal antwoord op, terwijl ik bij de meeste vragen zit :woman_shrugging: en echt geeeeen idee meer heb hoe dat toen zat.

8 likes

Ja dat deel van mn geheugen werkt nog prima. Maar als ik aan het werk ben en een klant belt tussendoor en ik schrijf niet op dat ik heb beloofd iets op te pakken die dag vergeet ik het straal :rage: of dat ik een appje open en denk straks even antwoorden. Dat kan rustig 3 dagen duren :joy: zelfs als ik hem dan weer op ongelezen zet, want dat is een ander bolletje dan volledig ongeopend.

In dit geval heb ik het trouwens terug gezocht (bestel altijd online luiers) toen R. een paar weken oud was (hoe vaak we maat 1 hadden besteld bij K.), omdat ze qua gewicht redelijk gelijk opgaan en ik toen twijfelde of ik nog een maandbox zou bestellen of beter niet.

2 likes

Nou echt hè hahaha! Ik weet echt niks meer volgensmij :no_mouth:

1 like

Gefeliciteerd!

Wij probeerden telkens een grotere maat als ze doorlekte snachts en met een grotere maat gebeurde dat niet meer. Ook al leek die soms nog wel heel groot. Dus gewoon eens proberen en kijken of het bevalt zou ik zeggen.

1 like

je kan bij de kruidvat dichte verpakkingen luiers omruilen voor een grotere maat!
van kruidvat huismerk iig
daarmee is het trouwens ook zo dat een luier nog ‘goed aansluit’ als je het kan dicht trekken tot de groene knoopjes

image

je ziet het niet zo goed, maar als hij maar dichtkan tot dat rode rondje is de luier te klein

3 likes

Ik wil voor R’s tweede verjaardag in juni een watertafel kopen, want ik denk dat hij dat echt te gek vindt. Heb hier een paar oude ervaringen gelezen, maar heeft iemand ervaring met de Little Tikes? Ze zijn super duur maar wat ik op Marktplaats zie kan je ze super goed doorverkopen… probeer zelf ook tweedehands maar die zijn toch snel weg elke keer :slight_smile:

Wat is de deal met babies en op de tocht liggen?
We hebben in haar kamertje de laatste paar dagen het kiepraam open 's nachts omdat het best warm is en de deur staat ook een stukje open, maar ik lees overal dat je super erg moet oppassen met babies en tocht.
Daar zouden ze verkouden van kunnen worden, maar zo ver ik weet word je verkouden van bacterien etc, niet van tocht.
Je kan ze toch met deze temperaturen niet in een benauwde kamer laten liggen?

2 likes