Tips, ervaringen & aanraders #4

Deze van zeeman. Zaten in een verpakking met verschillende kleuren bij elkaar. Is een kort model maar ze blijven hier heel goed aan. Denk dat ze wel enkel kleine maatjes hadden. Daar ben ik niet zo zeker meer van.

@HotMomma ik heb deze ook voor K.! Heten sneakersokjes, heb voor haar maat 92 ervan nu dus wellicht hebben ze ook grotere maten. Blijven goed zitten ook in de schoenen.

3 likes

Novemberbaby dus misschien niet te vergelijken, maar zij had lange mouwen romper, broekje, sokken, truitje en mutsje aan en dan ingewikkeld in een wikkeldeken!

Wij kwamen van een superwarme NICU dus man was de verwarming in de auto wel aan gaan opzetten haha.

Vind dat trouwens echt geen domme vraag, ik heb hier al vaker vragen gesteld over hoeveel kleding en vind dat na 5 maanden nog 1 van de moeilijkste dingen haha :sweat_smile:

1 like

L. heeft last van schilferige, droge wangen door al het snot wat ze steeds over haar hele gezicht heeft gesmeerd. Welke crème is lekker voor een gevoelige huid?

1 like

K. heeft dat ook af en toe, zeker als er ook nog een tandje doorkomt. Bij ons helpt lanettecrème het beste, ik heb gewoon die van Etos eigen merk.

1 like

Wij smeren zijn wangen savonds soms even in met bepanthen en sochtends zijn ze dan weer heerlijk zacht.

2 likes

Mijn schoon-oma wil graag een keer kleding winkelen voor mijn zoontje, samen met ons. Ze wist van de grote Baby Park winkel in Barendrecht en stelde voor daar heen te gaan. Maar nu ik online kijk zie ik kleding tot maat 74, terwijl ik kleding wil hebben in maat 86 of 92.

Iemand een idee welke fysieke winkel een groot aanbod in kinderkleding heeft in de juiste maat.

Prenatal?

Ja, dat is misschien nog de beste optie. Ik weet dat er in Breda (vlakbij Ikea) een grote zit. Hebben die ook andere merken als eigen merk prenatal voor die maten?

Ja, name it bijvoorbeeld. Zie ik online!

1 like

Oh top, dat kon ik online niet zo snel vinden. Thanks.

1 like

Heeft iemand toevallig een tip hoe je minder een war zone krijgt met vitamines geven? Met een beetje pech tuft ze alles op volle kracht weer eruit :sweat_smile:. Ik geef het op een siliconen lepeltje; ze krijgt op dit moment alleen maar live borstvoeding

sfeerbeeld

Hahaha! Ik wilde zeggen ‘gewoon door de fles’ maar miste je laatste zin even. Kun je het niet in een spuitje doen (net als het ijzer, of krijgt ze dat niet (meer))?

1 like

Ik druppel het rechtstreeks in het mondje :see_no_evil:

3 likes

Ik druppel het ook rechtstreeks in haar mond, maar mijn moeder zei dat ze het vroeger op haar tepels deed bij de borstvoeding.

1 like

Ahhh dank voor de snelle antwoorden! Ik ga morgen eens rechtstreeks in haar mond proberen en anders op zoek naar spuitjes. (@Neverland nee geen ijzer gehad? Wel interessant hoe de ‘behandeling’ van onze kinderen zo verschillend is (geweest))

2 likes

Bij de apotheek heb je voor iets van 50ct van die kleine spuitjes die per stuk steriel verpakt zijn! Ik heb het wel eens bij gebrek aan beter op nn vinger gedruppeld en dan op mn vinger laten sabbelen. Krijgt ze een speen? Dan kun je det evt ook nog proberen (R. spuugt de speen juist weer uit).

1 like

Op het aankleedkussen en dan rechtstreeks in mondje. In de ochtend heeft ze honger dus dan gaat het mondje al open :sweat_smile:

Er waren hier toch mensen heel enthousiast over La Roche Possay Lipikar Baume? Mijn zoontje van 9 maanden heeft al heel lang eczeem en we waren eigenlijk zo goed als afgebouwd met die ellendige hormoonzalf + cetomacrogol/vaseline creme, en nu is het weer een beetje en zit ik eraan te denken om even wat anders te proberen. Wat zijn jullie ervaringen en hoe vaak smeer(de) je dat dan per dag? 's Ochtends en 's Avonds? Ik had ooit een klein probeertubetje van de apotheker meegekregen, dus ik heb dat gisteravond maar eens opgesmeerd en moet zeggen dat het er al wel wat rustiger uit zag vanmorgen.

Ja ik, de jongste hier had steeds jeuk en plekjes boven aan haar rug. Ze krabde dit ook steeds open, dus ik smeer haar elke avond in met lipikar en het was binnen 2 weken helemaal weg. Ook de open stukjes.