Tips, ervaringen & aanraders #4

Mijn zusje bevalt over een paar weken en woont in een appartement. Een bord in de tuin gaat niet, dus ik zit nu te kijken naar zo’n raambord of een raamsticker.

Volgens mij hebben er hier ook wel wat dames zo’n bord gehad, blijft dat beetje oke zitten? Het is een galerij en wel overdekt dus.

1 like

Is een handkolf wel handig om alvast in huis te hebben? & @Ovenschaal. Of kan je dat net zo goed pas later aanschaffen.

Hoe gaat het met je zusje? Hopelijk is ze de afgelopen tijd goed doorgekomen en gaat ook de kraamtijd mooi worden.

Ja is hetzelfde principe als een ‘te koop’ bord van een makelaar, met meerdere zuignappen. Zit als een huis!

2 likes

Ja, blijft goed zitten! Wij hadden met een plakstrip maar ik moest echt kei hard trekken om het er af te krijgen.

1 like

Wij hadden er 1 met een plakstrip van kidsdeco. Bleef echt heel goed zitten! Hebben hem er uiteindelijk 3 maanden op gehad omdat ik hem zo leuk vond :innocent:

2 likes

Ik zou wachten tot je de borstvoeding goed hebt lopen. In de kraamweek het beste een kolf huren en als het dan goed lukt en je vindt het zelf ook fijn om te doen, dan pas zou ik dat soort dingen aanschaffen

3 likes

Dankjewel, wacht ik daar ook lekker mee
:grin:

Echt verbazingwekkend goed! Hopelijk blijft dat zo als de kleine er straks is :relaxed:

Thanks @Zitzak @Ohappyday @DahliaDavin , ga ik vast een leuke uitzoeken voor als de kleine er is!

3 likes

Ik vond het wel fijn om die te hebben, maar ik had hele flinke stuwing en overproductie. Dus soms moest ik ff de druk eraf kolven voor een paar minuutjes met de handkolf midden in de nacht. Was wel blij dat ik m had.

N is ietsje ouder maar speelt veel met de vormenstoof. Ze vindt het echt fantastisch als ik de vormpjes erin gooi en zelf vindt ze het leuk om de blokjes los in het doosje (dus niet door de vormpjes) te doen en eruit te halen. Ze speelt ook veel met haar blokjestrein en met die bloempjes die ik laatst postte van de action die je uit elkaar kan halen.

2 likes

Hape magic touch piano of trommels speelt ze veel mee (erop slaan of liedjes opzetten), een bakje met willekeurige dingetjes om erin en eruit te halen (kan een vormenstoof zijn), een knikkerbaan met grote ballen, allerlei soorten autootjes (die van Oball zijn makkelijk vast te houden), een bal wegrollen en weer pakken/brengen.

2 likes

Vormenstoof, maar dan vooral om met die bak zelf te rammen en smijten. Stapeltoren hetzelfde…ook favoriet.

1 like

Mijn kind speelt al serieus haar hele leven (bijna 2 jaar) vrijwel elke dag met een stapeltorentje. Toen ze klein was tikte ze twee tegen elkaar aan en nu stapelen, en dan lekker omschoppen/blazen/bal tegenaan smijten.
En wellicht minder favoriet hier op het forum maar toen ze in die tussenfase zat van te klein ergens voor of te groot ergens voor, vond ze de vtech koala ook leuk met liedjes.

3 likes

Wat zijn fijne autostoeltjes voor vanaf zes maanden? Liefst eentje die wel een lange tijd meegaat. De Maxi Cosi wordt niet echt gewaardeerd, dus ik wil zsm overstappen.
Het liefst zo een die kan draaien. Er zijn er zoveel, ik ben echt het overzicht kwijt. En zo duur :eek:

Wij hebben de maxi cosi Axxisfix en die mag vanaf 0. Kan 360gr draaien en dus zowel tegen de rijrichting in als met de rijrichting mee.

Edit; Ik zou zelf trouwens naar een winkel gaan (babydump of grote prenatal) en daar ook even passen. Er zijn best wel wat stoelen die al vanaf 0 mogen tot bv 100cm, maar zeker als ze jonger zijn zitten ze in sommige van die stoelen nog relatief “los” of moet er nog een extra babykussentje.

1 like

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-solait-kids-spf50-sun-roll-on/p/4059637

Volgens mij heb ik de oude verpakking van deze! Is niet te dik en smeert goed uit + vind ik handiger dan een spray.

Wij hebben ook de Axxisfix voor onze peuter en zijn daar heel tevreden over. Hij draait en je kunt hem ook in verschillende standen zetten. Het loont wel om acties in de gaten te houden en te vergelijken bij verschillende winkels, wij hadden hem voor ik geloof 139 bij babydump.

2 likes

Wij willen ook de axissfix aanschaffen binnenkort, de cybex opvolgstoel is me toch iets te duur en door de base kan de bijrijder niet heel chill zitten :upside_down_face:

Nu ben ik nog op zoek naar eens fijne en veilige autostoel voor in onze kleine auto. Die heeft achter geen deuren,dus hoeft niet te draaien. Iemand tips?

Wat doen jullie je kinderen (1,5 jr) aan met deze temperatuur? 17 graden? Het regent en waait nu dus heb nu een lange broek aan met een korte mouwen romper en dunne longsleeve, maar zit even te denken wanneer je de overstap maakt naar korte mouwen. Thuis vind ik dat niet zo lastig maar naar het kdv wel!