Ze is net 1 jaar! Denk dat het ook verlatingsangst is want als ik of mijn vriend eventjes weglopen is het soms ook mis Ik weet ook echt niet wat het beste is om te doen… mijn vriend heeft er meer geduld voor dus die heeft het vanavond gedaan en dat ging dan weer goed haha. Hoop dat het snel klaar is Jullie ook sterkte ermee haha
Ik had klei en verf gekocht bij blabloom.com! Vind dat sowieso een leuke website met heel veel leuke dingen allemaal verantwoord ook enzo
Haha ben jij mijn schoonmoeder die is nog net niet verliefd op die site
Wat vinden jullie fijne sokjes? De grootste van bambino passen hier nog maar net.
Ik ben toen overgestapt op de gewone sokjes van prenatal. Dit model is wat smaller en bleef daardoor mooi aangesloten.
https://www.prenatal.nl/babykleding-44-68/jongens/sokken/prenatal-jongens-sokken-5-paar-1327860227.html?dwvar_1327860227_kleurnaam_60=Mid%20Grey%20Melange&cgid=173#start=1
Geen sokjes haha.
De eerste weken wel maar daarna eigenlijk niet meer… alleen nog als we naar buiten gaan. En dan doe ik de sokjes in slofjes. Ik heb bij een klein insta winkeltje handgebreidde slofjes gekocht, met touwtje en die blijven goed zitten
Toen ze groter werd heb ik dan zegmaar ze aan de achterkant geknoopt en dan het slofje omslaan zodat dat over het touwtje heen zit
Door jouw IG story toentertijd ben ik helemaal genezen van dat zand voor als F. oud genoeg er voor is haha
Waarom geen kinetisch zand? Lijkt me zo handig
Binnenkort wordt mijn zoontje 1 jaar en ik wil graag een traktatie meegeven naar de gastouder. Het moet coronaproof zijn en suikervrij. Ik denk dat ik dus gewoon maar een ‘speelgoedje’ geef. Ik dacht bijv. aan speelgoeddonuts van de HEMA, of iets van play doh ofzo.
Het jongste kindje is 16 maanden en de oudste is 2.5 jaar. Er zijn maar 3 andere kindjes, dus ik heb wel wat budget.
Iemand een tip voor een klein cadeautje dat leuk is voor deze verschillende leeftijden?
Bij Kruidvat zag ik vorige week losse potjes play doh met dan een vormpje of beestje ofzo op de deksel! Klei is een leuk idee, want voor al die leeftijden leuk idd! Of bv zo’n verven met waterboekje? Die hebben ze bij hema maar ook regelmatig bij zeeman.
Bij ons op de opvang zijn van die kleine uitdeelboekjes een hit. (Als je die zoekterm intypt op Bol dan zie je veel verschillende). Doosje rozijntjes erbij en klaar!
Ik vind het goed te doen hoor! Verschilt misschien per merk maar ik doe het in een heel grote bak en die zet ik op een laag tafeltje en dat gaat best ok.
Wel een beetje in de gaten houden natuurlijk maar je kunt het makkelijk bij elkaar ‘plakken’ zoals je ook met klei kunt doen, dus ruimt makkelijker op dan gewoon zand.
Heb het gevoel dat ik vaak domme vragen stel maar twijfel gewoon overal over haha. Wat hadden jullie voor de baby om aan te trekken naar huis (vanuit het ziekenhuis)? Echt een jasje of kan je ook gewoon zo’n dikke omslagdoek doen? Onze baby komt begin juli als 't goed is.
Ik zit zelf te denken aan een omslagdoek (beetje van 't materiaal als een badcape) met eventueel nog dekentje bij de beentjes ofzo als dat nodig is. Maar weet niet of dat handig is. Zag laatst van die doeken die in een maxi cosi kunnen qua riempjes, leek me wel handig.
Onze juli baby had met naar huis gaan een overslagromper met lange mouwen + broekje + mutsje + sokken aan en lag in de maxicosi in zo’n wikkeldoek met gaatjes voor de riempjes. Kon zichzelf vanaf het eerste moment goed op temperatuur houden en het was erg warm buiten,
Je weet het weer natuurlijk niet, dus ik zou gewoon op veel voorbereid zijn. Ik vond een dekentje prima werken, zo’n kleine baby schopt het er nog niet vanaf. En dan een lange mouwen romper en boxpakje of broekje en misschien wel een extra vestje of jasje ja. Ik zou het dan wel in een groter maatje doen, dat scheelt weer gedoe met aantrekken en aan het begin gebruik je dat toch amper.
Je kunt altijd extra dekentjes of warme spulletjes meenemen. En dan in het ziekenhuis vragen of ze denken dat het zo warm genoeg is. Zo niet heb je altijd wat extra’s bij je om erover te doen.
Maar te warm moet ook niet dus in laagjes werken is sowieso slim! En je auto heeft vast airco en verwarming. Wij leggen hem nu bijvoorbeeld ook gewoon met normale kleren in de auto want het is toch 21 graden na vijf minuten rijden.
Nee joh, zijn geen domme vragen. Weet zeker dat veel andere moeders dit zich ook hebben afgevraagd.
Ons zoontje is van half maart en wij hadden hem alleen in zo wikkeldeken mee naar huis.
Wikkeldeken
https://www.wehkamp.nl/app/product/16407826?utm_source=app&utm_medium=share&utm_campaign=pdp_share
Wij hadden ook een jasje mee, maar in t ziekenhuis zeiden ze dat dit veel te warm zou zijn samen en een gepriegel om aan te trekken.
Uiteindelijk was deze inderdaad warm genoeg. Kan helemaal over elkaar heen met klittenband. Dus hij zat helemaal warm verpakt in zn dekentje. Hij had een mutsje op, en het mutsje wat aan deze deken vastzit had ik ook over zn hoofdje gedaan.
Ja zo’n omslagdoek die in de maxi cosi kan, van lodger hebben wij, fleece. Zo’n ding wat @DahliaDavin linkt.
Nog steeds (en toen dus ook) doen we gewoon haar normale kleren in de maxi cosi. Pasgeboren nog wel een mutsje. Eind mei geboren toen het best heel warm was.
Ah thanks voor alle reacties! Denk dat ik dan inderdaad ga voor een wikkeldeken. Lijkt mij ook veel makkelijker dan een jasje haha.
Omdat het hier alsnog door het hele huis zat. En vooral aan z’n kleding bleef kleven.
Maar zo te lezen pakt @Zitzak het slimmer aan. Ik had het in de triptrap aan tafel gegeven in een (blijkbaar te kleine) bak en karton er onder. Toen zat het dus echt overal.