Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik heb de piratenboot van Little Tikes tweedehands gekregen en hij ziet er echt als nieuw uit. Terwijl er 6 jaar geleden mee gespeeld is en hij daarna lang in de schuur heeft gestaan. Dus aanrader denk ik!

Onze dochter heeft koorts (voelt zich verder prima) en ik kwam in m’n Google-sessie deze folder tegen. Ik vind ‘m vet handig, dus wilde hem even tippen:

5 likes

Ja, deze staat bovenaan het lijstje! Die lijkt me zo gaaf.

@Anna88 jij had pas een leuke webshop voor speelgoed gericht op buiten spelen en ontdekken. Hoe heet die ook alweer?

3 likes

Laat het gerust weten als ik nog een foto ofzo kan sturen!

Thanks voor jullie antwoorden op mijn luier-maat-vraag :)! Hier heb ik echt wat aan!

3 likes

Moet ik nou maat 44 kopen? En wat en welke hoeveelheid? :sweat_smile:

Nee, dat heb ik niet gehad bij de meiden en nu ook niet. Maat 50 vond ik prima, ook al zat het in het begin nog wat ruim bij ze

1 like

Nee zou ik niet doen! De meeste kindjes dragen dat echt niet. Als je kindje te vroeg of heel klein geboren wordt, heb je het zo in huis.

Edit: mijn kindje was dus te vroeg (1930 gram) en heeft zelfs maar drie of vier pakjes in maat 44 gehad. Ze groeien over het algemeen heel snel in het begin.

1 like

Neee joh maat 44 is voor premature babies, dat hoeft niet! Maat 50 kan wel, hier heeft ze toch wel 3 maanden in 50 gezeten. Maar je hebt ook babies die er na een paar weken alweer uit zijn. Dus :woman_shrugging:t3: Ik was wel van beter te veel dan te weinig want vond het leuk om te kopen haha (nieuwe dag nieuwe outfit)

2 likes

Oke goedzo dat scheelt weer :joy:

1 like

Pf en het verschilt zo per merk. B. zit op het moment in maat 62 tot en met 74 en droeg tot voor kort nog een trui in maat 50 (??) van de Zeeman. Ik dacht echt zooo ik maak stapeltjes per maat en nu zit ik iedere week die hele kledingkast weer door te passen voor ze alweer uit maat 68 van de Zara is gegroeid.

Dit! Zoveel pakjes die omgedragen weer uit de kast gehaald konden worden omdat ik er ongeveer bij maat 62 achter kwam dat zara/mango/petit bateau maat 62 echt kleiner is dan h&m of next :sob:.

@Karl_Lagerfeld wij hadden een kleintje bij de geboorte en toen heeft m’n moeder in de kraamweek 2 pakjes maat 44 gekocht. En dikke week later zat het al te klein dus nu voor de volgende begin ik bij maat 50.

3 likes

Ik dacht dat ik er een foto van had gemaakt, alleen kan die niet terugvinden in mn cameraroll. Maarre, er lag bij onze Kruidvat weer een vol schap met onze grote vriend Freddie voor 8,99!

Edit; voor wie zich afvraagt Freddie Who?

Freddie is een klein beetje hysterisch maar R.’s beste vriendje momenteel

Freddie knispert, piept, heeft een spiegeltje, labeltjes, verschillende structuren, bijtdingetjes en op de achterkant zwartwit waardoor hij al vanaf jong interessant is :blush:

Icm de loopylinks zorgt Freddie voor urenlang speelplezier en is dat eigenlijk voldoende om mee te nemen als we een dag weg zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:

15 likes

:heart_eyes: #teamfreddie

4 likes

Echt wel haha. Ik heb hem ook dankzij hier gekocht bij Kruidvat toen ik zwanger was van R! Voor K. hadden we toen Jacques de Pauw gekregen, die vond R. in het begin leuker maar dat komt vooral omdat die plat is van onder en dus naast haar kon staan. Sinds ze meer om zich heen kan kijken en bewegen is Freddie grote favoriet :ok_hand:t3:

3 likes

J is er nu te oud voor maar heeft er zo veel lol mee gehad. Hij staat ook op heel veel foto’s van toen ze klein was.
Echt een speelgoedje dat ik voor haar ga bewaren denk ik, voor als ze groot is, omdat het altijd goed was. Ze was gek op dat ding. Iconisch speelgoed wat mij betreft. :smiley:

1 like

Ohja, zeker bewaren hoe leuk is dat!

1 like

Freddie is fantastisch. Inderdaad Freddie, Loopy links en een knisperboekje zijn met drie maanden eigenlijk voldoende. Knisperboekje vooral omdat die makkelijker op te tillen is.
Vanochtend lag Freddie per ongeluk in het zicht tijdens het voeden en ineens was eten niet meer het allerbelangrijkste??? Dat gebeurt verder nooit, zelfs ik ben minder belangrijk dan eten.
Ook met tummy time werkt het heel goed, onze baby haaaat het want hij wil liever al tijgeren en bewegen. Maar met Freddie houdt hij het wel tien minuten vol.

Ik kan nog uren doorgaan haha. Echt groot fan hier, al vanaf 1,5 maand.

5 likes